نفت مسجد سلیمان صفر - استقلال ۳/ قهرمانی نیم فصل پسران آبی در شهر اولین ها/ فرهاد، فراز را کیش و مات کرد

نفت مسجد سلیمان صفر - استقلال ۳/ قهرمانی نیم فصل پسران آبی در شهر اولین ها/ فرهاد، فراز را کیش و مات کرد

پایگاه خبری فوتبالی- مصاف استقلال و نفت مسجد سلیمان در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی ۳ بر صفر آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در جریان هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم نفت مسجد سلیمان و استقلال به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ۳ بر صفر آبی‌های تهرانی به پایان رسید.

گل‌های این بازی را امیرحسین حسین‌زاده در دقایق ۱۶ و ۵۲ و کوین یامگا در دقیقه ۵۸ به ثمر رساندند.

با این نتیجه استقلال با ۳۵ امتیاز در جایگاه نخست جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفت و پس از ۱۰ سال موفق شد عنوان قهرمانی‌ نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر را به دست بیاورد.

نفت مسجد سلیمان هم با ۱۱ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول باقی ماند.

نیمه اول

بازی در دقایق اول بیشتر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند با دست گرفتن توپ میدان بازی، فرصتی برای تهدید دروازه یکدیگر خلق کنند.

اولین موقعیت جدی بازی، ‌ در دقیقه ۱۲ توسط تیم نفت مسجد سلیمان رخ داد. میلاد باقری، روی یک اوت دستی، محمد بلبلی را صاحب موقعیت کرد اما ضربه سر این بازیکن راهی به دروازه استقلال نداشت.

گل اول این بازی در دقیقه ۱۶ به ثمر رسید. امیرحسین حسین‌زاده، روی یک شوت محکم، ‌ پشت محوطه جریمه توانست، دروازه حریف را به زیبایی باز کند و آبی‌پوشان را یک بر صفر پیش بیندازد.

بازیکنان استقلال پس از این گل سعی داشتند بازی را مدیریت کنند و با پاسکاری‌های متعدد، تلاش کردند تا در نیمه اول پیروز از زمین به رختکن بروند.

نفت مسجد سلیمان در دقایق پایانی نیمه نخست سعی داشت با خلق موقعیت دروازه استقلال را تهدید کند اما تلاش این تیم راه به جایی نبرد و دفاع آبی‌ها مانع از گلزنی زرد پوشان مسجد سلیمانی شد.

در پایان تلاش دو تیم برای زدن گل دوم بازی، ثمری نداشت تا این بازی در پایان نیمه اول با پیروزی یک بر صفر آبی‌پوشان پایتخت به پایان برسد.

نیمه دوم

نیمه دوم با حملات نفت مسجد سلیمان آغاز شد. این تیم سعی داشت در دقایق اول این نیمه گل تساوی بازی را به ثمر برساند اما فرصت‌سوزی زردپوشان مسجد سلیمانی باعث شد که نتیجه بازی تغییر نکند.

در دقیقه ۵۲ بازی استقلال موفق شد به گل دوم دست پیدا کند. روی نفوذ یامگا در محوطه جریمه نفت مسجد سلیمان، امیرحسین حسین‌زاده بازهم صاحب موقعیت شد و در نهایت توانست با یک شوت بی‌نقص برای بار دوم دروازه حریف را باز کند.

رودی ژستد در دقیقه ۵۵، در محوطه جریمه نفت مسجد سلیمان می‌توانست گل سوم بازی را به ثمر برساند اما ضربه این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

۲ دقیقه بعد، آبی‌پوشان پایتخت گل سوم بازی را به ثمر رساندند. کوین یامگا روی پاس مهدی مهدی‌پور وارد محوطه جریمه حریف شد و با یک شوت دقیق موفق شد گل سوم آبی‌ها را ثبت کند.

یامگا در دقیقه ۶۹، روی پاس ژستد می‌توانست دومین گل خود را در این بازی به ثمر برساند اما ضربه او از داخل محوطه جریمه حریف، با اختلافی کم از گوشه دروازه بیرون رفت.

سجاد حیدری در دقیقه ۷۴ بازی، می‌توانست یکی از گل‌های خورده نفت مسجد سلیمان را جبران کند. این بازیکن با نفوذ به محوطه جریمه استقلال، موقعیت خوبی برای خود به وجود آورد اما ضربه فنی او را سید حسین حسینی مهار کرد.

آبی‌پوشان پایتخت تا پایان بازی، چند موقعیت نصفه و نیمه دیگر هم داشتند اما سعی کردند بازی را مدیریت کنند و در نهایت موفق شدند با پیروزی ۳ بر صفر، صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر را از آن خود کنند و قهرمان نیم فصل شوند.

ترکیب نفت مسجد سلیمان:

علی محسن زاده، علیرضا دغاغله (محمدمهدی احمدی، دقیقه ۷۰)، مصطفی ناییج پور، مصطفی لطفی، میرهادی میرجوان (سجاد حیدری، دقیقه ۷۰)، محمد بلبلی، میثم نقی زاده، مسلم مجدمی (سینا خادم‌پور، دقیقه ۵۸)، مجید عیدی، ، میلاد باقری، مهرداد هدایتیان (مجتبی مقتدایی، دقیقه ۸۳)

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، زبیر نیک‌نفس (روزبه چشمی، دقیقه ۸۶)، جعفر سلمانی (ابوالفضل جلالی، دقیقه ۴۶)، رودی ژستد (امیرعلی صادقی، دقیقه ۷۹)، سبحان خاقانی (وریا غفوری، دقیقه ۴۶) و امیرحسین حسین‌زاده  (امین قاسمی نژاد، دقیقه ۶۹)

شرح گل‌:

نفت مسجدسلیمان صفر – استقلال یک (دقیقه 16: امیرحسین حسین زاده): یک ارسال به روی دروازه نفت به دفع توپ مدافعین این تیم همراه شد که توپ پشت محوطه جریمه به امیرحسین حسین زاده رسید و شلیک سرکش این بازیکن به شکل بسیار زیبایی وارد دروازه حریف شد تا آبی پوشان یک بر صفر پیش بیفتند.

گل اول استقلال

نفت مسجدسلیمان صفر – استقلال 2 (دقیقه 51: امیرحسین حسین زاده): حرکت بسیار خوب استقلالی ها از سمت راست و پاس کوین یامگا به امیرحسین حسین زاده رسید و این بازیکن نیز با شوتی محکم توپ را به گوشه دروازه نفت فرستاد و آبی ها را با 2 گل پیش انداخت.

گل دوم استقلال

نفت مسجدسلیمان صفر – استقلال 3 (دقیقه 58: کوین یامگا): استقلالی ها روی یک کار تیمی، گل زیبایی را به ثمر رساندند. ابتدا زبیر نیک نفس توپ را ژستد داد و او نیز با یک پاس تک ضرب، مهدی پور را صاحب توپ کرد. این بازیکن نیز با یک پاس در عمق زیبا کوین یامگا را صاحب توپ کرد و این بازیکن در مصافی تک به تک با سنگربان نفت با یک ضربه چیپ توپ را وارد دروازه میزبان کرد تا استقلال با 3 گل از حریف خود پیش بیفتد.

گل سوم استقلال

کارت زرد:

نفت مسجد سلیمان: مسلم مجدمی (42)، محمدبلبلی(53)

استقلال: کوین یامگا (45+2)


لحظات حساس:

دقیقه 11: ارسال کوین یامگا به روی دروازه با ضربه سر خاقانی همراه شد که توپ در اختیار سنگربان نفت قرار گرفت.

دقیقه 13: پرتاب اوتی که توسط میلاد باقری به شکل بلند به روی دروازه استقلال ارسال شد، نصیب محمد بلبلی شد و ضربه سر او با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 23: ارسال خوب آقاسی از سمت راست را علی محسن زاده سنگربان نفت با پا دور کرد.

دقیقه 31: اشتباه عجیب مجتبی لطفی و پاس رو به عقب او در آستانه ورود به دروازه خودی بود که محسن زاده سنگربان نفت با یک تکل، توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 33: ارسال میرجوان از سمت راست را حسینی جمع کرد و مانع از شکل گیری یک موقعیت خطرناک برای نفت شد.

دقیقه 41: فرصت بسیار خوب گلزنی برای نفت مسجدسلیمانی و پاس بلبلی به میرجوان رسید که شوت او پس از برخورد به آقاسی راهی کرنر شد.

دقیقه 49: یک پرتاب اوت بلند دیگر به درون محوطه جریمه استقلال فرصت بسیار خوبی را برای مهرداد هدایتیان فراهم کرد که شوت این بازیکن در دهانه دروازه به آسمان زده شد.

دقیقه 55: ارسال وریا غفوری از سمت راست با تأثیرگذاری مهدی پور به رودی ژستد رسید و شوت این بازیکن با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 68: پاس کوین یامگا پشت محوطه جریمه به حسین زاده رسید که شوت او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 69: پاس دیدنی رودی ژستد در موقعیتی ایده آل به کوین یامگا رسید ولی شوت این بازیکن به شکل کاملا خطرناک از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 74: فرصت خوب گلزنی برای نفت به دست آمد که سجاد حیدری ضربه اش را به سمت دروازه استقلال زد و حسینی با واکنشی دیدنی مانع از گلزنی حریف شد.

دقیقه 75: یک فرصت دیگر برای نفت به دست آمد که هدایتیان موفق به باز کردن دروازه استقلال نشد و مدافعان توپ را از روی خط برگشت دادند.

دقیقه 83: فرصت خوب دیگری نصیب نفت شد که شوت سجاد حیدری با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 84: دو شوت پشت سر هم از سوی وریا غفوری و زبیر نیک نفس به مدافعان نفت برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 85: یک ارسال از سمت راست به روی دروازه استقلال نصیب مجتبی مقتدایی شد که شوت او به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

خلاصه دیدار

۴۱۵۴