اشتباه باورنکردنی داور در جام ملت‌های آفریقا

اشتباه باورنکردنی داور در جام ملت‌های آفریقا

پایگاه خبری فوتبالی - تاکنون در جام ملت‌های آفریقا اتفاقات عجیب و غریب زیادی رخ داده است، امروز جنی سیکازوه داور دیدار تونس و مالی دست به کار باورنکردنی زد. 

به گزارش فوتبالی، عصر روز چهارشنبه از هفته اول مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا، دو تیم تونس و مالی به مصاف هم دیگر رفتند که در پایان مالی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. در این دیدار داور مسابقه با کار عجیبش تعجب همگان را برانگیخت و باعث شرمساری اتحادیه فوتبال قاره آفریقا شد. 

به نقل از مارکا، در جریان این بازی، در حالی که مالی با یک گل از تونس جلو بود، سیکازوه در دقیقه 85 سوت پایان بازی را به صدا در آورد و در همین حال باعث تعجب هواداران داخل ورزشگاه و تماشاگران در خانه شد. این تصمیم سیکازوه سریعا اعتراض نیمکت تونسی‌ها را در پی داشت و آن‌ها به شدت به تصمیم این داور اعتراض کردند و البته سیکازوه هم اشتباه خود را پذیرفت و بازی ادامه پیدا کرد. 

اما این پایان کار نبود و این داور 42 ساله در ادامه تصمیم گرفت تا این بار در دقیقه 89 سوت پایان بازی را بزند. این در حالی بود که 20 ثانیه تا دقیقه 90 باقی مانده بود و به هرحال سیکازوه باید چند دقیقه وقت اضافی نیز می‌گرفت. 

دوباره سیکازوه تصمیم گرفت تا بازیکنان دو تیم را به زمین برگرداند و تیم مالی نیز با این موضوع موافقت کرد، اما تونس مخالفت کرد و دیگر پا به میدان نگذاشت تا خطر باخت 3-0 را به جان بخرد.

4416