گزارش ویژه/ چرا داریوش مصطفوی در زمان فدراسیون کفاشیان، مادام العمر محروم شد؟

گزارش ویژه/ چرا داریوش مصطفوی در زمان فدراسیون کفاشیان، مادام العمر محروم شد؟

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای محرومیت مادام العمر داریوش مصطفوی از فعالیت در فوتبال چیست؟

به گزارش فوتبالی، احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس – که مشاجره‌اش با داریوش مصطفوی در شبکه خطر، طی چند روز گذشته حسابی وایرال شده بود – در بخشی از صحبتهایش با دوربین پایگاه خبری فوتبالی، با اشاره به دلایل حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، روی این موضوع مانور کرد که داریوش مصطفوی – رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای – به صورت مادام العمر از فعالیت در فوتبال محروم شده بود و طبیعتا نمی‌توانست سمتی در کمیته استیناف داشته باشد.

اشاره نماینده مجلس، به خبری است که آبان ماه 89 روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته بود و بر اساس آن، هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال داریوش مصطفوی را به طور مادام‌العمر از فعالیت در فوتبال محروم کرده بود.

در آن مقطع، مصطفوی با شکایت به مراجع قضایی خارج از فوتبال توانسته بود مبلغی در حدود 220 میلیون تومان از حساب فدراسیون به عنوان حق خود برداشت کند. گویا مصطفوی ادعا کرده بود که این پول مربوط به سنوات دوران فعالیت مصطفوی در فدراسیون فوتبال بوده که از اواخر دهه 60 شروع شده و تا اواسط دهه 80 ادامه داشته منتهی از آنجایی که این اتفاق با ناهماهنگی فدراسیون فوتبال در دوران علی کفاشیان رخ داده، علی کفاشیان رییس وقت فدراسیون ترجیح داد شدیدا با او برخورد کند و او مادالعمر از حضور در فوتبال محروم شد. 

البته در آن زمان هنوز کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تشکیل نشده بود و کفاشیان از طریق هیات رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال، داریوش مصطفوی را به صورت مادام العمر از فعالیت در فوتبال محروم کرد.

البته مصطفوی در زمان ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از اعضای کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای انتخاب شد و ظاهرا حکم او را لغو کرده بودند. هر چند مصطفوی هم گفته بود که هیچ وقت حکم محرومیتش به او ابلاغ نشده است اما اهالی فوتبال در جریان محرومیت مادام العمر مصطفوی بودند. 

در هر حال عزیزی خادم در یک سال اول حضورش در فدراسیون فوتبال زیاد دست به تغییرات نزده و اعضای کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای را هم تغییر نداده بود و ظاهرا همه چیز را به پس از صعود جام جهانی و مجمع عمومی فدراسیون فوتبال موکول کرده است.

1984