عزیزی خادم: فوتبال ایران از وضعیت اسفبار گذشته عبور کرد

عزیزی خادم: فوتبال ایران از وضعیت اسفبار گذشته عبور کرد

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون فوتبال با اسفبار خواندن شرایط گذشته فوتبال ایران افزود: وضعیت فوتبال ایران در گذشته بسیار سخت و اسفبار بود که از این مرحله گذشته‌ایم و عادت به باختن و عدم نتیجه‌گیری وجود ندارد و هر ایرانی در هر نقطه از ایران به خود می‌بالد که در قاره کهن آسیا می‌درخشیم.

به گزارش فوتبالی، مجمع عمومی انتخاباتی هیئت فوتبال استان گیلان امروز در سالن اجلاس منطقه آزاد انزلی با حضور رئیس فدراسیون فوتبال کشور، مدیرکل ورزش جوانان، رؤسای هیئت‌های فوتبال گیلان و همچنین اصحاب رسانه در این استان برگزار شد.

میرشهاب مؤمنی با ۲۹ رأی، مریم آزمون با ۲۸ رأی، سهیل میرزاجانی با ۲۷ رأی و مجید مرآت با ۱۸ رأی در این انتخابات برگزیده شدند. 

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در این مراسم با اشاره به ظرفیت فوتبال گیلان اظهار کرد: مرحوم قایقران یکی از اسطوره‌های اخلاق و فنی کشورمان بودند و حیف است که در بین ما حضور دارند و فوتبال گیلان ظرفیت بالایی دارد، بازیکنان مثل علی کریمی و علیرضا جهانبخش نیز از این استان هستند. 

شهاب‌الدین عزیزی خادم با اشاره به تیم ملوان گفت: تیم ملوان بندرانزلی از تیم‌های ریشه‌دار کشور که از خطه گیلان است و هر جا صحبت از فوتبال گیلان باشد نام فوتبال ملوان خواهد آمد.

وی با اشاره به تیم‌های ریشه‌دار گیلان افزود: زحمات شهرداری آستارا را نمی‌توانیم نادیده بگیریم، سپیدرود و چوکا تالش هم از تیم‌های ریشه‌دار این استان هستند و دوست داشتم برنامه‌ریزی کنیم و به این شهرها می‌رفتیم. 

رئیس فدراسیون فوتبال ایران پیروزی‌های تیم ملی را غرورآفرین دانست و تصریح کرد: پیروزی‌های اخیر تیم ملی فوتبال ایران را تبریک عرض می‌گویم و تیم‌های استانی در همه جای کشور کمک‌های زیادی برای رشد و توسعه فوتبال کشور انجام داده‌اند.

خادم سپیدرود را باشگاه جاودان خواند و بیان کرد: وقتی شما از رشت صحبت می‌کنید نمی‌توانید از سپیدرود صحبت نکنید و این تیم‌ها باشگاه‌های جاودان فوتبال ایران هستند.

وی با اشاره به شرایط پیش روی تیم ملی فوتبال برای صعود به جام جهانی گفت: از همه عزیزانی که در این شرایط به فوتبال کشور کمک کردند تشکر می‌کنم و این نشاط و تغییر چهره را هفتم بهمن‌ماه با صعود تاریخی تیم ملی کشور به جام جهانی قطر رقم خواهیم زد و یک‌قدم برای خوشحالی ملت ایران بر خواهیم داشت. 

رئیس فدراسیون فوتبال با اسفبار خواندن شرایط گذشته فوتبال ایران افزود: وضعیت فوتبال ایران درگذشته بسیار سخت و اسفبار بود که از این مرحله گذشته‌ایم و عادت به باختن و عدم نتیجه‌گیری وجود ندارد و هر ایرانی در هر نقطه از ایران به خود می‌بالد که در قاره کهن آسیا می‌درخشیم و افتخار می‌کنیم که به‌عنوان عضوی از جامعه فوتبال خوشحالیم و امیدواریم فضا را به سمتی ببریم که نتایج مثبتی داشته باشد. 

خادم با اشاره به اینکه هم‌اکنون تیم ملی بانوان کشورمان در کیش هستند، تصریح کرد: زحمات زیادی برای موفقیت این تیم کشیده شده و از خردادماه گذشته حدود چهار بار تیم ملی بزرگ‌سالان ما به جزیره کیش رفته و این نشان‌دهنده این است که فدراسیون فوتبال در فکر استفاده از ظرفیت‌های فوتبال است. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی برای پیشرفت فوتبال ایران بیان کرد: منطقه آزاد انزلی یک منطقه استراتژیکی است که شاید خیلی وسیع نباشد ولی مهم این است که ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌تواند به پیشرفت فوتبال کشورمان کمک کند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه فوتبال گیلان یکی از قطب‌های مهم فوتبال ساحلی کشورمان است، افزود: تلاش خواهیم کرد که از این ظرفیت استفاده کنیم و در فوتبال بانوان هم دو بانوی گیلانی هم با عدم تبعیض شانه‌به‌شانه با تیم ملی بزرگ‌سالان کشورمان در حال حرکت است. 

خادم با اشاره به برنامه‌های آینده فدراسیون فوتبال گفت: مسابقات ایران کاپ را در آینده تقویم فدراسیون فوتبال برای برگزاری خواهیم داشت و برای زیر بیست سال جهت مبحث استعدادیابی و عدالت فوتبال با همکاری‌ها ۳۱ استان و جزیره کیش در سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سنگ‌اندازی‌ها به سمت فدراسیون تصریح کرد: فوتبال بخشی از زندگی ما هست و با تمام وجود برچسب‌ها و تهمت‌ها در این مسیر هم باشد و به سمت ما سنگ پرتاب کنند ما قوی‌تر به مسیرمان ادامه خواهیم داد.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هیچ‌چیز مهم از خوشحالی مردم کشورمان نیست، افزود: کاملاً آمارها نشان‌دهنده است که مسیری که شروع‌ شده در همین راستا هست و افرادی که قصد تخریب دارند، فکر می‌کنم اولین آسیب را خودشان خواهند دید و فدراسیون فوتبال خیلی شفاف در این مسیر قدم برداشته و مهم رضایت‌مندی افکار عمومی است.

خادم با اشاره به اینکه ما اجازه نخواهیم داد که در اوج موفقیت‌های تیم‌های ملی و در اوج مشکلات اقتصادی کسی دست‌اندازی کند، گفت: قدم‌به‌قدم در مسیر سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال برای توسعه فوتبال قدم خواهیم برداشت.

وی با بیان اینکه خوش‌بین‌ترین افراد حدس نمی‌زدند تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر صعود کند، تصریح کرد: همان‌طور که مستحضر هستید امروز فوتبال ایران در رنک یک آسیا است و خوش‌بین‌ترین افراد فکر نمی‌کردند که بتوانیم به این مرحله از جام جهانی صعود کنیم.

به گفته رئیس فدراسیون فوتبال ایران، احتمال دارد که برخی با فرصت‌طلبی از رسانه‌های بزرگ برای تخریب فدراسیون فوتبال تلاش کنند ولی نمی‌توانند راه به‌جایی ببرند، اگر بتوانند در زمین حریف علیه ما بازی کنند ولی ملت ایران بزرگ‌تر این‌هاست و آرزوی بهترین‌ها را دارم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران یک تیم لیگ برتری را حق فوتبال گیلان دانست و گفت: گیلان هم نشان داده که یکی از مهم‌ترین سرزمین‌های کشور است و امیدواریم که حداقل یک تیم در لیگ برتر داشته باشد.

7474