شهرداری ارومیه در آستانه از دست‌دادن شانس حضور در جام باشگاه‌های آسیا

شهرداری ارومیه در آستانه از دست‌دادن شانس حضور در جام باشگاه‌های آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون والیبال تا پایان دی به باشگاه شهرداری ارومیه فرصت داد تا بدهی‌های خارجی خود را پرداخت کند وگرنه شانس شرکت در جام باشگاه‌های آسیا را از دست می‌دهد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، کنفدراسیون والیبال آسیا میزبانی جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۲ را به ایران اعطا کرده است. فدراسیون والیبال نیز با درخواست مسوولین استان آذربایجان غربی،‌ شهر ارومیه را به‌عنوان میزبان این مسابقات تعیین کرد.

بر اساس قوانین برگزاری مسابقات، علاوه بر تیمی که در این فصل قهرمان لیگ برتر ایران می‌شود، یک تیم از شهر میزبان هم می‌تواند در مسابقات باشگاه‌های آسیا شرکت کند. اما شهرداری ارومیه برای حضور در این رقابت‌ها با یک مانع بزرگ روبرو است.

چند سال است که شهرداری ارومیه به دلیل چهار پرونده بدهی خارجی از جمله بدهی به یوبومیر و دراگان تراویسا مربی و بازیکن پیشین خود، با محرومیت از نقل و انتقالات و حضور در مسابقات بین‌المللی محکوم شده است. به این ترتیب این تیم حتی در صورت قهرمانی در لیگ برتر ایران هم نمی‌تواند در مسابقات باشگاه‌های آسیا شرکت کند.

مسوولین فدراسیون والیبال در نیمه آذر جلسه‌ای با مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه و مسوولین هیات والیبال استان آذربایجان غربی برگزار کردند و نمایندگان استان تعهد دادند که این مشکل را حل کنند اما پس از گذشت بیش از یک ماه هنوز این اتفاق رخ نداده است. این فدراسیون هم در نامه‌ای به مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام کرده است که اگر تا پایان دی‌ماه مشکل باشگاه شهرداری ارومیه حل نشود و این تیم مجوز حضور در مسابقات بین‌المللی را دریافت نکند، میزبانی ارومیه لغو می‌شود و شهر دیگری میزبان مسابقات خواهد شد.

مسابقات باشگاه‌های آسیا در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

در حال حاضر پنج باشگاه هشت باشگاه ایرانی در فهرصت محرومیت فدراسیون بین‌المللی والیبال قرار دارند. شهرداری ارومیه به خاطر چهار پرونده، سایپای تهران، شهرداری تبریز و شهرداری ساری هر کدام به خاطر ۲ پرونده و تعاون گنبد، شهرداری اراک، شهرداری ورامین و متین ورامین هر کدام به خاطر یک پرونده، از سوی فدراسیون جهانی محروم شده‌اند.

سه تیم شهرداری ارومیه، شهرداری تبریز و شهرداری ورامین علاوه بر محرومیت از نقل و انتقالات بین‌المللی، اجازه حضور در مسابقات خارجی را هم ندارند. ولی پنج باشگاه دیگر فقط اجازه نقل و انتقالات بین‌المللی را ندارند.

این مشکل باعث شد شهرداری ورامین پس از اینکه در ایران و آسیا قهرمان شد، نتواند در جام باشگاه‌های جهان سال ۲۰۱۹ شرکت کند.

7474