قوانین عجیب مسابقات جام حذفی فرانسه در مورد لباس تیم‌ها

قوانین عجیب مسابقات جام حذفی فرانسه در مورد لباس تیم‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - در رقابت های جام حذفی فوتبال در کشور فرانسه، قوانين عجیب و غریبی در ارتباط با رنگ پیراهن تیم های شرکت کننده در این مسابقات وضع و اجرایی شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های فرانسوی، مسابقات جام حذفی فرانسه به عنوان قدیمی‌ ترین تورنمنت فوتبالی در این کشور اروپایی پذیرای تمام تیم‌ های فرانسوی در تمام سطوح چه در خود کشور فرانسه و چه در  مستعمراتی مانند گوادلوپ، گینه فرانسوی، مارتینیک و غیره است. این رقابت ها قوانین منحصر به فردی در زمینه البسه دارد.

تیم‌ های آماتور در دور سوم موظف هستند البسه‌ ای را که شرکت نایکی فراهم کرده، بر تن کنند؛ با اسپانسری ویژه که روی تمام البسه قرار می‌ گیرد. همچنین این که تمام تیم‌ ها در دور هفتم و هشتم تنها مجازند از پنج رنگ سفید، سبز، قرمز، آبی و زرد استفاده کنند و به طور مثال تولوز که لباس بنفش می‌ پوشد نمی‌ تواند از لباس اصلی‌ اش استفاده کند.

تیم میزبان در سطوح اولیه این جام تنها می‌ تواند قرمز و سفید بپوشد و تیم میهمان رنگی از بین آبی، زرد یا سبز. از دور نهم با حضور شصت و چهار تیم، تیم‌ های لیگ یک هم حضور دارند و تیم‌ ها مجاز هستند رنگ‌ های خود را استفاده کنند. اسپانسر روی لباس اما باید اسپانسر تحت قرارداد جام حذفی باشد و به همین دلیل المپیک مارسی، پاری‌ سن‌ ژرمن و دیگر تیم‌ ها درخواست کرده‌ اند که از این به بعد همان لباس همیشگی خود را بر تن کنند.

9404