واکسن‌نزدن جوکوویچ به مشکل سیاسی تبدیل شد/حمایت جانسون از استرالیا و هشدار رئیس‌جمهور صربستان

واکسن‌نزدن جوکوویچ به مشکل سیاسی تبدیل شد/حمایت جانسون از استرالیا و هشدار رئیس‌جمهور صربستان

پایگاه خبری فوتبالی- نخست‌وزیر انگلیس از اقدام دولت استرالیا برابر نواک جوکوویچ حمایت کرد.

به گزارش فوتبالی، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس از موضع استرالیا برابر نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان حمایت کرد و گفت که واکسن زدن ایده بسیار خوبی است. جوکوویچ پیش از این اعلام کرده بود برای واکسن زدن معافیت پزشکی دارد.

جوکوویچ روز چهارشنبه برای حضور در مسابقات آزاد استرالیا وارد ملبورن و به مدت 9 ساعت بازداشت شد تا اینکه به وی اعلام کردند ویزای این تنیسور صرب لغو شده است. مرد شماره یک تنیس جهان درخواست تجدیدنظر داد و در هتل مهاجران مستقر شد.

بوریس جانسون در این باره گفت: این موضوع مربوط به استرالیاست و آنها دولت صلح‌طلبی هستند. من برای دولت استرالیا نهایت احترام را قائل هستم و این موضوع برای آنهاست اما به طور شفاف بگویم من با نظر آنها موافق هستند و واکسینه شدن ایده بسیار خوبی است.

پس از لغو ویزای جوکوویچ، نخست‌وزیر استرالیا گفت که هیچ کسی بالاتر از قانون نیست.

اسکات موریسون در این باره تاکید کرد: ویزای جوکوویچ کنسل شد چون قانون، قانون است به ویژه برای کسی که وارد کشور ما می‌شود. هیچ کسی بالاتر از قانون نیست. سیاست‌های مرزی قوی ما برای اینکه استرالیا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مرگ و میر ناشی از کووید را در جهان داشته باشد بسیار مهم بوده است، ما همچنان مراقب هستیم.

در واکنش به اتفاقات رخ داده، الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهوری صربستان نیز در این ماجرا دخالت کرد و به مقامات استرالیایی هشدار داد که «از آزار جوکوویچ دست بردارند».

وی اظهار داشت: به تازگی با نواک جوکوویچ تماس گرفتم. من به نواک گفتم همه صربستان با او هستند و مقامات ما همه اقدامات را انجام می دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن از آزار و اذیت بهترین تنیس باز جهان جلوگیری کنند.

6641