کارشناس فوتبال روسیه: مطمئنم سردار آزمون زنیت را ترک می‌کند/ او چند مشتری دارد

کارشناس فوتبال روسیه: مطمئنم سردار آزمون زنیت را ترک می‌کند/ او چند مشتری دارد

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال روسیه می‌گوید سردار آزمون مهاجم ایرانی به طور قطع باشگاه زنیت سنت پترزبورگ را ترک می‌کند و این اتفاق احتمالا در پایان فصل رخ می‌دهد.

به گزارش فوتبالی، «آرتم زاودنیک» سردبیر نسخه روسی وب سایت Transfermarket در گفتگویی با یکی از رسانه‌های روس به چند سئوال درباره وضعیت سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم زنیت پاسخ داد.

*سردار آزمون بالاخره از زنیت به اروپا می‌رود یا نمی‌رود؟ چه تی م‌هایی در یک سال گذشته به او علاقه مند بوده‌اند؟

- لیست باشگاه‌های خواهان آزمون بسیار چشمگیر است. باشگاه لیون به طور جدی به او علاقه مند بود و همچنان به او علاقه مند است؛ به علاوه بایرن لورکوزن و سویا. آنها به آزمون علاقه مند هستند زیرا درک می‌کنند که می‌توانند بازیکنی با قرارداد در حال انقضا (قرارداد با زنیت در تابستان ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد) می‌تواند را با پول کمی یا حتی رایگان جذب کنند.

* اول ژانویه سردار ۲۷ ساله شد. آیا این آخرین شانس او برای انتقال به یک تیم اروپایی است؟

- مطمئنم که او از زنیت می‌رود؛ شاید نه در زمستان، اما در تابستان مطمئناً این اتفاق رخ می‌دهد. این واقعیت که او قراردادش را با زنیت تمدید نمی‌کند (زنیت طبق شایعات، قرارداد جدیدی را برای چهار سال پیشنهاد می‌کند) نشان می‌دهد که آزمون آماده ترک روسیه است. ۲۷ سالگی سن خوبی است. اگر قرارداد آزمون با زنیت تمدید شود، علاقه تیم‌های اروپایی ممکن است در سن بالاتر کمتر شود. ضمناً در این صورت برای بازیکنی که قرارداد معتبری داشته باشد باید غرامت پرداخت شود و زنیت احتمالاً ۲۰ تا ۲۵ میلیون یورو برای آن طلب خواهد کرد. شاید حتی ۳۰ میلیون یورو. شخصاً تقریباً مطمئنم که آزمون در تابستان زنیت را ترک می‌کند.

* یعنی اینکه زنیت ایوان سرگیف را می‌خرد، تایید می‌کند که باشگاه در حال خداحافظی با آزمون و زوبا است؟

- خب بله. سرگیف، تا آنجا که مشخص است قراردادش را اوایل ژانویه امضا می‌کند. همچنین زنیت اکنون به دنبال مهاجمان جوان آینده دار در بازار آمریکای جنوبی است.

7474