حمله لفظی رئیس‌جمهور صربستان به نخست‌وزیر استرالیا به خاطر جوکوویچ

حمله لفظی رئیس‌جمهور صربستان به نخست‌وزیر استرالیا به خاطر جوکوویچ

پایگاه خبری فوتبالی- وزارت امور خارجه صربستان به طور رسمی به وضعیت تنیسور کشورش در استرالیا اعتراض کرد.

به گزارش فوتبالی، وزارت امور خارجه صربستان با احضار سفیر استرالیا بابت وضعیت ناخوشایند نواک جوکوویچ در این کشور به صورت رسمی اعتراض کرد.
نمانیا استاروویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه صربستان گفت: امیدوارم مشکل پیش آمده با تلاش سفیر استرالیا در صربستان حل شود. افکار عمومی صربستان این تصور را دارند که جوکوویچ قربانی یک بازی سیاسی شده و برای تحقیرش او را به استرالیا کشاندند. نواک؛ تروریست، جنایتکار یا مهاجر غیرقانونی نیست. با این وجود مقامات استرالیایی چنین برخوردی با او داشتند. این موضوع باعث خشم قابل درک هواداران نواک و مردم صربستان شده است.

خبرگزاری فرانس 24 نیز به نقل از الکساندر وولیچ، رئیس‌جمهور صربستان نوشت: این جوانمردانه نیست و جوکوویچ شکار جادوگران سیاسی شده است که در نوک این هرم، نخست‌وزیر استرالیا قرار دارد. او وانمود می‌کند که قانون برای همه برابر است. می‌ترسم آزار و اذیت نواک تا زمانی که نتوانند چیزی را ثابت کنند ادامه یابد. آنها وقتی نتوانند کسی را شکست دهند به چنین کارهایی متوسل می‌شوند.

نواک جوکوویچ برخلاف قوانین استرالیا بدون تزریق واکسن کرونا و داشتن معافیت‌نامه پزشکی قصد ورود به استرالیا را داشت اما مأموران مرزبانی این کشور مانع ورود این تنیسور صربستانی به خاک کشورشان شدند. نواک جوکوویچ سپس به مدت 6 ساعت در منطقه‌ای دور از فرودگاه تحت نظر پلیس بود. او هم‌اکنون در هتل پارک که محل نگهداری پناهجویان بازداشتی است اقامت دارد.

نواک جوکوویچ برنده 20 گرنداسلم تاکنون 9 بار قهرمان تنیس آزاد استرالیا شده است.

6641