تاریخ‌سازی قایدی و نوراللهی با قهرمانی؟

تاریخ‌سازی قایدی و نوراللهی با قهرمانی؟

پایگاه خبری فوتبالی - مسابقه سوپرجام فوتبال امارات فردا شب میان شباب الاهلی و الجزیره برگزار می شود و دو بازیکن ایرانی می توانند در یک کشور خارجی جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

به گزارش فوتبالی، ورزشگاه هزاع بن زاید برای اولین بار در تاریخ خود فردا جمعه میزبان چهاردهمین دوره دیدار سوپرجام فوتبال امارات خواهد بود جایی که الجزیره قهرمان آخرین دوره لیگ حرفه ای و شباب الاهلی قهرمان آخرین دوره جام ریاست جمهوری یا همان جام حذفی امارات از ساعت 19:15 به وقت تهران به مصاف هم می روند.

مسابقه سوپرجام امارات با شعار "امارات محل ملاقات تمام جهانیان است" برگزار می شود. این شعار با هدف تاکید بر موقعیت کشور امارات متحده عربی انتخاب شده است که این کشور به آهنربایی برای برگزاری مراسمات مختلف و مجامع بین المللی تبدیل شده است.

بازی فردا، دومین دیدار سوپرجام میان شباب الاهلی و الجزیره است. دو تیم پیش از این در سال 2016 در دیداری که در کشور مصر برگزار شد به مصاف هم رفتند و شباب الاهلی در آن بازی با نتیجه 2 بر یک پیروز شد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

دیدار سوپرجام بین دو طرف آسان نخواهد بود چرا که هر تیم با جاه‌طلبی قهرمانی و ثبت رکورد جدید وارد زمین مسابقه می شوند. شباب الاهلی 5 بار عنوان قهرمانی را به دست آورده و در صورت کسب عنوان قهرمانی ششم، به تنهایی به عنوان پرافتخارترین تیم سوپرجام شناخته خواهد شد.

در سمت دیگر داستان نیز الجزیره حضور دارد که پیش از این 4 مرتبه در دیدار سوپرجام به میدان رفته و هر بار نیز تن به شکست داده است. آنها در سال های 2011، 2012، 2016 و 2017 در دیدار سوپرجام حاضر شده ولی دستشان از رسیدن به جام کوتاه مانده است.

در مورد الجزیره، جاه طلبی او کسب این عنوان برای اولین بار در تاریخ است، زیرا قبلاً در 4 بار موفق به کسب این عنوان نشده بود، زیرا در سال های 2011، 2012، 2016 و 2017 شرکت کرده بود و نتوانست کسب عنوان کند.

مهدی قایدی و احمد نوراللهی دو بازیکن ایرانی شباب الاهلی می توانند در بازی فردا با کسب پیروزی برابر الجزیره، نام خود را در میان لژیونرهایی به ثبت برسانند که موفق شده اند خارج از ایران، عنوان قهرمانی را به دست بیاورند.

1470