بررسی تخلف بزرگ مس کرمان توسط فدراسیون فوتبال

بررسی تخلف بزرگ مس کرمان توسط فدراسیون فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی- ریاست هیات مدیره مس کرمان در شرایطی برعهده محسن سلاجقه است که وی سرپرستی هیات فوتبال کرمان را برعهده دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، استان کرمان یکی از بخش‌های فعال کشور در حوزه ورزش و خصوصاً فوتبال است و علاوه بر دو تیم گل گهر سیرجان و مس رفسنجان که در بین تیم‌های خوب لیگ برتر هستند، تیم‌های دیگری از جمله مس کرمان، مس شهر بابک و آرمان گهر سیرجان هم در لیگ یک به رقابت می‌پردازند و شانس صعود به لیگ برتر را دارند تا احتمال این وجود داشته باشد که سهمیه این استان در سطح اول فوتبال کشور در فصل آینده بیشتر از آنچه در حال حاضر دیده می‌شود باشد.

 با این وجود فوتبال کرمان چند وقتی است که درگیر ماجرای خاصی شده که با اعتراض دو باشگاه آرمان گهر و مسر شهربابک هم همراه بوده است ولی ترتیب اثری به آن صورت به آن داده نمی‌شود و آن هم حضور عضو هیات مدیره باشگاه مس کرمان به عنوان سرپرست هیات فوتبال استان کرمان است که این موضوع هم عرفاً و هم قانوناً محل اشکال است و به دلیل تضاد منافعی که در باشگاه‌‌داری و حضور در یک سمت اجرایی در فوتبال وجود دارد ممکن است شائبه برانگیز باشد و سلامت فوتبال را حتی زیر سوال ببرد.

محسن سلاجقه، سرپرست کنونی هیات فوتبال استان کرمان از شهریورماه سال 99 در این سمت مشغول به کار است و با وجود اینکه طبق قانون اداره شدن یک نهاد با سرپرست دچار محدودیت زمانی است ولی حدود 16 ماه است که سرپرست هیات فوتبال استان کرمان هنوز مشغول به فعالیت است و هنوز اقدامی برای معرفی رئیس جدید این هیات انجام نشده است.

از سوی دیگر، سلاجقه از مردادماه سال جاری با حفظ سمت خودش در هیات فوتبال، به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه مس کرمان هم انتخاب و مشغول به فعالیت شده است و این هم برخلاف قانون است که اعضای فدراسیون و هیات فوتبال‌ها اجازه فعالیت در باشگاه‌ها را ندارند. البته سلاجقه در اتفاقی جالب جز کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال نیز است تا به نظر برسد شرایط عجیبی در این باشگاه حکم فرما باشد و به زودی باید در انتظار تغییراتی در راس مدیریت آن بود.

 از سوی دیگر سلاجقه چند پیش در گفتگویی صراحتاً اعلام کرده آرزوی فوتبالی او لیگ برتری شدن مس کرمان است. این صحبت ها در حالی از سوی سرپرست هیات فوتبال استان مطرح شده که دو تیم دیگر استان یعنی مس شهربابک و آرمان گهر هم رقبای مس در لیگ دسته اول برای صعود به لیگ برتر هستند و این اظهار نظر باعث ایجاد ناراحتی و نگرانی‌هایی برای مسئولان دو باشگاه شده که اعتراضشان به جا و منطقی است چرا که صحبت‌های مطرح شده علناً از تمایل یک مقام بلند پایه اجرایی در فوتبال استان به یکی از تیم های این استان است که با دو تیم دیگر استان در رقابت هستند.

۴۱۵۴