گزارش‌روز؛ از دلایل احتمال جدایی موراتا تا گزینه مد نظر الگری جهت جانشینی او

گزارش‌روز؛ از دلایل احتمال جدایی موراتا تا گزینه مد نظر الگری جهت جانشینی او

پایگاه خبری فوتبالی - همیشه در مقطعی از فصل شایعات و اخبار حاشیه ای بیش از هر زمان دیگر قوت می گیرند و بسیاری از این شایعات همواره در همان حوزه شایعه باقی می ماند اما برخی از این شایعات رنگ و بوی واقعیت به خود می گیرند و در ادامه با مطرح شدن دلایلی، حقایقی نیز روشن می شوند.

به گزارش فوتبالی، مجموعه یوونتوس در نقل و انتقالات زمستانی امسال با اخباری در خصوص احتمال جدایی آلوارو موراتا روبرو شد؛ اتفاقی که در ابتدا به ذهن نمی رسید اما حالا آهسته آهسته شکل واقعیت به خود گرفته و هر لحظه امکان انتشار اخبار رسمی جدایی این بازیکن از یوونتوس وجود دارد.

اما چرا این احتمال شکل گرفت؛ به نظر می رسد حدود یک ماه پیش این اسپانیایی تصمیم به تغییراتی در روند فعالیت حرفه ای خود گرفت. دلایل مختلفی در این زمینه مطرح می شود مانند آن چه که برای قرارداد او در پایان ماه ژوئن صورت خواهد گرفت؛ اما گویی دلیل دیگری نیز در این امر تأثیرگذار بوده که به اوایل ماه دسامبر برمی گردد.

در دیدار بیانکونری برابر جنوآ که در تاریخ پنج دسامبر برگزار شد، شرایطی پیش آمد که آلوارو را بر آن داشت تا کمی برای تغییر پیش از موعد مقرر عجله کند. موراتا در این بازی با کارت زردی که گرفت، باعث شد تا برنامه های مکس الگری در این بازی با مشکلاتی روبرو شود. او خیلی عصبی و بهم ریخته شده بود و برای تیم تأثیرگذاری مثبتی نداشت؛ مربی هم او را از زمین خارج کرد. هنگام خروج، مکس فریاد زد: "به تو نیاز داشتم پس باید ساکت می ماندی، داری مشکل ایجاد می کنی" و در ادامه نیز پاسخ موراتا که "من چه کار کرده ام!"

تصاویری از این اتفاق را در ادامه مشاهده می کنید:

همین جملات که در دنیای فوتبال میان مربی و بازیکن مسأله‌ی عجیب و تندی نیست، هر از گاهی می تواند در شرایطی که بازیکن خود نیز تمام فکر و اندیشه اش معطوف ماندن نباشد و در ذهن خود هم در حال بررسی عواملی برای آینده اش باشد، آغازگر تغییراتی شود؛ تغییراتی که به نظر می رسد برای این اسپانیایی در حال رخ دادن است و همان طور که موندو دیپورتیوو می نویسد:

'یکی دیگر از فصل های پیچیده و سخت برای موراتا؛ مسأله ای که دیر یا زود اتفاق می افتد؛ این طبیعی است که حالا باید یوونتوس را ترک کند.'

اما در صورتی که این انتقال صورت بگیرد، یوونتوس چه خواهد کرد؟ کدام مهره و جانشینی برای این تیم مد نظر سرمربی است؟

زمانی که شایعه ای نظیر جدایی یک بازیکن کم و بیش رنگ واقعیت به خود می گیرد، مربی و باشگاه نیز خود را آماده‌ی رویارویی با آن مسأله می کند. با این اوصاف، به نظر می رسد تا زمانی که بیانکونری برای او جانشین مناسبی پیدا نکند، او نمی تواند این باشگاه را ترک کند؛ اما یوونتوس و الگری باید به دنبال بازیکن جدید برای پست شماره 9 خود باشند؛ حتی اگر این اتفاق در زمستان نیفتد، مطمئناً در پایان فصل بانوی پیر با چالشی سخت برای یافتن جایگزین روبروست.

اما گویی مکس الگری گزینه ای را مد نظر گرفته و شاید در روزهای آتی نام او را به طور رسمی در اختیار مسئولین باشگاه قرار دهد. بازیکن جانشین، لوئیس سوارز است. مهره ای که بیش از یک سال از آن پروژه و امتحان عجیب دانشگاه پروجا برای بازیکنان اهل غیر اتحادیه اروپا می گذارد. لوئیس سوارز برای مکس مهره ای مناسب خواهد بود؛ هم از نظر فنی و تاکتیکی هم از نظر ذهنی می تواند یوونتوس الگری را یاری دهد.

با این حال، به نظر می رسد شرایط انتقال او در زمستان برای بیانکونری مهیا نیست و این بازیکن می تواند گزینه‌ ای مناسب برای نقل و انتقالات تابستان آینده محسوب شود.

9404