گزارش‌روز؛ به مناسبت انتقال رکوردشکن پپی به آگزبورگ: مونیخی‌ها از سیاست تأمین مالی حریفان چه سودی می‌برند؟

گزارش‌روز؛ به مناسبت انتقال رکوردشکن پپی به آگزبورگ: مونیخی‌ها از سیاست تأمین مالی حریفان چه سودی می‌برند؟

پایگاه خبری فوتبالی - با توجه به باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی در آلمان، به نظر می رسد یکی از اولین خریدهای زمستانی در بوندسلیگا انجام شده باشد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های آلمانی، ریکاردو پپی، بازیکن جوان دالاس به آگزبورگ منتقل خواهد شد. علیرغم این که به نظر می رسید بایرن مونیخ یا ولفسبورگ مقصد این ستاره‌ی جوان باشند، آگزبورگ با مبلغی نسبتاً بالا موفق به جذب پپی شده است.

عجیب بودن این انتقال، از چشم طرفداران و رسانه ها دور نمانده است. آگزبورگ، یک تیم نسبتاً کوچک در بوندسلیگا، چگونه توانست ستاره‌ ای مانند پپی را خریداری کند؟ هزینه انتقال حدود بیست میلیون دلار گزارش شده است که او را به گران‌ ترین بازیکن لیگ MLS تبدیل می‌ کند. این یک هزینه قابل توجه برای تقریباً هر باشگاهی خواهد بود، چه رسد به باشگاهی مانند آگزبورگ، آن هم در بحبوحه‌ی همه‌ گیری بیماری کرونا.

از این رو، بلافاصله شایعاتی مبنی بر ارتباط بایرن مونیخ با این انتقال شکل گرفته است که با توجه به پنج دلیلی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، احتمال آن بعید هم نیست:

١- بایرن مونیخ با اف سی دالاس ارتباط شراکتی دارد و باشگاه پیش تر نیز سابقه‌ی جذب استعداد از لیگ MLS را داشته است.

٢- بایرن مونیخ مدت زیادی است که به دنبال پپی بوده و ماه هاست که با او در ارتباط است.

٣- با وجود روبرت لواندوفسکی در ترکیب مونیخی ها، بایرن مونیخ نمی توانست جایی برای پپی در ترکیب اصلی تیمش پیدا کند.

۴- اگر پپی به ولفسبورگ یا سایر باشگاه‌ های بوندسلیگا می‌ رفت، ممکن بود در آینده پس از بالا رفتن قیمتش، از دسترس باواریایی ها خارج شود. بنابراین، مدیریت بایرن مونیخ به آگزبورگ کمک کرد تا مانند داستان گنبری و وردربرمن در چهار سال پیش ، این انتقال را تأمین مالی کند.

۵- پپی اکنون می تواند در آگزبورگ و زیر نظر بایرن مونیخ پیشرفت کرده و وقتی دوران روبرت لواندوفسکی در مونیخ به پایان رسید، راهی آلیانز آرنا شود.

این نظریه در رسانه های اجتماعی بسیار محبوب شده است؛ چرا که می تواند علاقه‌ی ناگهانی آگزبورگ به پپی و  همچنین هزینه‌ی انتقالش را توضیح دهد. با این حال، خبرنگار بیلد نظر دیگری دارد و این سناریو را صحیح نمی داند و معتقد است: "اف سی بایرن هیچ دخالتی در ترانسفر پپی به آگسبورگ ندارد."

اما این شایعات درست هستند یا نادرست؟

زمانی که سرژ گنبری از آرسنال به وردربرمن منتقل شد، تقریباً همه در رسانه ها می دانستند که بایرن مونیخ در این ماجرا نقش داشته است. حتی آرسن ونگر هم گفت که باواریایی ها با این موضوع ارتباط دارند. این بار چنین چیزی وجود ندارد؛ بنابراین احتمال واقعیت این موضوع به نسبت داستان گنبری کمتر است.

با این اوصاف، علیرغم حضور سرمایه داران آمریکایی در باشگاه آگزبورگ، باز هم در مورد تأمین هزینه‌ی این انتقال توسط این باشگاه، کمی شک و شبهه وجود دارد.

9404