پیش‌بازی چلسی - لیورپول؛ نبرد بالای جدول زیر سایه سنگین کووید 19

پیش‌بازی چلسی - لیورپول؛ نبرد بالای جدول زیر سایه سنگین کووید 19

پایگاه خبری فوتبالی - حساس‌ ترین دیدار هفته بیست‌ و یکم رقابت‌ های لیگ برتر انگلستان، امشب در ورزشگاه استمفورد بریج برگزار خواهد شد و تیم‌ های دوم و سوم جدول برای بازگشت به مسیر قهرمانی دیدار دشواری در پیش دارند.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال جزیره، امشب یکشنبه دوازدهم دی ماه سال 1400 هجری شمسی مصادف با دوم ژانویه‌ی سال 2022 میلادی و از ساعت ۲۰:۰۰ شاگردان توماس توخل در تیم چلسی در ورزشگاه استمفورد بریج شهر لندن و به قضاوت آنتونی تیلور، داور سرشناس انگلیسی به مصاف شاگردان یورگن کلوپ در تیم لیورپول خواهند رفت.

آبی ها با کسب چهل و دو امتیاز از بیست بازی قبلی خود در لیگ برتر، پس از منچستر سیتی صدرنشين در رتبه‌ی دوم جدول رده بندی قرار دارند. قرمزها هم با کسب چهل و یک امتیاز ولی با یک بازی کمتر نسبت به چلسی در رتبه‌ی سوم جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر جزیره جای گرفته اند و همین نزدیکی دو تیم به همدیگر در جدول، باعث حساس تر شدن این مسابقه شده است. چرا که پیروزی و کسب سه امتیاز در بازی امشب، تیم برنده را به مسیر قهرمانی و تعقیب صدرنشين بازمی گرداند ولی شکست در بازی حساس امشب، تیم بازنده را تا حدود زیادی از کسب مقام قهرمانی در فصل جاری ناامید خواهد کرد.

در شش تقابل اخیر این دو تیم در رقابت های مختلف، سهم لیورپول سه برد و سهم چلسی دو برد بوده و یک بازی هم که آخرین رویارویی این دو تیم بوده است، با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسیده است.

چلسی در چهارده بازی لیگ برتری اخیرش فقط یک بار شکست خورده است. آبی های لندنی طی پنج بازی خانگی اخیرشان مقابل لیورپول در لیگ برتر، سه بار شکست خورده اند.

لیورپول در فصل جاری در سه بازی برگزار شده خود در لندن، هنوز موفق به کسب پیروزی نشده و دو تساوی و یک شکست به دست آورده است.

قرمزهای آنفیلد بعد از تحمل باخت یک هیچ روز سه شنبه مقابل لستر سیتی، از مسیر قهرمانی کمی دور شد؛ اگر چه آن ها هم اکنون با یک بازی کمتر نسبت به منچستر سیتی دوازده امتیاز عقب هستند، می توان گفت فاصله موجود همین حالا هم کار را برای جبران این وضعیت سخت کرده است. یورگن کلوپ روز جمعه گفته بود تیمش چند کرونایی جدید دارد ولی اعلام هویت آن ها را به روز بازی با چلسی یعنی امروز موکول کرده بود؛ اگر شایعات موجود در مورد چند بازیکن مطرح تیم درست باشد، کار قرمزها از آن چه که بود، سخت تر هم خواهد شد.

در طرف مقابل، چلسی بعد از کسب تساوی یک بر یک روز چهارشنبه مقابل برایتون، حالا از هجده امتیاز اخیر فقط نُه امتیاز به دست آورده است. بعد از گرفتاری ها و مشکلات مربوط به بیماری کرونا و مصدومیت ها برای توماس توخل، تیم او دیگر مثل ابتدای فصل هماهنگ و یک‌دست نیست. آن ها طی هشت بازی اخیر خود در لیگ برتر فقط یک بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده اند و این را هم باید در نظر داشت که ادوارد مندی بعد از این بازی، راهی تورنمنت ملی جام ملت های آفریقا خواهد شد.

اما شاید مهم ترین و جنجالی ترین حاشیه قبل از برگزاری این دیدار، مصاحبه‌ی جنجالی روملو لوکاکو، ستاره‌ی بلژیکی خط حمله‌ی چلسی بود که با ابراز امیدواری برای بازگشت به اینتر، از شرایط فعلی خودش در تیم لندنی اظهار گلایه و نارضایتی کرده بود که البته با واکنش باشگاه چلسی و شخص توماس توخل هم مواجه شده بود و مرد آلمانی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این بازی، نسبت به این صحبت های لوکاکو واکنش نشان داده بود.

در تیم چلسی برای مصاف امشب، بن چیلول و ریس جیمز به دلیل مصدومیت قطعا نخواهند رسید و کای هاورتز، تیمو ورنر، لوفتوس چیک و تیاگو سیلوا هم ممکن است به این بازی نرسند.

اما در تیم لیورپول، اوریگی، مینامینو، تیاگو، آدریان، الیوت و فیلیپس همگی به دلیل مصدومیت یا ابتلا به کرونا و رابرتسون هم به دلیل محرومیت، مصاف حساس امشب با چلسی را از دست می دهند.

ترکیب احتمالی چلسی برای مصاف امشب مقابل قرمزهای آنفیلد:

مندی، سیلوا، رودیگر، چالوبا، آلونسو، آزپیلیکوئتا، کانته، جورجینیو، مونت، هادسون اودوی، هاورتز

ترکیب احتمالی لیورپول برای مصاف امشب با آبی های لندنی:

آلیسون، فن دایک، ماتیپ، سیمیکاس، آرنولد، هندرسون، فابینیو، کیتا، مانه، ژوتا، صلاح

9404