نورشرق: تیم‌های بدهکار نمی‌توانند در نیم‌فصل بازیکن جذب کنند/ نباید میان بدهی خارجی و داخلی تمایز قائل شویم

نورشرق: تیم‌های بدهکار نمی‌توانند در نیم‌فصل بازیکن جذب کنند/ نباید میان بدهی خارجی و داخلی تمایز قائل شویم

پایگاه خبری فوتبالی- جمشید نورشرق، رییس کمیته نعیین وضعیا فدراسیون فوتبال روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و در رابطه با بدهی تیم‌های لیگ برتری و عواقب آن در نیم‌فصل به گفت و گو پرداخت.

به گزارش فوتبالی، نورشرق در ابتدا در رابطه با موضوع جریمه تیم‌های بدهکار در نیم‌فصل اظهار داشت: آقای کامرانی‌فر هفته قبل اعلام کردند که در نیم‌فصل، موضوع بدهی‌ها پیگیری خواهد شد و مبنای کار برای تیم هایی که درخواست به کارگیری بازیکن جدید و صدور کارت دارند، حتما این است که تکلیف بدهی‌هایشان مشخص شود. این از ابتدای فصل هم انجام شد اما نه به طور کامل. اما سیاست و تدبیری بود که از ابتدای فصل هم پیگیری شد و انشاالله در نیم فصل با قاطعیت کامل پیگیر این باشیم که تیمی با بدهی معوق در رقابت ها شرکت نکند. یا حداقل نتواند بازیکن جدیدی بگیرد.

رییس کمیته تعیین وضعیت در رابطه با بازیکن گابنی باشگاه گل گهر گفت: این موضوع تابع دستورالعملی بود که مصوب هیات رییسه سازمان لیگ بود. طبق آن دستورالعمل بازیکن خارجی استخدام میشود. آن دستورالعمل دو محور مهم دارد. یکی نداشتن بدهی خارجی و دیگری یک سری معیار کیفی که در خصوص احراز صلاحیت فنی بازیکن لازم است. در هیچ کدام از این دو قسمت، کمیته بازیکنان دخیل نیست. اگر بدهی داشته باشند، باید مدرک ارائه کنند که بدهی تعیین تکلیف شده و در خصوص مسائل فنی نیز باید مستنداتی ارائه کنند که ربطی به کمیته تعیین وضعیت ندارد. به بخش های دیگری مربوط است که تعداد بازی های خارجی و سطح بازی او را مشخص کنند.

نورشرق در همین خصوص ادامه داد: من ترجیح میدهم خیلی در این مساله ورود نکنم. زیرا این موضوع تحت رسیدگی است و کمیته انضباطی رای صادر کرده است و موضوع در حال ارجاع به استیناف است. با توجه به حواشی و اینکه موضوع تحت رسیدگی ما نبود، در این مورد اظهار نظر نمی‌کنم.

وی در ادامه اظهار داشت: چون تعداد قابل توجهی از تیم‌ها بدهی‌های معوق دارند نمی توانیم مانع از حضور این تیم‌ها در مسابقات شویم. اگر بخواهیم مانع حضور این تیم ها شویم، لیگ برتر و لیگ یک تعطیل خواهند شد! که این اتفاق نخواهد افتاد. اتفاقی که خواهد افتاد این است که باشگاه‌های بدهکار اجازه شرکت در مسابقات را دارند اما اجازه ثبت قرارداد با بازیکن جدید را نخواهند داشت.

وی در رابطه با بازیکنان تاجیک پرسپولیس و پرداخت پول آن‌ها از دارایی پرسپولیس در سازمان لیگ، گفت: این هم تابع تصمیم هیات رییسه سازمان لیگ است زیرا ذیل آن دستورالعمل یک بندی هست که اشاره می کند هرگونه ابهام در مورد این دستورالعمل، رافعش هیات رییسه سازمان لیگ خواهند بود.

نورشرق ادامه داد: در مورد شکایت‌‌ فولاد از دو بازیکن استقلال، رسیدگی به این موضوع در صلاحیت کمیته انضباطی است. مسائلی مربوط به بازیکن غیرمجاز، به کمیته تعیین وضعیت ارجاع داده نمی‌شود.

وی در ادامه در رابطه با بدهی تیم های لیگ برتری گفت: باید همان رویکردی که نسبت به بدهی بازیکنان خارجی داریم را نسبت به بدهی‌های داخلی باشگاه‌ها نیز داشته باشیم. نباید قائل به تمایز شویم. در مورد بدهی داخلی نیز باید با همان قاطعیت در صدد حل و فصلشان باشیم. بر همین اساس هم اعلام شد که سیاستی قاطع از نیم فصل در مورد باشگاه ها مورد بررسی قرار میگیرد. در کمیته تعیین وضعیت مبنای ما این است که اجازه ندهیم این بدهی‌ها از فصلی به فصل دیگر به ارث برسد و برای باشگاه‌ها تولید مشکل کند. مسائلی مرتبط با مجور حرفه ای، یک بنیان مهمش در انبار شدن بدهی های باشگاه ها و عدم شفافیت مالی لازم بود.

6641