علت حضور پرتعداد ژرمن‌ها در فوتبال انگلیس از نظر پیشکسوت آلمانی آرسنال

علت حضور پرتعداد ژرمن‌ها در فوتبال انگلیس از نظر پیشکسوت آلمانی آرسنال

پایگاه خبری فوتبالی - پر مرته‌ساکر می گوید حضور زیاد آلمان ها در لیگ انگلیس تصادفی نیست و سران باشگاه های انگلیسی شیفته عملکرد خوب ژرمن ها شده اند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های آلمانی، رالف رانگنیک به عنوان سرمربی منچستر یونایتد تا آخر فصل هدایت این تیم انگلیسی را بر عهده خواهد داشت. رانگنیک سومین مربی صاحب نام آلمانی است که در یک تیم بزرگ انگلیسی مشغول به کار می شود. یورگن کلوپ و توماس توخل قبل تر با سرمربی‌گری لیورپول و چلسی، این دو تیم را به مقام قهرمانی اروپا رساندند. پر مرته‌ ساکر، ملی پوش آلمانی سابق آرسنال باور دارد که حضور ژرمن ها در لیگ جزیره تصادفی نیست بلکه توانایی بالای آلمان هاست که انگلیسی ها را ترغیب به استفاده از آن ها کرده است. این پیشکسوت آلمانی می گوید: "آلمانی ها انضباط و کارآیی بالایی دارند؛ برای همین فکر می کنم انگلیسی ها شیفته این ویژگی ها شده اند." 

مرته‌ساکر همچنین اذعان می کند زمانی که در فصل 2011 به آرسنال آمده است، حداکثر سه یا چهار بازیکن آلمانی در فوتبال انگلیس حضور داشتند ولی امروزه شرایط به کل متفاوت است.

مرته‌ ساکر در سال 2011 از باشگاه وردربرمن آلمان به آرسنال انگلستان پیوست و تا فصل 2017/2018 نیز همراه با توپچی های لندنی بازی کرد. مرته‌ ساکر در 2014 به همراه تیم ملی آلمان قهرمان جهان شد؛ این بازیکن 104 بار سابقه بازی برای تیم ملی آلمان را در کارنامه خود دارد. نکته جالب این که نخستین بازی مرته‌ ساکر برای تیم ملی آلمان تحت هدایت یورگن کلینزمان برابر ایران و در تاریخ نهم اکتبر 2004 انجام شد.

9404