قانون عجیب در فوتبال چین: خالکوبی ممنوع شد

قانون عجیب در فوتبال چین: خالکوبی ممنوع شد

پایگاه خبری فوتبالی - مقامات کشور چین فوتبالیست های این کشور را از داشتن خالکوبی منع کردند.

به گزارش فوتبالی، در تصمیمی عجیب و جنجالی از جانب حزب کمونیست چین، بازیکنان به شکلی جدی از انجام خالکوبی های جدید منع شده اند و باید خالکوبی های قبلی خود را با پیراهن های آستین بلند یا بانداژ بوشانند. هدف از این تصمیم این است که فوتبالیست ها به الگوهای خوبی برای جامعه تبدیل شوند.

سازمان ورزش چین در بیانیه ای اعلام کرده است:" تیم های ملی در همه سطوح به شکل سختگیرانه ای معیارهایی را برای ورزشکاران خود در نر گرفته اند و آنها باید الگوی خوبی باشند و فوتبالیست های چینی نیزباید الگوی خوبی برای جامعه باشند.بازیکنان تیم های ملی بزرگسالان و زیر 23 سال به شکل سختیگرانه ای از انجام خالکوبی های جدید منع شده اند و آنهایی که از قبل خالکوبی دارند هم باید خالکوبی هایشان را در طول تمرینات و بازیها بپوشانند."

در تیم زیر 20 سال چین نیز بازیکنانی که به زعم خودشان تربیت سیاسی و ایدئولوژیک مناسب نداشته باشند، حق حضور در تیم ملی را ندارند. 

اخیرا ژانگ لینگ پنگ 32 ساله که یکی از بهترین بازیکنان لیگ چین است به علت خالکوبی های شمال در گردن و بازویش از حضور در تیم ملی منع شده بود و به همین خاطر در سال 2019 مجبور شد که خالکوبی هایش را بردارد.

4125