8 نکته از هفته دوازدهم لیگ برتر| جشن فرهاد با اسطوره و روزهای خوش یحیی/ روزگار محرم و سولدو سیاه شد

8 نکته از هفته دوازدهم لیگ برتر| جشن فرهاد با اسطوره و روزهای خوش یحیی/ روزگار محرم و سولدو سیاه شد

پایگاه خبری فوتبالی- هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال با صدرنشینی استقلال و شکست سپاهان مقابل پرسپولیس به پایان رسید تا جدال صدرنشینان وارد روزهای حساس شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، هفته دوازدهم لیگ روز گذشته برگزار شد که در مهمترین مسابقه سپاهان بازی حساسش مقابل پرسپولیس را واگذار کرد و استقلال در صدر جدول باقی ماند.

*نکته اول: نساجی یک  -  یک نفت‌ مسجدسلیمان؛ تساوی مارکوپولوها با اعتراضات داوری

مشکلات زمین در قائمشهر بالاخره باعث شد تا تیم نساجی بازی که می توانست در خانه خودش میزبانی کند را در اصفهان برگزار کند اما تغییر شهر برای نساجی خوش یمن نبود و این تیم در زمین خوب نقش جهان به تساوی رسید. بعد از این مسابقه سرمربیان دو تیم به شدت به داور گلایه داشتند. فراز کمالوند که تیمش ریزو درشت مشکل دارد حسابی از کمیته داوران بابت امتیازاتی که برای داوری ها از دست داده اعتراض کرد و در سوی دیگر میدان الهامی که شهره به اعتراضات کنار خط هست از داور چهارم گلایه مند بود. البته سرمربی نساجی از اینکه بابت نداشتنزمین مناسب باید آواره باشند هم گلایه داشت و خودشان را به مارکوپولو تشبیه کرد. 

*نکته دوم: پیکان یک  - یک پدیده؛ تساوی جنجالی و بدون خاصیت

پیکانی که هفته پیش توانسته بود سپاهان را شکست دهد این بار در خانه مقابل قعر نشین جدول متوقف شد تا معلوم شود در نتیجه گیری روند با ثباتی ندارد. اعلام یک پنالتی به سود تیم مشهدی هم باعث جنجال در این بازی شد به طوری که مربی پیکان اخراج شد و بازیکنان دو تیم به شکل عجیبی با هم درگیر شدند. وضعیت پدیده هم که از ابتدای فصل تاکنون مشخص است. تیمی که به گفته مربیانش مشکل فنی ندارد و اگر این تیم امتیاز از دست می دهد به خاطر مسائل روحی است. بعد از بازی مالک این تیم هم به صراحت گفت هیات فوتبال مشهد نمی خواهد این تیم حفظ شود. 

* نکته سوم: تراکتور صفر - یک ذوب آهن؛ سولدو ناکام تر از همیشه 

  مهدی تارتار به پیروزی مهمی رسید و بعد از بازی به صورت کنایه اعلام کرد این برد را به کسانی تقدیم می کند که فقط ذوب آهن را دوست دارند نه کسانی دیگر. اما اوضاع در سمت مقابل بغرنج تر از همیشه شد. تراکتور که به امید کسب نتایج بهتر دست به تغییر کادرفنی زد هنوز نتوانسته خودش را پیدا کند. اشتباهات فردی در بازی ها باعث شده تا تیم تبریزی نتواند نتیجه لازم را بگیرد و از سویی سولدو هم هنوز نتوانسته این تیم را به ثبات نتیجه برساند. یکی از نکات دیگر این بازی غیبت وحید فاضلی دستیار ایرانی مربی کروات بود. مربی که به دلیل اختلاف فنی با سولدو نتوانسته کنار او کار کند و جالب است که در باشگاه تراکتور هیچ تصمیم گیری نیست که تکلیف این موضوع را روشن کند. 

* نکته چهارم: گل گهر 2 - 2 مس رفسنجان؛ کامبک شاگردان قلعه نویی با گلایه های تمام نشدنی ژنرال  

بازی با هیجانات یک دربی و جر و بحث های طرفین در یک بازی که دو تیم همشهری مقابل هم قرار می گیرند به پایان رسید و در نهایت هم کامبک شاگردان قلعه نویی باعث شد تا دو تیم با تساوی از زمین خارج شوند. در این بازی محمد ربیعی سرمربی مس به دلیل اخراج در بازی قبلی روی نیمکت نبود اما قلعه نویی بعد از این مسابقه باز هم بابت حکم کمیته انضباطی بابت استفاده از باگناما بازیکن گابنی سفره دلش را باز و باز هم نسبت به تصمیم اتخاد شده گلایه های زیادی را مطرح کرد و در پایان هم گفت چون قبلا گفته بود گل گهر می خواهد قطب سوم فوتبال شود برخی برای سنگ اندازی به این تیم باعث شدند تا این تیم دچار مشکل شود. 

* نکته پنجم: فجر سپاسی صفر -  صفر هوادار؛ تساوی گلادیاتورها در زمین بد

نتیجه بازی که هیچ کمکی به دو تیم در جدول نکرد اما در یک روز بارانی و زمین بد ورزشگاه حافظیه دو تیم زمین گیر شدند و نتوانستند کارهای تاکتیکی مورد نظر خود را انجام دهند. عنایتی هم بعد از بازی به این زمین بد اشاره کرد و مثل هر هفته ای که تیم کلانتری در زمین شهر خود بازی دارد به این نکته اشاره کرد که زمین بازی تیمش مناسب نیست اما به نظر کسی در شیراز نمی خواهد این مشکل را حل کند.

*نکته ششم: سپاهان صفر - یک  پرسپولیس؛ روزگار خوش یحیی و روزهای سخت نویدکیا

حساس ترین بازی هفته را پرسپولیس برد تا هم خودش را به صدر جدول نزدیک کند و هم سپاهان را از کورس بیندازد. بازی در شهر بی طرف اراک به میزبانی سپاهان برگزار شد تا بلکه هواداران اصفهانی که هر بار در جریان بازی با سرخپوشان مشکلاتی را ایجاد می کردند این بار درس عبرتی برایشان شده باشد تا دیگر باعث نشوند تیم محبوب شهرشان در شهرسوم پذیرای پرسپولیس باشد. هر چند که در بازی برگشت هم همین شرایط است و سرخ ها هم باید در شهر سوم پذیرای تیم اصفهانی باشند تا در تهران موقع برگزاری این بازی کمتر دردسر درست کنند. 

یحیی گل محمدی توانست 3 امتیاز حساس را از نویدکیا بگیرد هر چند که امید عالیشاه در این بازی مصدوم شد اما از آن طرف روزگار برای سپاهان و نویدکیا به بدترین شکلش می گذرد. باخت های متوالی شرایط تیم اصفهانی را بد کرده و این باشگاه را مجبور کرد تا بعد از این شکست اطلاعیه بدهد و از هوادارانش عذرخواهی کند. 

*نکته هفتم: صنعت نفت آبادان 3 - یک  آلومینیوم؛ اولین باخت رسول خطیبی و برد شیرین در آبادان

  شاید هواداران خوشبین آبادانی هم فکر نمی کردند در شهر خود بتوانند به تیم سرسخت آلومینیوم که تا این هفته هیچ باختی را ثبت نکرده بود سه گل بزنند اما رسول خطیبی بعد از بازی اعتراف کرد که تیمش مغرور و بی نظم بازی کرده است. البته این باشگاه بعد از بازی به داوری گلایه مند شد اما در نهایت این شاگردان منصوریان بودند که توانستند 3 امتیاز با ارزش را کسب کنند. 

* نکته هشتم: استقلال یک  - صفر فولاد؛ صدرنشینی آبی ها در روز برد جدال استقلالی ها

فرهاد مجیدی شب گذشته سر از پا نمی شناخت. تیمش توانست مقابل تیم چغر فولاد به بردی دست پیدا کند که باعث صدرنشینیشان شود. شب گذشته این بازی شاهد سه بزرگ فوتبالی بود. اول حضور حسن روشن برای تماشای این مسابقه بود. هر چند که حضورش در استادیوم با جنجال روبروشد و مسئولان برگزاری بازی ابتدا این بزرگ فوتبال ایرن رانشناخته بودند و مانع از حضورش در ورزشگاه شده بودند. دو بزرگ دیگر جدال مجیدی و نکونام بود که در نهایت سرمربی استقلال توانست انتقام بازی حذفی را بگیرد. 

کنایه های داوری هم در این مسابقه تمامی نداشت و نکونام از داوری این بازی گلایه داشت و مجیدی هم در نشست خبری بدون اشاره به این بازی اعلام کرد اگر مشکلات داوری نبود تاکنون تیمش باید 32 امتیاز داشته باشد.

۴۱۵۴