فخری: 20 دی آخرین فرصت اعلام اسامی فدراسیون‌ها برای بازی‌های آسیایی/ در مورد تیم امید جلسه کارشناسی می گذاریم

فخری: 20 دی آخرین فرصت اعلام اسامی فدراسیون‌ها برای بازی‌های آسیایی/ در مورد تیم امید جلسه کارشناسی می گذاریم

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی گفت:نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۱۹ شهریور تا ۳ مهر در هانگژو چین آغاز می‌شود و ۵۲ رشته در بازی‌ها شرکت دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، ستاد عالی بازی‌های آسیایی از فدراسیون‌ها خواسته تا اسامی ورزشکاران خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی اعلام کنند. تا ۲۰ دی به فدراسیون‌ها فرصت داده شده تا اسامی خود را مشخص کنند. این اسامی ۲ برابر ظرفیت اعلام می‌شود.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، در این باره اظهار داشت: نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۱۹ شهریور تا ۳ مهر در هانگژو چین آغاز می‌شود و ۵۲ رشته در بازی‌ها شرکت دارند. احتمالا به دلیل گرمای هوا و رطوبت تقویم بازی‌ها دچار تغییر خواهد شد.

وی اعلام کرد: پروازها به شانگهای و بعد به هانگژو خواهد بود. ۱۹ هزار ورزشکار و ۵ هزار خبرنگار در این بازی‌ها حضور خواهند داشت.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در خصوص رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی، عنوان کرد: ما در رشته شطرنج و بازی‌های الکترونیک از رشته‌هایی هستند که به بازی‌ها اضافه شدند و ما شرایط خوبی در آنها داریم. طبق بررسی اولیه در دوومیدانی و شنا همه ۴۵ کشور آسیایی در آن شرکت می‌کنند.

فخری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به رشته‌های اعزامی کشورمان، گفت: تا اینجا اعزام ۲۶ رشته نهایی شده است؛ رشته‌های کسب مدال و شانس کسب مدال قرار است به بازی‌ها اعزام شوند. برخی رشته‌ها مانند هندبال و والیبال بانوان، بسکتبال ۳ نفره بانوان شانس کسب مدال ندارند اما با اعزام برون مرزی جایگاه خوبی را پیدا کرده‌اند. کاروان ما کیفی است.

وی با بیان این جمله که "از من پرسیدند چرا رشته‌هایی که مدال نمی‌گیرند اعزام می‌شوند و آیا این هدر رفت پول نیست"، تصریح کرد: تک تک این رشته‌ها فدراسیون دارند و میلیاردها تومان خرج آنها می‌شود. هزینه ما ممکن است ۵۰۰ میلیون باشد و اگر اعزامی نداشته باشیم ممکن است آن میلیاردها تومانی که فدراسیون هزینه کرده، هدر برود. خیلی راحت می‌توانیم از این رشته‌ها بگذریم اما هندبال بانوان ما در آسیا چهارم شد پس بهترین فرصت است تا بانوان بتوانند در این بازی‌ها شرکت کنند. شنبه قرار است در این خصوص در ستاد بازی‌ها تصمیم گیری شود.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، یادآور شد: ثبت نام اولیه انجام و فرم‌ها به فدراسیون‌ها ارسال شده است. جلسات منظمی با فدراسیون‌ها داشتیم، جدول برنامه‌های ما تنظیم شده است. کارگروه روانشناسی راه‌اندازی کردیم، روانشناس‌ها با هزینه کمیته به تیم‌ها اعزام می‌شوند چون مطمئن هستیم آنها به تیم‌ها کمک می‌کنند.

وی افزود: از هر مربی خواستیم که از ورزشکاران در ۴ فصل تست آمادگی جسمانی بگیرند. رکوردها و رنکینگ مرتب رصد می‌شود و جلسات هم طبق برنامه با فدراسیون‌ها انجام شده است.

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه رشته کشتی ۲ مسابقه جهانی و بازی‌های آسیایی را در فاصله نزدیک دارد، کدام تیم به هانگژو اعزام می شود، گفت: ۲ رشته فاصله نزدیکی با بازی‌های آسیایی دارند؛ دبیر و داورزنی به اهمیت بازی‌های آسیایی پی برده‌اند. هر ۲ تیم رشته اصلی را به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کنند.

فخری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی ورزشکاران در فاصله نزدیک به بازی‌ها دنبال مربی و امکانات دیگر هستند، چه برنامه ای دارید این کار انجام نشود، خاطرنشان کرد: این اتفاق نخواهد افتاد و در المپیک هم همین کار را کردیم. همه مسائل را با فدراسیون‌ها در میان می‌گذاشتم و بعد در هیات اجرایی و ستاد مطرح می‌کردیم. متاسفانه برخی فدراسیون‌ها این کار را می‌کردند.

وی در خصوص پاداش بازی‌ها، عنوان کرد: پاداش در فاصله ۶ ماه مانده به المپیک مشخص می‌شود؛ ما هم پاداش دلاری (پای سکو) و هم ریالی داریم.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برخی فدراسیون‌ها قول مدال می‌دهند اما نتیجه هم نمی‌گیرند، گفت: ما باورمان نمی‌شد و ارزیابی هم از رشته‌ها داریم. این گونه نیست که هر چه آنها می‌گویند همین باشد.

وی درباره وضعیت تیم امید و اینکه قرارداد با مهدوی‌کیا اما نشده، خاطرنشان کرد: با فدراسیون تماس گرفتیم، مهدوی کیا ایران نبود. حتما جلسه کارشناسی را برای تصمیم‌گیری با فدراسیون خواهیم داشت.

۴۱۵۴