کولینا از فلسفه ظهور وار می‌گوید/ حسرتی که بر دل بهترین داور تاریخ ماند!

کولینا از فلسفه ظهور وار می‌گوید/ حسرتی که بر دل بهترین داور تاریخ ماند!

پایگاه خبری فوتبالی - داور سرشناس و پر افتخار ایتالیایی می گوید که دوست دارد زمان به عقب برگردد و او تجربه کار با وار را به دست بیاورد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه‌ی ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت چاپ میلان، پیر لوئیجی کولینا، داور سرشناس و نام آشنای ایتالیایی تاریخ فوتبال که از او حتی به عنوان بهترین داور کل تاریخ فوتبال تا کنون هم یاد می شود و هم اکنون نیز مسئولیت کمیته‌ی داوران فیفا را به عهده دارد، در گفت‌ و‌ گویی کوتاه با خبرنگاران رسانه های ایتالیا می گوید: "هدف کمک داور ویدئویی این نبود که حواشی را از بین ببرد. هدف حذف اشتباه‌ های تأثیرگذار و پیشرفت نظم بازی بود. فکر می‌‌ کنم به آن هدف هم رسیدیم. تفسیر، بخشی از قوانین است. بنابراین در صحنه‌ های مشابه هیچ دو تصمیمی یکسان نخواهد بود. باید نگاه‌‌ های متفاوت را قبول کنیم. تکنولوژی کمک می‌ کند اما هرگز جانشین انسان نمی‌ شود."

داور سرشناس ایتالیایی که اغلب با چهره خاص صورتش به یاد آورده می شود، در پایان صحبت هایش گفت: "اگر دوباره به دوران حرفه‌ ای‌ خودم در داوری فوتبال برگردم، واقعا دوست دارم با وار یا همان کمک داور ویدئویی کار کنم. بسیاری از داوران فرصت برای اصلاح اشتباه را که تنها چند ثانیه طول می‌ کشید، از دست داده‌ اند، بنابراین چرا باید از این تکنولوژی دست بکشیم؟"

9404