مخالفت امباپه با برگزاری دو سالانه جام جهانی

مخالفت امباپه با برگزاری دو سالانه جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی - کیلیان امباپه سوپراستار فرانسوی پاریسن ژرمن به جمع مخالفان تغییر فرمت جام جهانی از چهار سال به دو سال پیوست.

به گزارش فوتبالی، جیانی اینفانتینو و آرسن ونگر دو نفری بودند که طرح برگزاری جام جهانی در هر دو سال را مطرح کردند و از همان آغاز، مخالفان زیادی نیز به وجود آمدند که معتقد بودند این موضوع باعث کاهش جذابیت تورنمنت جام جهانی و همچنین خستگی بیش از حد بازیکنان در یک فصل خواهد شد، اما ونگر و اینفانتینو هنوز از موضع خود پائین نیامده‌اند و مدعی هستند که با اجرای این طرح سود بسیار کلانی به دست خواهند آورد. 

به نقل از سایت گل، ساعاتی پیش مراسم گلوب ساکر در دبی برگزار شد و طی آن کیلیان امباپه موفق شد بالاتر از بازیکنانی همچون روبرت لواندوفسکی، لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و محمد صلاح، جایزه بهترین بازیکن سال 2021 را تصاحب کند. او در جریان این مراسم درباره تغییر فرمت احتمالی جام جهانی گفت: "نمی‌توانم بگویم که کار درستی است یا نه. جام جهانی یک چیز بسیار خاص است که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. اگر قرار باشد هر دو سال یک بار برگزار شود، مطمئنا از جذابیت آن کاسته خواهد شد. ما هم‌اکنون حدود 60 بازی در سال انجام می‌دهیم و از بازی کردن نیز لذت می‌بریم، اما هر چیزی یک حد و اندازه‌ای دارد. باید به بازیکن فرصت استراحت کردن نیز بدهید."

4416