بهترین‌های 2021 از نگاه گلوب ساکر؛ هیچ چیزی به مسی نرسید!

بهترین‌های 2021 از نگاه گلوب ساکر؛ هیچ چیزی به مسی نرسید!

پایگاه خبری فوتبالی - مراسم گلوب ساکر برگزار شد و برندگان جوایزش مشخص شد و در آن لیونل مسی برنده هفت جایزه توپ طلا موفق به دریافت جایزه‌ای نشد که در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد. 

به گزارش فوتبالی، مراسم گلوب ساکر هرساله پس از مراسم فرانس فوتبال و پیش از فرا رسیدن سال نو میلادی در شهر دبی برگزار می‌شود و در آن بهترین‌های دنیای فوتبال در سال گذشته معرفی می‌شوند. 

برندگان جوایز به شرح زیر می‌باشند؛

بهترین باشگاه 2021: چلسی

چلسی پس از روی کار آمدن توماس توخل کاملا متحول شد و در ادامه فصل توانست لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند.

بهترین دروازه‌بان: جیانلوئیجی دوناروما (ایتالیا، میلان/پاریسن ژرمن)

در ادامه به بخش جوایز فردی رفتند و جیانلوئیجی دوناروما موفق شد به عنوان بهترین دروازه‌بان سال 2021 لقب بگیرد و این در حالی است که دوناروما در مراسم فرانس فوتبال نیز توانست جایزه بهترین گلر را تصاحب کند. 

بهترین مدافع: لئوناردو بونوچی (ایتالیا، یوونتوس)

پس از دوناروما، لئوناردو بونوچی ایتالیایی نیز برنده جایزه بهترین مدافع سال شد. بونوچی باسابقه یکی از ارکان اصلی تیم روبرتو مانچینی در فتح یورو 2020 بود و به همراه دوناروما و کیلینی یک دیوار مستحکم در مقابل دروازه ایجاد کرده بودند. 

بهترین تیم ملی: ایتالیا

قطعا آتزوری را به خاطر قهرمانی در یورو 2020 و همچنین نوار طولانی شکست ناپذیری، می‌توان بدون حرف و حدیث به عنوان بهترین تیم ملی سال معرفی کرد. 

جایزه مارادونا: روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ)

ماشین گلزنی لهستانی بایرن مونیخ به خاطر نمایش فوق العاده‌اش، جایزه مارادونا را دریافت کرد. جایزه مارادونا به بهترین گلزن سال تعلق می‌گیرد.

بهترین گلزن تمام ادوار: کریستیانو رونالدو (پرتغال، منچستریونایتد/یوونتوس)

در این مراسم کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی منچستریونایتد نیز به جایزه ارزشمند بهترین گلزن تمام ادوار از نگاه گلوب ساکر رسید و جایزه او را ژرژ مندز ایجنتش دریافت کرد. رونالدو سال گذشته نیز جایزه بهترین بازیکن قرن را گرفته بود. 

بهترین بازیکن سال 2021: کیلیان امباپه (فرانسه/ پاریسن ژرمن)

سوپر استار فرانسوی پاریسن ژرمن موفق شد بالاتر از فوق ستارگانی همچون کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی، محمد صلاح و کریم بنزما به عنوان بهترین بازیکن مرد سال از نگاه گلوب ساکر انتخاب شود. 

بهترین سرمربی سال: روبرتو مانچینی (ایتالیا) 

سرمربی کهنه کار آتزوری که پس از روی کار آمدنش، تحول بزرگی در تیم ایجاد کرد، جایزه بهترین سرمربی سال را دریافت کرد. 

ورزشکار سال اروپا: روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ)

لواندوفسکی در ادامه نیز موفق شد بالاتر از مکس ورستپن و نواک جوکوویچ، جایزه بهترین ورزشکار سال را تصاحب کند.

یکی از نکات عجیب این مراسم دست خالی ماندن لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی پاریسن ژرمن بود که در ماه آذر موفق شد هفتمین جایزه توپ طلایش را برنده شود.

4416