شمارش معکوس تا مصاف ستارگان کشتی ایران و آمریکا

شمارش معکوس تا مصاف ستارگان کشتی ایران و آمریکا

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از مهمترین رویدادهای کشتی در اوایل سال جدید میلادی، مصاف دوستانه کشتی ایران و آمریکاست که تمام نگاه‌ها را متوجه شهر دالاس ایالت تگزاس خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، بنابر درخواست فدراسیون کشتی آمریکا که در حاشیه رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ مطرح شد، قرار است روز ۲۳ بهمن ماه مصاف دوستانه‌ای بین دو تیم ایران و آمریکا در آرلینگتون دالاس در ایالت تگزاس برگزار شود. پیش از این چندین بار اعلام شد ترکیب تیم کشتی آزاد ایران در جهانی نروژ به همراه محمدهادی ساروی قهرمان ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی جهان محتمل‌ترین نفرات اعزامی به این رویداد خواهند بود، اما هنوز نفرات اعزامی به آمریکا رسماً از سوی کادرفنی اعلام نشده و مطمئناً ترکیب جهانی با تغییراتی مواجه خواهد شد.

در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ، تیم‌های آمریکا و ایران به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند و به همین دلیل جدال این رقبای سنتی در دالاس آمریکا می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را برای اهالی این رشته داشته باشد. به طوری که فارغ از مبارزات ۶ وزن نخست، دیدار نامداران کشتی جهان و المپیک یعنی حسن یزدانی، کامران قاسم پور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع با دیوید تیلور، جیدن کاکس، کایل اسنایدر و گیبل اسیتوسون به ترتیب در اوزان ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم می‌تواند حساسیت و جذابیت این دیدار دوستانه را به اوج برساند.

طبق اعلام متولیان کشتی آمریکا، این مسابقه در زمین بیسبال گلوب لایف فیلد برگزار می‌شود. جایی که تیم‌های دانشجویی ان از ایالت‌های اوکلاهاما و آیووا از قوی‌ترین تیم‌های دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شوند. ضمن اینکه بلیت فروشی این مبارزه نیز شروع شده و انتظار می‌رود تمام ۲۷ هزار بلیت این دیدار به فروش برسد.

در همین راستا چندی پیش سایت فدراسیون کشتی آمریکا در گزارشی نوشت: «ایران به عنوان یکی از قدرت‌های سنتی کشتی آزاد، دارای قهرمانان متعدد جهانی و المپیکی است. رقابت دوستانه بین ایران و آمریکا به چند دهه قبل بر می‌گردد و آخرین باری که تیم ایران در آمریکا حضور داشت در سال ۲۰۱۶ و در مسابقات جام جهانی لس آنجلس بود. تماشای مسابقات کشتی آمریکا و ایران به طور سنتی در هر دو کشور جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کند.»

در سوی دیگر میدان پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز که پس از بازی‌های المپیک توکیو به این مسئولیت رسید نیز اعلام کرد: «تیم ایران با قدرت تمام به دیدار آمریکا خواهد رفت.»

7474