گزارش ویژه/ 10 اتفاق ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس؛ بچه‌های بد!

گزارش ویژه/ 10 اتفاق ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس؛ بچه‌های بد!

پایگاه خبری فوتبالی- سپاهان و پرسپولیس، برگزارکننده مهمترین بازی هفته دوازدهم هستند به میزبانی سپاهان ولی در اراک یعنی زمین نفرین شده پرسپولیس.

به گزارش فوتبالی، این رویارویی را می‌توان پرخاطره‌ترین دوئل این دو دهه‌ای لقب داد که لیگ برتر استارت خورده؛ این 10 اتفاق اما شاید ویژه‌ترین‌های‌شان باشد. خاطرات بچه‌های بدی که حالا باید در زمین سوم به مصاف هم بروند. 

1/ 26 دی 1382 

پرسپولیس به مشکل خورده بگوویچ راهی نقش جهان نیمه‌کاره شد تا برابر سپاهان کاظمی قرار بگیرد؛ ستاره بازی اما کسی نبود جز علی خسروی. او ضربه با دست افشین پیروانی را هند نگرفت و پرسپولیس درنهایت برنده بازی شد. کاظمی بعد از بازی معتقد بود تیم او را برای از بحران خارج کردن پرسپولیس، بازنده کرده‌اند. 

2/ 10 دی 1386 

 بی‌تردید رویارویی سپاهان و پرسپولیس در دور رفت لیگ هفتم را باید تلخ‌ترین بازی تاریخ لیگ برتر لقب داد. سپاهان بوناچیچ این بازی را از پرسپولیس قطبی برد ولی این برد به قیمت از بین رفتن بینایی سرباز احمدی تمام شد که پرتاب نارنجک هواداران، چشمانش را گرفت. آن روز در فولادشهر، شرمنده و بازنده بزرگ، فقط فوتبال بود و بس. 

3/ 28 اردیبهشت 1387 

7 دقیقه وقت اضافه و دراماتیک‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر؛ سپاهان با یک مساوی هم قهرمان می‌شد ولی پرسپولیس دقیقه 7+90 با ضربه سر سپهر حیدری، گل دومش را وارد دروازه مسعود همامی کرد و پرسپولیس بعد از 6 فصل، در لیگ برتر تاج‌گذاری کرد. محرومیت انضباطی و کسر 6 امتیاز فیفا هم مانع پرسپولیس برای قله‌نشینی نبود. 

4/ 7 آذر 1388 

در یک روز برفی و روی چمنی که اثری از رنگ سبز نداشت و سفید سفید بود، مهدی رحمتی همه‌کاره بازی بود. سپاهان برنده شد چون رحمتی درون دروازه‌اش بود و 2 ضربه پنالتی بازیکنان پرسپولیس را مهار کرد.  

5/ 8 آذر 1389 

یکی از آن روزهای عجیب پرسپولیس و ثبت یک شکست سنگین در آزادی؛ تیم دایی با یک گل از سپاهان جلو افتاد ولی مغلوب کامبک تاریخی تیم قلعه‌نویی شد و وقتی داور سوت پایان بازی را زد، نتیجه 4 بر یک به سود مهمان اصفهانی روی تابلو ثبت شده باشد با گل‌های ابراهیم توره، هادی عقیلی، رضا عنایتی و البته خسرو حیدری که دو تایش پنالتی بود. 

6/ 2 مهر 1391 

یک معمای جنایی کامل که هنوز هم حل نشده؛ آب‌های آلوده. چند بازیکن پرسپولیس در نیمه دوم به شدت نامتعادل بودند و حتی توان ایستادن روی پاهای‌شان را هم نداشتند. بازیکنان پرسپولیس حتی نتیجه بازی را هم نمی‌دانستند و به سراغ سعید مظفری‌زاده، داور بازی رفتند تا از او بپرسند کی گل خورده‌اند؟

7/ 29 شهریور 1392 

پیروزی 2 بر صفر سپاهان در نقش جهان با گل دقایق ابتدایی هادی عقیلی از روی نقطه پنالتی و گل دقایق پایانی امین جهان‌عالیان. این بازی را اما همگان با عبارت «کارت به کارت» به یاد می‌آورند. افشاگری تاریخی علی دایی علیه محسن قهرمانی بعد از اشتباه مرگبار داور مشهدی در اعلام پنالتی برای سپاهان و اخراج میثم حسینی که متحمل خطا شده بود، نه مرتکب خطا.

8/ 22 مرداد 1394 

آخرین باخت پرسپولیس برابر سپاهان در اصفهان. تیم فرکی با نتیجه 4 بر 2 موفق به شکست دادن پرسپولیس برانکو شد. شاید این نتیجه، اتفاق و نکته خاصی نباشد ولی جدول رده‌بندی بعد از این شکست، طوری شکل گرفت که پرسپولیس به قعر رفته بود تا ته جدول را هم تجربه کند. اما همین قعرنشین در ادامه فصل، برگشت و تبدیل به سلطان صدر شد.

9/ 28 بهمن 1395 

دو خطای پنالتی و دو ضربه پنالتی، برنده رویارویی سپاهان و پرسپولیس را در آزادی تعیین کرد و رای به برتری تیم برانکو داد. این بازی اما یکی از برجسته‌ترین خاطرات تاریخ لیگ برتر را رقم زد؛ پنالتی‌ای که رضاییان و طارمی با کمک هم زدند و گلش کردند. آنها در آزادی، کپی برابر اصل همکاری مسی و سوارز را به نمایش گذاشتند.

10/ 4 اسفند 1398 

مضحک‌ترین تصمیم تاریخ لیگ برتر؟ سپاهان دست به یک خودکشی کامل زد و درحالیکه میزبان پرسپولیس در نقش جهان بود، حاضر به بازی نشد. اتفاقات آن بازی هنوز هم واکاوی کامل نشده و مشخص نیست دقیقا چه کسی چنین تصمیمی گرفت تا سپاهان، بدترین گل به خودی را بزند؟  

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

7474