کرمانی مقدم: اینکه پرسپولیس در اراک می‌بازد خرافات است/ بازی با سپاهان ۹ امتیازی است

کرمانی مقدم: اینکه پرسپولیس در اراک می‌بازد خرافات است/ بازی با سپاهان ۹ امتیازی است

پایگاه خبری فوتبالی - بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیس بتواند سپاهان را در اراک شکست دهد قطع به یقین این تیم در نیم فصل در صدر جدول به کار خود پایان خواهد داد.

به گزارش فوتبالی، برد ۲ بر صفر پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر مقابل ذوب آهن امیدواری زیادی به پیشکسوتان و هواداران این تیم برای کسب ششمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر داد.
مرتضی کرمانی مقدم در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پرسپولیس مقابل ذوب آهن و گلهایی که این تیم در دیدار مقابل شاگردان مهدی تارتار به ثمر رساندند و همچنین بازی با سپاهان در هفته دوازدهم لیگ برتر حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید.

خیلی‌ها برد پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن را راحت و آسان توصیف کردند، نظر شما در این باره چیست؟

من شخصاً این بازی را خیلی سخت می‌دیدم. چون ذوب‌آهن یک تیم یکدست است و نباید به نتایج اخیر اش کار داشت. مهدی تارتار همیشه در تیم‌هایش خوب کار می‌کند، به ویژه در دفاع تیمی. گل زدن به تیم‌های مهدی تارتار آسان نیست.

درباره گل‌هایی که پرسپولیس به ثمر رساند حرف و حدیث زیاد است. فکر می‌کنید اگر دروازه بان اصفهانی گل به خودی نمی‌زد پرسپولیس به گل می‌رسید؟

قطعاً این اتفاق می‌افتاد. پرسپولیس در نیمه دوم بازی را در دست گرفته بود و اگر آن گل به خودی هم نمی‌شد قطعاً به گل می‌رسید. من حتم می‌داشتم این اتفاق می‌افتد. بعد از گل، ذوب آهن کمی‌بازتر شد و در نهایت پنالتی اتفاق افتاد و گل دوم را هم خورد. این سه امتیاز برای پرسپولیس حکم ۶ امتیاز را داشت و اگر خدای نکرده مساوی می‌کرد از صدر دور می‌شد و تیم از نظر روحی به هم می‌ریخت.

طرفداران استقلال معتقد بودند که خطای پنالتی به سود پرسپولیس گرفته شده است. نظر شما چیست؟

به نظر من صد در صد پنالتی بود. البته من هم در نگاه اول کمی‌تردید داشتم و فکر کردم پنالتی نشده ولی وقتی دوربین از زاویه بغل نشان داد دیدم که پای چپش را زد.

این برد در هفته یازدهم چقدر اهمیت داشت؟

سپاهان یک تیم گردن کلفت است که بازی را واگذار کرد و دیگر صدرنشین‌ها هم نتیجه گرفتند. پرسپولیس با این برد شرایط خیلی خوبی برای خودش ایجاد کرد تا به استقبال بازی با سپاهان برود.

حریف بعدی پرسپولیس، سپاهان است این تیم را چطور می‌بینید؟

به نظرم این تیم هم از نظر نفرات عالی است و هم کادر فنی خوبی دارد. مطمئنم پیروزی مقابل سپاهان باعث می‌شود تا پرسپولیس در نیم‌فصل به صدر جدول برسد و قهرمان نیم فصل شود. بازیکنان پرسپولیس نباید به شکست این تیم مقابل پیکان توجه کنند چون سپاهان یک تیم خطرناک و پر مهره است.

خبر دارید که این بازی قرار است در اراک برگزار شود؟

به هر حال اتفاقاتی در مسابقات این دو تیم رخ داده که واقعا خطرناک بوده و این خوب نیست که برای یک بازی فوتبال جان کسی به خطر بیفتد. آنهایی هم که تا به حال این کارها را انجام داده‌اند قطعاً تماشاگر سپاهان نیستند. من با این کار موافقم.

عده ای شایعه درست کرده اند چون پرسپولیس در اراک دو فصل متوالی به آلومینیوم باخته این شهر برای میزبانی اصفهان انتخاب شده تا دوباره در این شهر ببازد. فکر می‌کنید این موضوع تا چه اندازه درست باشد؟

اینها حرف‌های خرافاتی است. تیم‌ها با هم فرق می‌کنند و اصلا ربطی به هم ندارند. آنجا آلومینیوم اراک با پرسپولیس بازی کرده و حالا قرار است سپاهان بازی کند. پرسپولیس نباید به این مسائل اهمیت بدهد. به نظرم این مسابقه مقابل سپاهان ۹ امتیازی است. شش امتیازش به خاطر جدول است و سه امتیاز روحی که باعث می‌شود پرسپولیس بعد از برد سپاهان در نیم فصل به قهرمانی دست پیدا کند و به صدر جدول برگردد.

1470