چه کسانی باعث لغو مجوز حرفه‌ای پرسپولیس شدند؟

چه کسانی باعث لغو مجوز حرفه‌ای پرسپولیس شدند؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا مدیرعامل سابق پرسپولیس در پرونده گابریل کالدرون مرتکب اشتباه شده است؟

به گزارش فوتبالی، بامداد پنجشنبه بود که خبر حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، طرفداران فوتبال و به خصوص استقلال و پرسپولیس را در ایران شوکه کرد.

بدهی به طلبکاران داخلی و خارجی و پرونده‌های این دو باشگاه در فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و دادگاه عالی ورزش، بدهی مالیاتی بیش از 200 میلیارد تومانی استقلال و پرسپولیس و مالکیت مشترک سرخابی، سه موردی هستند که ای اف سی دست روی آنها گذشته و به همین دلیل به این دو باشگاه مجوز نداده است.

درباره بدهی‌ها، گویا باشگاه‌ها باید تا 31 خرداد 1400 تمام بدهی‌هایشان را پرداخت می‌کردند و پرداختی‌های بعد از این تاریخ مورد قبول کنفدراسیون آسیا نیست و گفته می شود تسویه‌حساب قرمزها با کالدرون مورد قبول AFC قرار نگرفته است.

در شرایطی که حکم کالدرون که در خرداد ماه نهایی شده بود، از سوی فدراسیون فوتبال نامه ای خطاب به جعفر سمیعی مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس ارسال و از او خواسته شد در مدت زمانی که تعیین شده باید نسبت به پرداخت بدهی سرمربی سابق پرسپولیس اقدام کند. در نامه تاکید شده بود در صورتی که بدهی پرداخت نشود، مجوز حرفه ای این باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکل می شود.

در آن مقطع که جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری مسئول انجام امور مدیریتی و ادارای باشگاه پرسپولیس بودند به دلیل نبود منابع مالی در باشگاه، موفق به تسویه با سرمربی سابق آرژانتینی خود نشدند تا در ادامه پنجره نقل و انتقالاتی قرمزها بسته شود. 

29 آذرماه پس از تایید کالدرون و پرداخت شدن پول، این پنجره باز شد.

گویا ای اف سی روی این مورد هم دست گذاشته و اعلام کرده که پرسپولیس در زمان مقرر نسبت به تسویه‌حساب با کالدرون اقدام نکرده و همین موضوع برای قرمزها، دردسرساز شده است.

خبرنگار فوتبالی برای پیگیری این موضوع با ابراهیم شکوری معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در آن مقطع تماس گرفت اما شکوری توضیح درباره این مساله را به بعد از انتشار نامه ای اف سی موکول کرد و گفت:" فعلا نمی‌توانم درباره این موضوع صحبت کنم."

باید منتظر انتشار نامه ای اف سی به پرسپولیس ماند اما هر چه هست کلا در این سالها، مدیران باشگاهها زیاد این موارد را جدی نمی گرفتند.

7655