ژاپن هم به جمع تحریم‌کنندگان المپیک زمستانی پیوست

ژاپن هم به جمع تحریم‌کنندگان المپیک زمستانی پیوست

پایگاه خبری فوتبالی- ژاپن با اعلام اعزام نکردن سیاست‌مداران خود به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، راه ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا را در تحریم این رقابت‌ها دنبال کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد دولت ژاپن به استثنای سیکو هاشیموتو در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو شرکت نخواهند کرد. 
یاسوهیرو یاماشیتا، رییس کمیته المپیک ژاپن و کازویوکی موری، رییس کمیته پارالمپیک ژاپن نیز به پکن سفر خواهند کرد.

تحریم دیپلماتیک شامل ورزشکاران ژاپنی نمی‌شود که مانند ورزشکاران کشورهای دیگر در بازی‌ها شرکت خواهند کرد ولی مقامات سیاسی این کشورها نیز مانند مقامات سیاسی کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت نخواهند کرد.

بر اساس گزارش‌ها، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن تصمیم گرفت برای جلوگیری از آسیب‌رسانی به روابط با چین، اعلامیه رسمی انجام ندهد. هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه  نیز از خواندن تحریم دیپلماتیک خودداری کرد و مدعی شد که تصمیم برای اعزام نکردن مقامات دولتی به پکن مدت خاصی ندارد.

ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزلند و لیتوانی همگی تصمیم گرفته‌اند تا بازی‌های المپیک زمستانی را به دلیل نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر چین تحریم کنند.

بایکوت‌ها از سوی دیگر رهبران جهان، از جمله امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، مورد انتقاد قرار گرفته است.  امانوئل ماکرون تایید کرده‌ است که فرانسه به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ نخواهد پیوست و این اقدام که توسط سایر کشورها از جمله آمریکا اعمال شده است را "نمادین" و "بی‌اهمیت" تلقی کرد. 

براساس گزارش بی‌بی‌سی، ماکرون اظهار کرد که وی اعتقادی به سیاسی کردن بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ ندارد و خواستار اقداماتی است که "تاثیر مفید" داشته باشد.

المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در بهمن ماه در پکن برگزار می‌شود تا این شهر اولین شهری باشد که هم میزبان المپیک تابستانی و هم زمستانی بوده باشد.

6641