گزارش‌روز؛ چرا کامارا مناسب‌ترین گزینه برای منچستریونایتد است؟

گزارش‌روز؛ چرا کامارا مناسب‌ترین گزینه برای منچستریونایتد است؟

پایگاه خبری فوتبالی - منچستر يونايتد خواهان جذب يک هافبک جديد در ژانويه است و بوباکار کامارا می تواند همان بازيکنی باشد که شياطين سرخ به آن نياز دارند.

به‌ گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه Manchester Evening News، ماه گذشته در حالی که تنها هشت دقيقه تا شروع ديدار منچستر يونايتد مقابل چلسی در استمفوردبريج باقی بود، گری نويل که به عنوان خبرنگار اسکای‌ اسپورت در ورزشگاه حاضر بود، در توييتی نوشت:

"بسياری از مردم به مايکل کريک برای کنار گذاشتن رونالدو و چينش چنين خط هافبک انتقاد می کنند. من احساس می کنم سرمربی آينده در انتخاب اين تيم نقش داشته است."

نويل به نشستن کريستيانو رونالدو روی نيمکت اشاره می کرد، تصميمی که باعث تعجب هواداران يونايتد و بيانگر ورود قريب الوقوع رالف رانگنيک بود. شياطين سرخ با عملکردی متفاوت به مصاف توماس توخل و تيم آماده اش رفتند و موفق هم بودند.

کنار گذاشتن رونالدو خبر غافلگير کننده ای بود، اما از نظر نويل، اين تصميمی بود که شخصی غير از مايکل کريک اتخاذ کرده است.

با اين حال، آن روز اولين نشانه های تغيير تيم بعد از دوران اوله گونر سولشر را شاهد بوديم، تغييرات بسياری در حال شکل گيری بود. بازيکنان از جلو پرس می کردند و به دنبال مجبور کردن حريف به انجام اشتباهات فردی بودند، تساوس مقال چلسی مسلماً نمايش کاملی از سوی بازيکنان نبود، اما گامی در مسير درست بود.

يک هفته بعد، تنها پس از چند روز تمرين تحت نظر رانگنيک، به نظر می رسيد که بازيکنان ساعت ها و ساعت ها آن را تکرار کرده اند. آن ها به بازيکنان کريستال پالاس فشار می آوردند و اميدوار بودند که به محض اين که توپ را از دست دادند، آن را را پس بگيرند و طوری اين کار را انجام می دادند که گویی در حال انجام بازی مرگ و زندگی هستند. اگر تا آن زمان بازی يونايتد را در اين فصل نديده بوديد، مطمئن می شديد که آن‌ ها در تمام فصل اين کار را انجام داده‌ اند.

رانگنيک به اين شهرت دارد که میرخواهد تيم‌ هايش سخت کار کنند و بر حريفان فشار بياورند، سرمربی آلمانی از آن چه می ديد خشنود بود.

برای پيشرفت اين سبک از بازی در اولدترافورد، لازم است که رانگنيک اجازه داشته باشد بازيکنانی متناسب با سيستم و سبک خود را به تيم اضافه کند. همان طور که در اوايل اين هفته گزارش داده شده، باشگاه آماده است تا از رانگنيک در پنجره نقل و انتقالات ژانويه حمايت کند و يک هافبک نگه دارنده را به خدمت بگيرد تا در يکی از دو پست شماره ۶ در سيستم 2-2-2-4 جديد يونايتد قرار گيرد.

يک هافبک دفاعی کلاس جهانی همان بازيکنی است که مدت ها فقدان آن در اولدترافورد حس می شد. باشگاه می خواست در تابستان گذشته چنين هافبکی را به خدمت بگيرد، اما جذب ستاره های ديگر به اين معنی بود که اين طرح متوقف شده است.

با اين حال، اکنون يونايتد آماده راه اندازی مجدد اين برنامه با پروفسور آلمانی است. آمادو هايدارا، هافبک لايپزيش مورد توجه باشگاه است، در حالی که دکلان رايس به عنوان هدف بلندمدت و اصلی آن ها باقی مانده است.

اما با توجه به اين که رانگنيک اکنون در حال تغيير سبک بازی يونايتد و فلسفه کلی باشگاه است، ممکن است قرمزها از نظر قيمت کسی را بهتر از بوباکار کامارا، جوان مارسی پيدا نکنند. اين بازيکن ۲۲ ساله در فرانسه همه را شگفت زده کرده و به عنوان يکی از هيجان انگيزترين و با استعدادترين بازيکنان نسل خود به عنوان يک هافبک نگه دارنده به حساب می آيد.

او به خاطر سبک بازی خود با پرسينگ شديد و قدرت حفظ توپ بالا شهرت دارد، به اين معنی که او برای سبک بازی رانگنيک و آن چه که سعی دارد در اولدترافورد اجرا کند عالی خواهد بود.

کامارا اغلب به عنوان هافبک دفاعی ای که مسئول متوقف کردن حملات حريف و سپس تحريک حملات مهاجمان خودی را بر عهده دارد، نقش آفرينی کرده است. او توانایی ارسال پاس های هوشمندانه برای خارج کردن تيم خود از زیر فشار حريف را نيز دارد.

آمار سايت WhoScored نشان می دهد که چقدر کامارا در نقش هافبک نگه دارنده تأثيرگذار است. در اين فصل لوشامپيونه، کامارا فرانسوی که هنوز موفق به انجام بازی ملی برای تيم بزرگسالان کشورش نشده، آمار ۱.۴ تکل در هر بازی را ثبت کرده است؛ در حالی که او در پنج بازی ای که در ليگ اروپا انجام داده ميانگين ۱.۸ تکل را داشته است. الگوهای ارسال پاس کامارا نيز آمار تاثيرگذاری داشته اند، به طوری که او در اين فصل لوشامپيونه ميانگين ۸۹.۸ درصد و در ليگ اروپا ۹۳.۸ درصد دقت پاس را به ثبت رسانده است.

علاوه بر اين، مطالعه ای توسط Statsbomb در ماه ژوئن نشان داد که او يکی از ده هافبک برتر زير 23 ساله در پنج ليگ معتبر اروپایی است که از نظر توپ ربایی و بازپسگيری توپ جزو 25 درصد برتر قرار گرفته است.

برای يک بازيکن ۲۲ ساله که عملکرد منظمی در چنين استاندارد بالایی داشته، کامارا ثابت کرده است که پتانسيل زيادی دارد. بسياری از هواداران يونايتد نيز او را زير نظرداشتند و بسياري از آنها پيشنهاد مي کردند که او خريد ايده آلی خواهد بود.

علاوه بر اين، قرارداد او در پايان فصل تمام می شود، به اين معنی که يونايتد می تواند در ژانويه او را با قيمت خيلی کم يا احتمالاً تابستان آينده به صورت رايگان جذب کند و با وجود مشکلاتی که بر سر جذب هايدارا وجود دارد که مهم ترين آن غيبت طولانی مدت او در زمان حضور در جام ملت های آفريقا با مالی است، ممکن است اکنون بهترين زمان براي جذب کامارا و حل يک مشکل طولانی مدت باشد.

9404