نوستالژی؛ روزی که مسی برای اولین بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شد

نوستالژی؛ روزی که مسی برای اولین بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شد

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی حال حاضر پاریسن ژرمن امسال توپ طلای هفتم خود را از فرانس فوتبال دریافت کرد این جایزه یک جایزه ای مستقل از فیفا است که نشریه فرانس فوتبال آن را به انتخاب رای دهندگانش به بهترین بازیکن سال اهدا می کند.

به گزارش فوتبالی، اما لیونل مسی در سال 2009، برای اولین بار موفق شد جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را به دست بیاورد. جایزه ای که از توپ طلا جدا است و فیفا آن را به بهترین بازیکن سال طبق معیار های خود و رای هایی که کاپیتان ها و بازیکنان ملی و برخی از خبرنگاران می دهند، اهدا می کند. چند سالی جایزه توپ طلا و بهترین بازیکن سال فیفا با هم ادغام شده بود و یک جایزه توپ طلا اهدا می شد و از طرف فیفا و فرانس فوتبال بود اما اکنون دوباره این جایزه از هم جدا شده اند.

در سال 2009، لیونل مسی در چنین شبی بود که برای اولین بار موفق شد جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را به دست بیاورد. در آن زمان سپ بلاتر ریاست فیفا را بر عهده داشت و میشل پلاتینی رئیس یوفا بود. البته چند سال بعد مشخص شد که این دو فساد گسترده ای را در فیفا و یوفا انجام داده اند و هر دو برکنار شدند و روانه زندان شدند.

1470