جدول کفش طلای اروپا؛ رقیب اصلی لواندوفسکی باز هم از سری‌آ می‌آید

جدول کفش طلای اروپا؛ رقیب اصلی لواندوفسکی باز هم از سری‌آ می‌آید

پایگاه خبری فوتبالی - مهاجم باواریایی ها برای کسب عنوان برترین گلزن سال اروپا و دریافت جایزه‌ی کفش طلا، باز هم رقیبی از سری آ ایتالیا را پیش روی خود می بیند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های آلمانی، روبرت لواندوفسکی فصل 2021 - 2020 سرانجام توانست جایزه برترین گلزن فصل را به خود اختصاص داده و نخستین کفش طلایش را دریافت کند. لوا یک فصل قبلترش در حالی که تا روزهای آخر در صدر جدول گلزنان قرارداشت، اما نهایتا قافله را به چیرو ایموبیله واگذار کرد که در هفته های آخر سری آ توانست با گلزنی های متوالی به صدر جدول صعود کند.

بوندسلیگا تنها لیگ 18 تیمی در بین لیگ های معتبر اروپا است و همین باعث می شود تا روبرت لواندوفسکی 4 بازی کمتر نسبت به رقبایش فرصت داشته باشد. در حال حاضر مهاجم بایرن مونیخ 19 گل در نیم فصل اول زده و با کسب 38 امتیاز در بین لیگ های برتر، در جایگاه نخست قرار دارد. در رتبه دوم نیز یک بازیکن دیگر از بوندسلیگا به نام پاتریک شیک ایستاده که 16 گل زده و 32 امتیاز دارد.

دوشان ولاهوویچ از فیورنتینا با گلی که در آخرین بازی تیمش به ثمر رساند، آمار گل هایش را به عدد 16 رساند و 32 امتیازی شد. ولاهوویچ با این آمار گلزنی اش، احتمالا مهم ترین رقیب لوا در راه کسب دومین کفش طلای پیاپی خود خواهد بود. این بازیکن ضمن جابجایی رکوردهای گلزنی سری آ و باشگاه فیورنتینا، در سال 2021 نیز 33 گل به ثمر رسانده و با رکورد فصل قبل رونالدو در یوونتوس و بیشترین گل در یک سال تقویمی سری آ برابری کرده است.

در بین لیگ های معتبر، محمد صلاح با 15 گل و 30 امتیاز سوم، و ارلینگ هالند و چیرو ایموبیله با 13 گل و 26 امتیاز مشترکا چهارم هستند.

جدول کفش طلای فصل 2022-2021 اروپا:

1- اوهی اومای خوانفو مهاجم مولده نروژ با 27 گل و 40.5 امتیاز

2- توماس اولسن از لیلستروم با 26 گل و 39 امتیاز

3- رابرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ با 19 گل و 38 امتیاز

4- وتون بریشا از وایکینگ نروژ با 22 گل و 33 امتیاز

5- دوشان ولاهوویچ از فیورنتینا و پاتریک شیک از لورکوزن با 16 گل و 32 امتیاز

9404