گزارش‌روز؛ پنج دلیل موفقیت و قهرمانی بایرن‌مونیخ در نیم‌فصل بوندسلیگا

گزارش‌روز؛ پنج دلیل موفقیت و قهرمانی بایرن‌مونیخ در نیم‌فصل بوندسلیگا

پایگاه خبری فوتبالی - بایرن مونیخ یک بازی به پایان نیم فصل 2021/2022 قهرمانی نیم فصل خود را به دست آورد. این در حالی است که آن ها از هفته پنجم بوندسلیگا در جایگاه اول قرار گرفتند و صدرنشینی خود را حفظ کردند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های آلمانی و وبسایت رسمی بوندسلیگا، به بهانه‌ی قهرمانی بایرن مونیخ در نیم فصل مسابقات بوندسلیگای آلمان، نگاهی خواهیم داشت به پنج دلیل اصلی کیفیت مونیخی ها برای رسیدن موقعیت حال حاضر این تیم.

1- روش ناگلزمان:

یولیان ناگلزمان از جمله سرمربی هایی است که دارای اسلوب خاص خودش می باشد؛ چیزی که در هوفنهایم و لایپزیش هم آن را دنبال می کرد اما او در بایرن مونیخ سیستمی را دنبال کرد که هانسی فلیک به وسیله آن شش گانه را به دست آورد. ناگلزمان از دایوت اوپامکانو و لوکاس هرناندز در پست دفاع مرکزی خود بهره برد؛ جایی که قبلا ژروم بواتنگ و داوید آلابا چنین نقشی را داشتند. در حالی که لروی سانه به فرم ایده آل خود رسیده بود، کمک کرد تا سرژ گنبری بتواند جلوتر در فاز تهاجمی قرار گیرد. 

ناگلزمان همچنین نقش هجومی بیشتری برای آلفونسو دیویس به دلیل سرعت او قائل شد تا تنوع تاکتیکی بیشتری داشته باشد. به صورت اسمی، بایرن مونیخ با سیستم 1-3-2-4 بازی رو شروع می کرد ولی به 1-4-2-3 تبدیل می شد. ملی پوش کانادایی می تواند شرایط حضور در حمله و دفاع را ایجاد کند.

تاکتیک بایرن مونیخ تا به این جای کار تسلط قابل توجهی به آن ها در بازی ها داده است. تیم ناگلزمان در نیم فصل 2021/2022 تا هفته شانزدهم 52 گل به ثمر رسانده است (رکورد) و در خط دفاع آن ها تنها 16 گل دریافت کرده اند؛ این آمار در فصل پیش 48 به 25 گل بود.

برخی حتی تیم ناگلزمان را بهتر از تیم قهرمان فلیک توصیف می کنند که البته باید تا آخر فصل صبور بود و دید ناگلزمان آیا می تواند در کسب قهرمانی کامیاب باشد یا نه. 

2- روبرت لواندوفسکی:

حضور بهترین مهاجم جهان، دست شما را برای اجرای طرح های تهاجمی باز می کند؛ روبرت لواندوفسکی 16 گل در 18 بازی به ثمر رسانده است. لواندوفسکی تنها در 4 بازی موفق به گلزنی نشده است. لواندوفسکی در این فصل شانس شکستن رکورد گرد مولر با 42 گل در یک سال تقویمی را داشت که دیدار برابر ولفسبورگ چنین فرصتی را به لوا بخشید و رکورد را به ثبت رساند.

3- خط حمله ترسناک:

خط حمله بایرن مونیخ تنها در لواندوفسکی خلاصه نمی شود. آن ها به طور کل در فاز تهاجمی، ترکیبی ترسناک دارند. پس از لواندوفسکی، سرژ گنبری با 9 گل، کینگزلی کومان، لروی سانه و توماس مولر هر کدام 4 گل برای بایرنی ها به ثمر رسانده اند. جدا از بحث گلزنی، توماس مولر با 12 پاس گل برای سومین فصل متوالی در صدر قرار گرفته است. حتی مدافعینی نظیر اوپامکانو، دیویس، پاوارد، نیکلاس سوله و نیانزو نیز در فهرست پاس گل قرار دارند که نشان می دهد بایرن مونیخ از هر نقطه ای توانایی خلق موقعیت دارد.

4- درکلاسیکر:

دبل لواندوفسکی و پیروزی در هفته چهاردهم بوندسلیگا برابر دورتموند، از بعد روانی نقش مهمی برای پیشتازی بایرن مونیخ اعمال کرد. شکست دورتموند در خانه، اختلاف امتیاز را به 4 امتیاز رساند. برد سه بر دو نیز ششمین پیروزی متوالی مونیخی ها مقابل حریف سنتی محسوب می شد. البته اختلاف امتیاز، قابلیت جبران دارد ولی عقب راندن بایرن مونیخ بسیار سخت شد؛ چرا که به ندرت این تیم امتیاز از دست می دهد. موضوع دیگر، این است که از 24 موردی که بایرن مونیخ نیم فصل را با قهرمانی پشت سر گذاشته است، در 21 مورد توانسته قهرمانی آن فصل را نیز به دست آورد.

5- عمق:

بایرن مونیخ یکی از مهم ترین مهره های خط هافبک خود را از دست داد؛ یاشوا کیمیش که پیش از درکلاسیکر از دسترس خارج شد و دیگر در دیداری نتوانست برای بایرن مونیخ به زمین برود و این می توانست ضربه بدی برای باواریایی ها باشد اما این تیم از 5 بازی بعدی خود، 4 پیروزی به دست آورد. تولیسو، گورتزکا و سابیتزر دیگر مهره هایی بودند که بایرن مونیخ در برخی بازی ها از دست داد؛ ولی تنوع تیم به ناگلزمان توانی بخشیده است که کمبودهای تیم را بتواند پوشش دهد. کومان، موسیالا، مارک روکا یا یوسیپ استانیسیچ از بازیکن هایی بودند که در دیدارهای انجام شده توانستند بازی خوبی از خود نشان دهند.

9404