بخش اول صحبت‌های صدری: چرا آنهایی که پرونده کالدرون را درست کردند نباید پاسخ بدهند؟/ شرمم می‌آید صدای کالدرون را پخش کنم

بخش اول صحبت‌های صدری: چرا آنهایی که پرونده کالدرون را درست کردند نباید پاسخ بدهند؟/ شرمم می‌آید صدای کالدرون را پخش کنم

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست باشگاه پرسپولیس تأکید کرد این تیم برای آینده برنامه‌های خیلی خوبی دارد که یکی از آنها استفاده از تمام ظرفیت‌های باشگاه در حوزه درآمدزایی است.

به گزارش فوتبالی، مجید صدری امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقریباً در این یک سالی که در باشگاه هستیم، فکر می‌کنم اولین کنفرانس خبری ما باشد که می‌خواهیم درباره یکسری از مسائل گفت‌وگو کنیم. همچنین ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت می‌گویم. بنده یک سال است که در باشگاه پرسپولیس در خدمت همه عزیزان هستم و در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم و خیلی‌ها را هم دوست دارم شما سوال کنید و من جواب بدهم، درباره اینکه در گذشته چه گذشته است. برای آینده ما برنامه خیلی خوبی داریم و تلاش‌مان این است که اولین قولی که به هواداران عزیزان‌مان را می‌دهیم بتوانیم قهرمانی ششم را کسب کنیم.

باید از تمام ظرفیت‌های باشگاه در حوزه درآمدزایی استفاده کنیم

وی ادامه داد: با کمک هواداران می‌خواهیم زیرساخت‌هایی را مهیا کنیم تا مثل گذشته مشکلات و بحث‌های مالی را نداشته باشیم. ان‌شاءالله با کمک هم و هواداران قطعاً این مشکل را حل می‌کنیم و دیگر اتفاقاتی که بگویند آقا پول ندادند و عقب افتاد و ... را سعی می‌کنیم نداشته باشیم. برنامه‌ای که ما برای آینده داریم این است که اولاً از تمام ظرفیت‌های باشگاه در حوزه درآمدزایی استفاده کنیم. این ظرفیت‌ها محقق نمی‌شود مگر به کمک هواداران عزیز. یک بخشی از آن در فضای مجازی است که تخصص من بوده و هست. تلاش می‌کنیم که از همه این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. بحث دیگر هم تبلیغات محیطی و پخش مستقیم است که می‌تواند به باشگاه کمک کند تا کادر فنی ما بدون دغدغه چه در تیم بزرگسالان و چه در تیم‌های دیگر بتوانند کار کنند و امیدواریم که این قهرمانی‌های ما مداوم باشد. وقتی می‌گوییم پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست، این موضوع را باید در همه حوزه‌ها بتوانیم نشان دهیم.

باشگاه پرسپولیس باید در همه حوزه‌ها جایگاه نخست را داشته باشد

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: تیم ما در پنج دوره لیگ برتر قهرمان شده و ان‌شاءالله در آسیا و جام حذفی هم این موفقیت‌ها کسب شود و بتوانیم در این مسابقات هم به موفقیت دست پیدا کنیم. ما باید باشگاه‌مان از نظر اخلاق و فرهنگی باید یک باشد. باشگاه پرسپولیس باید در همه حوزه‌ها جایگاه نخست را داشته باشد و این موضوع هم میسر نمی‌شود به جز با همدلی و رفاقتی که بین هواداران، تیم و باشگاه باید برقرار باشد. تلاش ما باید این باشد که برای رسیدن به موفقیت از همه پتانسیل‌مان استفاده کنیم. یکی از مواردی که ما در آینده قطعاً به آن می‌پردازیم بحث تعامل است، یعنی مشکلات‌مان را با تعامل حل کنیم و هیچ وقت به دنبال دعوا و بحث‌های مشاجره‌ای نیستیم و بیشتر به دنبال تعامل هستیم.

در باشگاه پرسپولیس چیزی پنهان از هواداران‌مان نداریم

صدری در ادامه تأکید کرد: البته اجازه هم نمی‌دهیم که یک اپسیلون از حق باشگاه‌مان ضایع شود و امیدواریم در فصل جاری به اهدافی که ترسیم کردیم بتوانیم برسیم و تلاش می‌کنیم که روابط عمومی ما هر ماه از عملکرد باشگاه در تمام حوزه‌ها به رسانه‌ها گزارشی ارائه کند و یکی از بحث‌های مهم ما بحث شفافیت در همه حوزه‌هاست. ما در باشگاه چیزی پنهان از هواداران‌مان نداریم، چون بزرگترین سرمایه ما همین هواداران هستند و تلاش کردیم تا می‌توانیم اعتماد هواداران را جلب کنیم و هر وقت این تلاش ما به ثمر رسیده است همه از آن سود بردند.

چرا کاری که می‌شد با 100 هزار دلار جمع کنیم با 750 هزار دلار جمع کردیم؟!

وی درباره طولانی شدن زمان پرداخت مطالبات کالدرون و اینکه دلیل برگشت خوردن چند باره پول سرمربی پیشین پرسپولیس چه بود، گفت: در بحث خارجی‌ها ما یک پرونده کالدرون را نداریم. این پرونده‌ها قبل از ما هم بوده است و الان هم یکی دو تا پرونده دیگر است که باید تدبیر کنیم. تاریخ عقد قرارداد کالدرون 10 تیرماه 98 بود و آقای عرب مدیرعامل وقت قرارداد او را امضا کرده است. یعنی بیش از دو سال گذشته و اول ژانویه 2020 اختلاف پیش آمده است و رأی پرونده او 10 تیر ماه 99 اعلام و پرونده 29 آذر 1400 مختومه شد. پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه نیز در همین تاریخ باز شد. مبلغی که تا روز پرداخت به وی داده شده است 299 هزار و خرده‌ای بوده و مبلغ الباقی حدود 579 هزار و 500 دلار با سود و 3500 فرانک هم هزینه پرونده بوده است. حدود صد هزار و خُرده‌ای هم برای خواکین بوده است که کل این مبلغ حدود 745 هزار دلار شده است. مدت قرارداد کالدرون از 10 تیر 98 تا 10 تیر 99 بوده و برای هر فصل هم 850 هزار دلار قرارداد او بوده است که قرار بوده 300 هزار دلار دو هفته بعد از امضای قرارداد و 300 هزار دلار در نیم‌فصل و 250 هزار دلار هم بعد از فصل پرداخت شود. من فکر می‌کنم دستگاه‌های نظارتی باید به قرارداد‌هایی که توسط باشگاه‌های ما بسته می‌شود، ورود کنند. ما همه فحش‌ها را خوردیم، تهمت‌ها را هم شنیدیم، ولی چه ضرورتی دارد کاری که ما با 100 هزار دلار می‌توانستیم جمع کنیم، با التماس این کار را با 750 هزار دلار جمع کردیم؟! متأسفانه هیچکس هم جواب نمی‌دهد.

چرا باید کاری کنیم که هوادار به ما فحاشی و توهین کند؟!

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: یکی باید جواب بدهد. من باید جوابگوی عملکرد خودم باشم،‌ حتی اگر 10 سال است که از اینجا رفته باشم. باید بگوییم. به فلان دلیل، این 100 هزار دلار را (به کالدرون) ندادیم. یا جای دیگر مشکل داشتیم و این کار را انجام ندادیم. چرا باید اجازه بدهیم کار به اینجا برسد که هوادار به ما فحاشی و توهین کند؟! البته اشکالی ندارد، ما با دیده منت قبول کردیم و ایستادیم تا این کار تمام شود. آقای کالدرون اولین بحثش تهیه پول بود. از زمان آقای سمیعی به هر دری می‌زدیم که این 22 میلیارد را تهیه کنیم، ولی نمی‌شد. هرچه پول تهیه می‌شد حقوق بازیکنان کادر و پرسنل بود و باشگاه نتوانست 22 میلیارد را تهیه کند.

اگر آقای سجادی کمک نمی‌کرد از کجا باید پول کالدرون را می‌آوریم؟!

وی در این زمینه یادآور شد: شخصی که در این زمینه به ما کمک کرد آقای دکتر سجادی بود که متأسفانه خیلی توهین‌ها به ایشان می‌شود. هواداران عزیز که تک تک شما برای ما محترم هستید واقعاً اگر آقای سجادی کمک نمی‌کرد از کجا باید این پول را می‌آوریم؟! شاید برخی بگویند باشگاه دولتی است و وظیفه شما همین است، ولی همین که ایشان این حمایت را کرده، مهم است. خیلی از قبلی‌ها این کار را نمی‌توانستند، انجام دهند. به هرحال پول تهیه شد و بگذریم از اینکه در فضای مجازی چه مسائلی را بیان کردند که هیچکدام آنها صحت نداشتند. وزارت ورزش به ما کمک کرد و ما توانستیم پول را تهیه کنیم تا به کالدرون بدهیم، آنهم مسئله‌ای که با 100 هزار دلار حل می‌شد.

چرا آنهایی که پرونده کالدرون را درست کردند نباید پاسخ بدهند؟

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس اشاره کرد: مطالبه اصلی ما این است که یکی باید جواب بدهد چرا با 100 هزار دلار این پرونده را جمع نکردیم. نمی‌گوییم چه کسانی مقصر هستند، ولی به مردم توضیح بدهند. ما راجع به این قصه مطالبه داریم، هرکسی می‌خواهد باشد، حتی مجید صدری. چرا باید در فضای مجازی ما مورد اهانت قرار بگیریم؟ چرا کسانی که این پرونده را درست کردند نباید پاسخ بدهند؟ آقای سجادی و ما در انتهای این پرونده رسیدیم. خواهش می‌کنم از هواداران و رسانه‌ها بحث مطالبه‌گری را داشته باشند. سؤال من این است چرا این موضوع با 100 هزار دلار جمع نشد؟!

برای پرداخت طلب کالدرون ارز نیمایی گرفتیم

«ما در باشگاه پرسپولیس به دنبال این هستیم که هزینه‌ها‌ی‌مان را پایین بیاوریم.»، صدری با بیان این جمله ادامه داد: یکی از این کار‌ها تهیه و پرداخت پول کالدرون بود. کمک دیگری که آقای سجادی به ما کرد این بود که نامه‌ای به ما داد که به بانک مرکزی رفتیم و کاری را انجام دادیم که پیش از این در باشگاه اتفاق نیفتاده بود. روال قبلی این بود که برای پرداخت پول به بازیکن، مثلاً رادوشویچ باید نامه می‌زدیم به بانک مرکزی و با قیمت روز ارز می‌گرفتیم، ولی برای کار کالدرون ارز نیمایی گرفتیم. یعنی سه میلیارد و 200 میلیون تومان به نفع باشگاه شد. این کار هم با کمک وزارت ورزش صورت گرفت. دوندگی با ما بود، ولی وزارت ورزش هم حمایت کرد.

به جای اینکه دلار را 29 هزار تومان بخریم، 23 هزار تومان خریدیم

وی خاطر نشان کرد: به جای اینکه دلار را 29 هزار تومان بخریم، 23 هزار تومان خریدیم، یعنی سه میلیارد و 200 میلیون تومان به نفع باشگاه شد. ما در کشور قوانینی داریم و باید این قوانین را رعایت کنیم. ما از صرافی‌هایی که مجوز بانک مرکزی دارند، اقدام کردیم و پول را پرداخت کردیم. دو بار خودم با آقای کالدرون صحبت کردم. من از ایشان خواهش کردم که در ترکیه بنشینیم صحبت کنیم و این پول را در چند قسط پرداخت کنیم. گفتیم می‌دانیم به شما بی‌احترامی شده است، ولی به احترام هواداران ما این پول را در پنج قسط با هر ضمانتی که می‌خواهید از ما بگیرید. دو بار قرار گذاشتیم ولی ایشان نیامد.

خواکین گفت پیش پیش پولش را از کالدرون گرفته است

صدری خاطر نشان کرد: صرافی گفت اگر در ترکیه، امارات و قطر شماره حساب بدهید، ظرف 24 ساعت این پول را انتقال می‌دهیم. ما دوباره از طریق وکیل کالدرون اعلام کردیم که شماره حسابی برای خودش یا خانواده‌اش از این کشور‌ها بدهد که بتوانیم این کار را انجام بدهیم. دیدیم که 100 هزار دلار این پول برای آقای خواکین است. من به آقای گرشاسبی زنگ زدم و گفتم خیلی جالب است که طرف اینطوری با ما برخورد می‌کند و ما او را تحویل می‌‌گیریم. از گرشاسبی خواهش کردم که با خواکین صحبت کند و اگر می‌شود پول ایشان را ما اینجا بدهیم. جالب است آقای خواکین گفت من کل پولم را از آقای کالدرون گرفتم و دیگر کاری به این پول ندارم. پرونده به نام ایشان است، ولی پولش را پیش پیش از کالدرون گرفته است و ما اینجا هم تیر‌مان به سنگ خورد. به وکیل کالدرون دوباره زنگ زدیم و از ایشان سؤال کردیم که چه کار کنیم. ایشان گفت فقط در سوئیس حساب دارم.

مشکلات باشگاه پرسپولیس برای واریز مطالبات کالدرون

سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به روند واریز مطالبات کالدرون بیان کرد: می‌دانید کشور ما تحریم است. بخش خصوصی برای انتقال پول خودش اقدام می‌کند یا از طریق صرافی این کار را انجام می‌دهد، ولی ما باید در چارچوب قانونی پیش می‌رفتیم، چون باشگاه پرسپولیس وابسته به دولت است. پول کالدرون را به ایشان حواله کردیم و 10 روز طول کشید تا کم کم به ما تأییدیه بدهد. در کشور ما پنجشنبه و جمعه‌ها تعطیل است و در کشورهای دیگر، شنبه و یکشنبه. باید با هم چک می‌کردیم تا زمان‌ها با هم یکی شود. پول کالدرون را یک جا و در سه بخش یعنی 600، 100 و 50 هزار دلار به حساب او واریز کردیم. کالدرون تأیید 100 و 50 هزار دلار را اعلام کرد، ولی بانکی که کالدرون معرفی کرده بود، برای انتقال 600 هزار دلار سؤال پرسید «این پول به چه دلیلی در حال واریز به حساب کالدرون است؟». با کارگزار باشگاه صحبت کرده و گفتیم برای اینکه مشکلی پیش نیاید، خودشان مسائل را بگویند. روز جمعه بود که تماس گرفتند و اعلام کردند بانک مدنظر گفته است نمی‌توانیم این پول را قبول کنیم، چون رابطه کاری ایشان و شرکت خارجی با وکیل مشخص نیست و مجبور هستیم پول را برگردانیم. کارگزار اعلام کرد تنها کاری که باید انجام شود، این است که نباید اسم ایران آورده شود، چون اگر این اتفاق بیفتد 600 هزار دلار بلوکه خواهد شد. به خاطر همین چیزها بود که نمی‌توانستیم توضیح بدهیم، چون هر حرفی می‌زدیم آنهایی که می‌خواستند به سود خودشان بهره‌برداری کنند، این کار را می‌کردند. ما نوشتیم فقط به خاطر مسائل بین‌المللی می‌خواهیم پول را انتقال دهیم. حدود سه هفته طول کشید تا پول به حساب ما در خارج از ایران برگردد. خیلی هم نمی‌توانستیم حساسیت به خرج دهیم، چون ممکن بود پول بلاک شود. با بدبختی این پول را جور کرده بودیم. صبر کردیم تا پول دوباره به حساب بازگردد و این بار از کانال دیگری پول را انتقال دادیم.

شرم‌تان می‌آید اگر توهین‌های کالدرون را بشنوید!

«به کارگزار باشگاه اعتماد داشتیم، ولی ریسک نکردیم.»، صدری با بیان این جمله ادامه داد: پس از تجمع هواداران که قول داده بودیم مشکلات حل شود، کالدرون روز جمعه اعلام کرد پول واریز شده و تنها 45 هزار دلار آن باقی مانده است. مطمئن بودیم مابقی پول به حساب او واریز خواهد شد. اینجا برای من دردآور بود که یک صفحه نوشتم و التماس کردم برای اینکه پیش هواداران خراب نشویم و می‌دانید 95 درصد پول را گرفته‌اید، تأییدیه بدهید. اگر دوست داشته باشید، صدای کالدرون را برای‌تان می‌گذارم. باور کنید شرم‌تان می‌آید که گوش دهید چطور او توهین کرده و چطور برخورد کرد. آیا واقعاً لایق این رفتارها هستیم؟ کالدرون گفت دو سال است من را معطل کرده‌اید و تا رقم آخر را می‌گیرم. با خانم وکیل کلی کلنجار رفتیم و التماس کردیم که قبول کنند. حتی سند 45 هزار دلار را نشان دادیم، ولی پاسخ او این بود که «موکلم پادشاه من است و او باید جواب بدهد».

آقای کالدرون!‌ شما کجا به هوادار من احترام گذاشتید؟!

وی یادآور شد: با پسر کالدرون تماس گرفتم. او هم جواب پدرش را داد. با جلالی صحبت کردم و گفت متأسفانه نمی‌توانم کاری کند. با هر کسی که فکر می‌کردیم دو روز زودتر بتواند این کار را انجام دهد، صحبت کردیم. کالدرون شب گذشته گفته ایران را دوست دارم و به خاطر هواداران به ایران می‌آیم. آقای کالدرون!‌ شما کجا به هوادار من احترام گذاشتید؟! اگر به شما بی‌احترامی صورت گرفته است، من که با دادن 95 درصد مطالباتت خودم را ثابت کردم. آیا این حق ما بود؟ آقای کالدرون، این جواب ما بود؟ اگر خواستید متن خودمان را منتشر خواهیم کرد، متنی با موضع بسیار پایین که از او خواهش کرده‌ایم. کالدرون دو خط جواب داد و گفت چرا مدام می‌گویید Please (خواهش)؟ من تا ریال آخر را می‌گیرم. یعنی اندازه 45 هزار دلار به ما و هواداران اعتماد نکرد، کسی که شب گذشته در رسانه ملی گفت هواداران را خیلی دوست دارم!

ما در پرونده کالدرون و نیز سایر پرونده‌ها کوتاهی نکردیم

وی با بیان اینکه قبول دارد به کالدرون بی‌احترامی شده است، خاطرنشان کرد: ما که 95 درصد از قرارداد او را پرداخت کردیم، مگر پنج درصد چقدر می‌شود و اگر آن را پرداخت نمی‌کردیم، چه اتفاقی می‌افتاد؟ ما در پرونده کالدرون و نیز سایر پرونده‌ها کوتاهی نکردیم. روزی که به باشگاه پرسپولیس آمدم، پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه بسته بود و حالا چند پرونده آورده‌ام تا به شما نشان بدهم.

بودیمیر الان در باشگاهش ماهی 5 هزار دلار می‌گیرد از ما 500 هزار یورو گرفت!

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره پرونده بازیکن کروات پیشین سرخپوشان تصریح کرد: ماریو بودیمیر روز 18 بهمن 97 و در زمان مدیریت ایرج عرب با پرسپولیس قرارداد بست و روز 12 فروردین 99، رأی او در فیفا صادر شد. تا آن زمان 25 هزار یورو به این بازیکن پرداخت شده بود. رقم قرارداد بودیمیر در فصل‌های 2019-2018 و 2020-2019 مبلغ 500 هزار یورو بوده است. بودیمیر در تیمی که الان بازی می‌کند، (ماهیانه) پنج هزار دلار می‌گیرد.

چرا به بازیکنی که رقم قراردادش 5 هزار دلار بوده، سالی 250 هزار یورو داده‌اند؟

صدری با بیان اینکه بودیمیر در سه مسابقه و در هر بازی تنها به مدت 10 دقیقه به میدان رفت، گفت: چرا به بازیکنی که رقم قراردادش پنج هزار دلار بوده، سالی 250 هزار یورو پرداخت کرده‌اند؟ چرا دوستانی که این کار را کرده‌اند، پاسخ نمی‌دهند؟ پنج هزار دلار می‌شود 60 هزار در سال، اما باشگاه پرسپولیس سالی 250 هزار یورو با او قرارداد بست. چرا باید چنین کاری کنیم؟

بودیمیر تا زمانی که 507 هزار یورو دریافت نکرد، رضایت نداد

«اصل پول بودیمیر 475 هزار یورو بود که آن را تهیه کردم و به او پرداخت کردیم.»، وی ضمن بیان این جمله عنوان کرد: 32 هزار یورو، جریمه و سود ناشی از این مبلغ بود که از سفیر ایران در کرواسی خواهش کردیم از بودیمیر بخواهد تا به خاطر هواداران، از این مبلغ بگذرد. بودیمیر اما همه ما را مسدود کرده بود و فقط وکیلش پاسخ‌مان را می‌داد. او تا زمانی که 507 هزار یورو دریافت نکرد، رضایت نداد.

چرا نباید مدیران در قبال گذشته خود پاسخگو باشند؟

وی با اشاره به قیمت ماریو بودیمیر در نقل‌وانتقالات و انتقاد از قرارداد بالای او با باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: چرا ما باید با بازیکنی که قیمتش چنین چیزی نبوده است، به این میزان قرارداد ببندیم، بعد هم ما فحش بخوریم؟! در ماجرای آقای بودیمیر هم آقای سمیعی مدیرعامل بود که هواداران ناراحت بودند و پنجره بسته شد، اما چرا نباید مدیران در قبال گذشته خود پاسخگو باشند؟

در قبال پرونده تاجیک‌ها 10 سال بعد هم من باید پاسخگو باشم

سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به این صحبت خبرنگاران که زمان بودیمیر مدیرعامل باشگاه ایرج عرب بود نه جعفر سمیعی، گفت: اصلاً هر کسی! مجید صدری. بنده دو قرارداد با تاجیک‌ها بسته‌ام، 10 سال دیگر هم آمدید، خودم باید پاسخگو باشم.

عرب و انصاری‌فرد نورچشم ما هستند اما هر کسی باید در قبال عملکردش پاسخگو باشد

صدری در مورد اینکه در مسائلی که پیش آمده است با چه کسی در ارتباط بوده و آیا با انصاری‌فرد یا عرب ارتباط داشته است یا نه، اظهار داشت: با هیچکس. برای ما شخص مهم نیست. آقایان عرب و انصاری‌فرد نور چشم ما هستند، اما هر کسی باید در قبال عملکردش پاسخگو باشد. وظیفه من این است مشکل را حل کنم و منتی ندارم، اما چرا باید این اتفاقات رخ بدهد؟

وقتی همه از استوکس ناراضی بودند، چرا باشگاه به او رضایتنامه داده است؟!

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مسائلی که پیش آمده را به نهادهای نظارتی اعلام کرده‌اند یا نه، تصریح کرد: صد درصد. حتماً. اعلام کردیم و مسائل را برای تمام نهادهای نظارتی می‌فرستیم. مشکلی در این باره نداریم. درباره ماجرای آقای استوکس، 7 بهمن 98 در زمان آقای انصاری‌فرد قرارداد بسته و اختلاف او 23 بهمن 99 ایجاد شده است که به زمان آقایان انصاری‌فرد و رسول‌پناه بر می‌گردد. 18 آبان 1400 هم فیفا رأی را صادر کرده که مبلغ پرداخت شده تا روز اختلاف 150 هزار دلار بوده و مبلغی هم که باشگاه محکوم به پرداخت شده 83 هزار دلار است. البته ادعای استوکس 120 هزار دلار بوده که ما حکم گرفتیم و 40 هزار دلار مبلغ را کم کردیم. البته ما می‌توانستیم از او غرامت بگیریم، چون این بازیکن به دلیل کرونا از کشور رفته و جالب است که باشگاه به او رضایت‌نامه داده بود. چرا باید رضایت‌نامه بدهند؟ آنهم در شرایطی که همه از او ناراضی بودند، باشگاه چرا باید رضایت‌نامه بدهد؟

باشگاه پرسپولیس کتباً به فدراسیون اعلام کرده صدور ITC استوکس بلامانع است!

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا در زمان رسول‌پناه و سمیعی که مدیران پیش از او بودند نسبت به اقدام استوکس به فیفا شکایت نکردند، گفت: اصلاً سؤال ما از آقای رسول‌پناه این است که چرا رضایتنامه و ITC او صادر شده است؟! گویا بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال از مدیر وقت سؤال می‌کند که ITC صادر شود یا نه که او کتباً اعلام کرده صدور ITC بلامانع است و اینجا فدراسیون مقصر نیست، چون فدراسیون از من سؤال کرده و من گفتم بلامانع است که مستندات آن وجود دارد. اگر ITC صادر نمی‌شد، به صورت اتوماتیک این پرونده به CAS می‌رفت و ما برنده بودیم.

مدیران وقت باشگاه توضیح بدهند که چرا از استوکس شکایت نکردند

صدری در مورد اینکه اگر باشگاه پرسپولیس هم موافقت نمی‌کرد که ITC استوکس صادر شود بعد از مدتی به صورت اتوماتیک صادر می‌شد، اما نکته این است چرا باشگاه پرسپولیس با وجود پرداخت 150 هزار دلار به استوکس و ترک ایران توسط این بازیکن پس از یک ماه به فیفا شکایت نکرده است، خاطرنشان کرد: سؤال ما هم همین است که چرا شکایت نکردند؟ این مسئله مربوط به زمان ما نبوده  است. مدیران همان زمان توضیح بدهند که چرا شکایت نکردند.

در ادامه نشست خبری صدری، امیرعلی حسینی مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه او در مدت زمان حضورش در پرسپولیس هیچ مشورتی به مدیران قبلی و حال حاضر باشگاه داده است، گفت: چه در زمان مدیران قبلی و همینطور در زمان مدیریت آقای صدری مشورت‌هایی داده شده است.

هواداران به باشگاه اعتماد نمی‌کنند چون مدیران پاسخگو نیستند

صدری در ادامه در این زمینه افزود: آقای امیرعلی حسینی 10 سال در این حوزه فعال بوده است و ما در تمام موارد از او سوال کرده‌ایم. من خیلی خوشحال می‌شوم که در یک جلسه‌ای با حضور آقایان عرب، انصاری‌فرد و رسول‌پناه در این مورد صحبت کنیم تا ذهن هواداران روشن شود، چون ممکن است الان من مدیر باشگاه هستم و به خاطر شرایط یک تصمیمی بگیرم. حداقل یک بار بیاییم برای هواداران توضیح دهیم. اینکه هواداران به باشگاه اعتماد نمی‌کنند به خاطر همین است که مدیران پاسخگو نیستند. من حاضر هستم که این جلسه را تشکیل دهیم و درباره تک‌تک این موارد صحبت کنیم تا برای یک بار این مسائل جمع شود و جاهای دیگر نگوییم که این کار را کردیم یا نکردیم. هوادار ما حق دارد که بداند چه خبر است.

آقایان بگویند به جای پرداخت طلب کالدرون 100 هزار دلار را کجا هزینه کرده‌اند

وی درباره قسط 125 هزار دلاری از پرداختی اول کالدرون یادآور شد: رسول‌پناه در تلویزیون توضیح داد. من خواهشم این است که هم آقای انصاری‌فرد و هم آقای رسول‌پناه درباره کالدرون توضیح بدهند. حتماً باشگاه یک جای دیگر نیاز داشته است و رفتند آنجا هزینه کردند. بیایند این موضوع را توضیح بدهند. هر کسی که مدیر است، تصمیم‌گیرنده است. شاید مهمتر از کالدرون یک موضوع دیگر بوده باشد. من می‌گویم هر کدام از این عزیزان بیایند توضیح بدهند و بگویند که این 100 هزار دلار را اینجا خرج کردیم.

چرا باید با سالی 250 هزار دلار قرارداد رادوشویچ سه ساله تمدید شود

سرپرست باشگاه پرسپولیس راجع به قرارداد اوساگونا خاطرنشان کرد: قرارداد این بازیکن 23 دی ماه 98 بوده است، در زمان مدیریت انصاری‌فرد. در تاریخ اول اردیبهشت 1400 هم اختلاف به وجود آمده است و در تاریخ 2 شهریور 1400 باشگاه با این بازیکن اقاله کرده، ولی پول را پرداخت نکرده است. یعنی با اوساگونا توافق کردند، ولی پولش را پرداخت نکرده‌اند. تا روز رأی فیفا 47 هزار و 900 دلار پرداخت شده و رأی فیفا 96 هزار دلار بوده است. درباره صحبت کالدرون هم که گفت 100 هزار دلار باشگاه هزینه کرده است باید بگویم، وقتی باشگاه درباره پرونده‌‌ای اعتراض می‌کند باید این پول‌ها را پرداخت کند. این پول‌ها هزینه دادرسی‌ و ... بوده و پولی نبوده است که بخواهیم به کسی بدهیم. درباره این هزینه هم دوستان باید بیایند و توضیح بدهند که چرا درباره پرونده‌ای که می‌دانستند برنده نیستند هزینه کرده‌اند. الان هم درباره قرارداد رادوشویچ هم بحث وجود دارد. این بازیکن قراردادش تمام شده و دروازه‌بان دوم ما هم بوده است، چرا باید با سالی 250 هزار دلار با او قرارداد سه ساله بسته و تمدیده شده است. این بازیکن در اتاق من نشست و من از او عذرخواهی کردم.

رادو گفت با من مانند سایر بازیکنان نگاه نمی‌کنید

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد وضعیت دروازه‌بان کروات تیم فوتبال این باشگاه گفت: وکیل رادوشویچ گفته بود باید 196 هزار یورو پرداخت کنید و این بازیکن گفت مشکلم این است که شما به من مانند سایر بازیکنان نگاه نمی‌کنید. رادو گفت 30 هزار یورو از سال گذشته طلبکار است. من نمی‌دانم چرا قرارداد او با پرسپولیس باید 250 هزار یورو باشد. 20 درصد به بازیکنان پرداخت کردیم و 20 درصد از قرارداد رادوشویچ می‌شود 50 هزار دلار.

رادو پولش را گرفت و رفت، بعد هم نوشت به او بی‌احترامی شده است!

صدری در ادامه افزود: به رادوشویچ گفتیم اکنون 50 هزار یورو پرداخت می‌کنیم و ظرف سه هفته،‌ 30 هزار یورو می‌دهیم. پس از آنهم قراردادت را مانند سایر بازیکنان پرداخت خواهیم کرد. رادوشویچ هم گفت مشکلی ندارم. حتی کارمندم دیر به بانک مرکزی رفته بود و من با او برخورد کردم. ما تا ساعت هفت عصر نشستیم تا پول را بگیریم و رادوشویچ گفت ساعت یک فردا می‌آیم تا پولم را بگیرم. رادو پولش را دریافت کرد و سپس سوار هواپیما شد، بعد هم نوشت به او بی‌احترامی شده است! باید 50 هزار دلار بدهی، فحش هم بخوری؟!

کارگزار باشگاه برای آغاز همکاری با ما ابتدا 20 میلیارد تومان پرداخت کرد

وی سپس به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. اولین سؤال به پایان قریب‌الوقوع مهلت کارگزار باشگاه پرسپولیس برای ارائه ضمانت‌نامه مربوط می‌شد که سرپرست باشگاه پرسپولیس پاسخ داد: چرا این ضمانت را ندهند؟! اگر این شرکت می‌خواست با ما همکاری نکند، همان ابتدا 20 میلیارد تومان به باشگاه پرداخت نمی‌کرد. مردم نمی‌خواهند خودشان را در دردسر بیندازند. ابتدا گفتیم اگر کسی می‌خواهد با ما قرارداد ببندد، باید همان روز 20 میلیارد پرداخت کند که این اتفاق افتاد. این پول مهمتر است یا ضمانت؟ خوب است که قضاوت زودهنگامی نداشته باشیم و اگر ضمانت را ندادند، بعداً صحبت کنیم.

با ترابی، لک و سرلک برای تمدید قرارداد مذاکره می‌کنیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره پایان قرارداد برخی بازیکنان از جمله مهدی ترابی و میلاد سرلک بیان کرد: به جز بازیکنانی که نام بردید، قرارداد سایر بازیکنان را تا سه سال دیگر تمدید کرده‌ایم. سیدجلال حسینی هم پیشکسوت پرسپولیس بوده و رعایت شأن او برای همه ما واجب است. ان‌شاءالله بتوانیم مانند گذشته از حسینی استفاده کنیم. روز گذشته اعلام کردم دعوتنامه‌ای به ترابی و سرلک ارسال کنند تا به باشگاه بیایند. با حامد لک هم گفتمانی داشتیم و با این سه بزرگوار برای تمدید قرارداد مذاکره می‌کنیم.

بندی جدید در قرارداد شیری و عبدی

صدری با بیان اینکه نحوه جدایی نوراللهی و کنعانی‌زادگان برای باشگاه پرسپولیس خیلی بد بود، خاطرنشان کرد: جالب است بدانید در قرارداد جدیدی که با بازیکنانی چون مهدی عبدی و مهدی شیری بستیم، بندی اضافه کردیم که اگر آنها پس از پایان قرارداد خود به تیمی خارجی رفتند، پنج یا 10 درصد از قرارداد خود را سالانه به باشگاه بدهند. خدا را شکر برند باشگاه برای این بازیکنان خیلی مهم است و آنها کمک می‌کنند تا این کار را انجام دهیم. سایر موارد از جمله گل‌محمدی و دستیارانش به مدت دو تا سه سال دیگر قرارداد دارند.

مدیرعاملی من در باشگاه جزو موارد حاشیه‌ای بود

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه گویا هیئت مدیره باشگاه سه هفته پیش حکم مدیرعاملی او را تصویب و به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده است و حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان چه زمانی حکم مدیرعاملی او را صادر خواهد کرد، گفت: در کنار مشکلاتی که باشگاه داشت و مربوط به مسائل پرداخت (بدهی‌ها) بود، این مورد جزو موارد حاشیه‌ای بود.

از زمانی که با سجادی صحبت کردم، تمام اختیارات یک مدیرعامل را داشته‌ام

سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: خودتان می‌دانید در این باشگاه حداقل مواردی داشتیم که دو سال سرپرست داشته باشیم. از روزی که بنده با آقای سجادی صحبت کردم، تمام اختیارات یک مدیرعامل را داشته‌ام. این نیست که اگر فردا صبح حکم من از سرپرستی به مدیرعاملی تغییر کند، اتفاق ویژه‌ای رخ بدهد. ممکن است در ذهن هوادار بحث تثبیت جایگاه را ایجاد کند، اما از نظر عملکردی برای ما فرقی ندارد. ارتباط من با آقای سجادی بسیار نزدیک است، او به ما اعتماد کرده و ما هم تلاش می‌کنیم کارهایی که به نفع باشگاه است را انجام دهیم.

سجادی بین استقلال و پرسپولیس تفاوتی قائل نشده است

صدری با بیان اینکه وزیر را در جریان اقدامات باشگاه می‌گذارد و برخی موارد را شخصاً به او اعلام می‌کند، اظهار داشت: شاید بگویید چقدر تشکر می‌کنی، اما سجادی در این چند وقت که وزیر شده، بین استقلال و پرسپولیس تفاوتی قائل نشده است. شاید برخی بحث مدیرعاملی و هیئت مدیره را پیش بکشند، اما ما هم‌اکنون هم هیئت مدیره حمایت‌کننده داریم و هم خودم در سمتی که حضور دارم، کارم را انجام می‌دهم. ما کم و کسری نداریم و شاید برخی می‌گویند او (من) پول کالدرون را گرو نگه داشته یا حقوق را نمی‌دهد، اما اینطور نیست. بالاخره قبل از اینکه من در پرسپولیس سمت داشته باشم، یک هوادار هستم و هر کاری برای تیم مورد علاقه‌ام بتوانم انجام بدهم، با کمال میل انجام خواهم داد. چه بسا قبل از اینکه به اینجا بیایم، هر کمکی توانستم انجام داده‌ام.

من نمی‌توانم به وزیر ورزش بگویم چه کاری انجام بدهد

وی در واکنش به این مسئله که وزیر ورزش اعلام کرده بود مدیر باشگاه پرسپولیس را سه ماهه تعیین می‌کند و آیا با او در این زمینه در ارتباط است یا نه، عنوان کرد: فکر کنم همانطور که وزیر ورزش گفته است، تا چند روز آینده وضعیت مدیرعاملی باشگاه مشخص می‌شود. من دائم با آقای سجادی در ارتباط هستم، اما یکسری موارد را باید رعایت کنیم و من نمی‌توانم به وزیر ورزش بگویم چه کاری انجام بدهد. وزیر هم قطعاً صلاح باشگاه را در نظر می‌گیرد و مطمئنم به نفع باشگاه کار می‌کند.

7474