شریفی: از اعتماد آقا یحیی تشکر می‌کنم/ پاس پهلوان عالی بود

شریفی: از اعتماد آقا یحیی تشکر می‌کنم/ پاس پهلوان عالی بود

پایگاه خبری فوتبالی- محمد شریفی دو مسابقه است که به ترکیب پرسپولیس راه پیدا کرده و در بازی با ویستا توربین در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی زننده یکی از گل های تیمش بود. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، هافبک 21 ساله بوشهری که پیش تر به همراه تیم  ملی نوجوانان در جام جهانی بازی کرده بود تلاش می کند این حضور مستمر باشد و در ادامه بازی در تیم امید و هم چنین تیم ملی را تجربه کند. به همین بهانه گفتگویی با او انجام دادیم که می خوانید: 

*سرانجام به ترکیب ثابت پرسپولیس راه پیدا کردی و گل هم زدی...

خدا را شکر. من دو فصل است که در پرسپولیس حضور دارم. در هفته هایی که بازی نمی کردم همیشه تلاش می کردم با حفظ روحیه در تمرینات خوب باشم. پله به پله بالا آمدم و البته باید بگویم هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است و در ابتدای راه هستم. برای رسیدن به این جایگاه خیلی زحمت کشیدم و از الان باید دو چندان تلاش کنم چون همیشه حفظ جایگاه سخت تر از رسیدن به آن است. 

*و در مورد گلی که زدی؟ 

خب من در پست هافبک دفاعی بازی می کنم و وظیفه اولم پوشش فضای جلوی خط دفاعی است اما زمانی که تیم در حمله است دوست دارم گل بزنم. هافبک دفاعی از آنجایی که از عقب به خط دفاعی حریف می زند می تواند صحنه های غیر قابل پیش بینی را برای حریف به وجود بیاورد. از اینرو همیشه تلاشم بر این بوده که با جایگیری خوب شانس خود را برای گلزنی آزمایش کنم. در بازی با ویستا توربین این اتفاق رخ داد و روی پاس احسان پهلوان گل زدم. پاس او آنقدر خوب بود که نمی شد توپ را تبدیل به گل نکرد. دوست دارم در ترکیب پرسپولیس این کار را تکرار کنم و امیدوارم این بار تماشاگران پرسپولیس در استادیوم حاضر باشند. 

*به عنوان یک بازیکن جوان راه پیدا کردن به ترکیب ثابت استقلال و پرسپولیس که دو مدعی قهرمانی هستند بسیار سخت است و به نظر می رسد نمی شود به سرمربی تیم خرده گرفت...

من همیشه در هر تیمی بازی کرده ام تابع نظر کادر فنی تیم بودم. در چنین شرایطی بهترین تصمیم بهتر تمرین کردن و صبر است و صبر و در کنار آن تلاش تو را به جایی که بخواهی می رساند. من به این موضوع ایمان دارم. البته باید از اعتماد آقا یحیی تشکر کنم. هم چنین روحیه ای که آقا حمید و آقا کریم بهم دادند. خوشحالم در تیمی بازی می کنم که خود بهترین هافبک های فوتبال ایران را داشت. البته هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است. من در ابتدای راه هستم. باید بیشتر تلاش کنم. بیشتر روی نقطه ضعف های خود کار کنم تا بتوانم همه ایده های کادر فنی را در زمین پیاده کنم. نکته خوشحال کننده دیگر برای من بازی در تیمی است که آقا سید جلال حضور دارد. به عنوان بزرگ تر تیم. روحیه ای که او به من و امثال من می دهد یک نقطه قوت است و من دلگرمی خاصی را در تیم احساس می کنم. خدا را شاکرم به هدفی که در پرسپولیس داشتم با صبر و تلاش و اعتماد کادر فنی رسیدم. 

*و تیم امید ...

آقا مهدی برای بازی های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا من را دعوت کرده بود اما در اردوی پرسپولیس حضور داشتم و برای بازی های لیگ قهرمانان آسیا آماده می شدیم. در ادامه اگر این افتخار نصیب من شود با کمال میل در اردوی تیم امید حاضر خواهم شد. البته که هدف اول من این است که به حضور خود در ترکیب ثابت پرسپولیس ادامه دهم و بازی های با کیفیتی را به نمایش بگذارم. در این صورت تیم امید و درادامه تیم ملی موقعیت هایی است که برای من به وجود خواهد آمد. اهداف بزرگ تری دیگری هم در سر دارم اما عجله ای ندارم و همان طور که تا اینجا پله به پله بالا آمدم دوست دارم ادامه مسیر فوتبال من هم با حوصله طی شود.

7474