ادعای جالب رئیس فیفا در حمایت از برگزاری جام جهانی دو سالانه

ادعای جالب رئیس فیفا در حمایت از برگزاری جام جهانی دو سالانه

پایگاه خبری فوتبالی - جیانی اینفانتینو رئیس فیفا مدعی است که برگزاری جام جهانی در هر دو سال، باعث به وجود آمدن سود 3.5 بیلیون دلاری خواهد شد و این هزینه کمک زیادی به توسعه فوتبال در کشورها خواهد کرد. 

به گزارش فوتبالی، چند وقت پیش آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال و مدیر توسعه جهانی فوتبال در فیفا پیشنهاد داد که جام جهانی به جای چهار سال، هر دو سال یک بار اجرا شود، اما این موضوع با نهایت صریح بازیکنان فوتبال و باشگاه‌ها همراه شد. حالا تحقیقات جدید از شرکت مشاوره نیلسن، حاکی از آن است که برگزاری دو سالانه جام جهانی، باعث رشد 62% مالی نسبت به زمان حال در فیفا و فدراسیون‌ها می‌شود.

به نقل از گاردین، جیانی اینفانتینو در این باره گفت: "این کار دقیقا برعکس سوپر لیگ است. این یک فرصت برای همه است. سود 3.5 بیلیون دلاری پایه و اساس این پروژه بزرگ است." در ادامه اینفانتینو ذکر کرد که این رشد در آمد باعث امکان ایجاد به وجود آمدن سرمایه‌ها و پروژه‌های جدید در فوتبال خواهد شد.

در ماه اکتبر اینفانتینو بعد از مخالف یوفا و فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی کمی از موضع خود عقب کشید و از آن زمان، یوفا و کونمبول (فدراسیون آمریکای جنوبی) رابطه صمیمانه‌تری با هم ایجاد کرده‌اند. چند روز پیش بونیک، نایب رئیس یوفا تائید کرد که از سال 2024، 10 تیم از آمریکای جنوبی در لیگ ملت‌های اروپا حضور پیدا خواهند کرد. 

4416