وزنه‌برداری قهرمانی جهان؛ یوسفی: داوران به تالاخادزه ارفاق کردند

وزنه‌برداری قهرمانی جهان؛ یوسفی: داوران به تالاخادزه ارفاق کردند

پایگاه خبری فوتبالی- رکورددار دسته فوق سنگین وزنه‌برداری جوانان جهان با بیان اینکه تلاشم برای کسب نشان برنز در جهانی ازبکستان بود گفت: هیات ژوری می‌توانست با ارفاقی که به وزنه لاشا تالاخادزه داد از لرزش دست من هم چشم‌پوشی کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «علیرضا یوسفی» روز شنبه و پس از پایان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان اظهار داشت: آنچه در مسابقات جهانی برای من رخ داد یک تجربه گران‌بها بود. تجربه‌ای که در آینده می‌تواند برایم مفید باشد تا بتوانم با استفاده از آن در کارزار سخت دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم به مدال جهانی و المپیک برسم.

وی ادامه داد: رقابت سختی در تاشکند در جریان بود و من هم تمام تلاش خود را انجام دادم و می‌توانستم در سن پایین به مدال برسم اما قسمتم نبود. 

وی با بیان اینکه در این مسابقات رکورد جوانان جهان را جابجا کرد افزود: رکورد قبلی جوانان جهان در اختیار علی داودی نایب قهرمان المپیک از ایران بود و من توانستم آن را به مقدار یک کیلوگرم افزایش دهم.

یوسفی اظهار داشت: امیدوارم این رکوردشکنی تنها به جوانان جهان منتهی نشود بلکه در رده سنی بزرگسالان نیز ادامه داشته باشد. در ابتدای راه قهرمانی هستم و باید تمام تلاش خود را بکنم تا به بزرگان این دسته برسم. 

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان با اشاره به خطای هیات ژوری در حرکت سوم گفت: من زیر وزنه ۱۴۵ کیلوگرمی رفتم و آن را مهار کرد. آسیب دیدگی قبلی، موجب لرزش دستم شد اما داوران می‌توانستند از آن چشم پوشی کنند.

وی تاکید کرد: در ابتدا دو چراغ سفید گرفتم اما هیات ژوری رای را برگرداند و این موجب شد مدال برنز دوضرب از من گرفته شود. 

یوسفی که از وی به عنوان یکی از امیدهای ایران در دسته فوق‌سنگین یاد می‌شود این را هم گفت: به تصمیم داوران احترام می‌گذارم اما آن‌ها می‌توانستند مانند حرکت تالاخادزه به من هم ارفاق کنند.

تیم ملی  وزنه‌برداری مردان ایران در این دوره از رقابت‌ها با کسب ۵۴۸ امتیاز توانست بر سکوی دوم قهرمانی جهان قرار گیرد. روسیه نیز با ۵۸۱ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید. ازبکستان نیز با ۵۲۵ امتیاز به عنوان سومی دست پیدا کرد. تیم‌های ایران، روسیه و ازبکستان با ۱۰ وزنه بردار در این دوره از مسابقات شرکت کرده بود.

همچنین ایران در این رقابت‌ها که از ۱۶ تا ۲۷ آذر در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد،  با کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز در رتبه بندی مدالی به مقام پنجم رسید.

تیم وزنه‌برداری زنان ایران با سه ورزشکار به عنوان بیست و سوم رقابت های قهرمانی جهان رسید.

6641