شمارش معکوس «زارع» برای رویارویی با حریف آمریکایی

شمارش معکوس «زارع» برای رویارویی با حریف آمریکایی

پایگاه خبری فوتبالی- دارنده مدال طلای سنگین وزن رقابتهای جهانی کشتی آزاد به رویارویی با رقیب آمریکایی خود اظهار تمایل کرد و آنرا فرصتی ارزشمند جهت کسب تجربه برای میادین آتی دانست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، امیرحسین زارع چندی پیش توانست مدال طلای رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ را از آن خود کند و یکی از سنگین وزن‌های پر افتخار ایران خوانده شود. او بعد از کسب این افتخار اعلام کرد از خدا خواسته بتواند مدال طلای جهانی پهلوان سلیمانی را تکرار کند که همین اتفاق هم افتاد و نام امیرحسین زارع در کنار بزرگان کشتی ایران و جهان قرار گرفت.
در همین راستا وی که مدال برنز المپیک توکیو و طلای سنگین‌وزن جهان را در کارنامه دارد در مورد عملکردش در سال جاری گفت: «در اردوهای تیم ملی تمرینات بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، جا دارد تشکر و قدردانی ویژه‌ای از غلامرضا محمدی سرمربی وقت تیم ملی و ابراهیم مهربان مربی سنگین‌وزن تیم ملی داشته باشم. آن کادر واقعاً تا المپیک زحمت کشید و خوشبختانه از المپیک هم دست خالی بازنگشتیم.»

وی به تغییر کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بعد از المپیک اشاره کرد و گفت: «بعد از تغییر کادر فنی، پژمان درستکار باصلابت، تدبیر و برنامه خاص تیم را خوب جمع کرد و ما به جهانی نروژ رفتیم، همه چیز آنجا مهیا شد و درنهایت سال بسیار خوبی برای منِ امیرحسین زارع بود، خیلی از این بابت خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق افتاد و امیدوارم با استفاده از تجربه بزرگ‌ترها و آموختن از آن‌ها به این قهرمانی‌ها تداوم ببخشم.»

اما یکی از اتفاقات جالبی که در حاشیه رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ توسط زارع رقم خورد، حرکتی بود که او بعد از پیروزی در فینال انجام داد. حرکتی که بلافاصله اتحادیه جهانی کشتی به آن واکنش نشان داد و لقب «پادشاه» را به زارع داد. وی در این خصوص نیز گفت: «آن قهرمانی یک حس غیرقابل وصف برایم به همراه داشت. قبل از جهانی در خانه کشتی عکس زنده یاد پهلوان علیرضا سلیمانی را می‌دیدم که تنها دارنده مدال طلای جهان در سنگین وزن بود و از خدا خواستم بتوانم این مدال را تکرار کنم. وقتی این اتفاق برای من رقم خورد، چنان حس خوبی داشتم که سعی کردم خوشحالی خودم را با همه مردم ایران سهیم باشم. به همین دلیل آن تاج نمادینی که پس از قهرمانی روی سرم گذاشتم، درواقع تاجی بود که بر سر مردم ایران گذاشتم.»

سیر صعودی و کسب موفقیت‌های بزرگ توسط امیرحسین زارع در المپیک توکیو و رقابت‌های جهانی باعث شد تا مدعیان بزرگی مشتاق رویارویی با او شوند که یکی از همین مدعیان، پدیده کشتی آزاد آمریکاست. زارع در مورد احتمال رویارویی‌اش با گیبل استیوسون در مسابقه آتی تیم ایران با تیم آمریکا در بهمن‌ماه سالجاری گفت: «بعد از رقابت‌های جهانی تمریناتم را کاهش دادم اما رها نکردم. بعد از اینکه خبر کشتی گرفتن در آمریکا را شنیدم، از اینکه فرصتی ایجادشده تا با استیوسون کشتی بگیرم، بسیار خوشحالم. در المپیک هم دوست داشتم با او رودررو شوم اما نشد. بعد هم او به جهانی نیامد. البته او قهرمان بزرگی است و ما هم باید حرفمان را روی تشک بزنیم.»

چندی پیش فدراسیون کشتی آمریکا پیشنهاد برگزاری یک دیدار دوستانه بین تیم‌های کشتی ایران و آمریکا را مطرح کرد که این پیشنهاد با موافقت متولیان کشتی کشورمان همراه و قرار شد این دیدار روز ۲۳ بهمن ماه سالجاری در آرلینگتون دالاس ایالت تگزاس برگزار شود. نکته جالب اینجاست که استیوسون آمریکایی به تازگی با انتشار عکسی در کنار زارع در صفحه شخصی‌اش از اسپانسر مسابقات برای این مبارزه ۵۰ هزار دلار درخواست کرده است!

6641