عکس نوشت/ شکارچی بیست و صید سه امتیازی

عکس نوشت/ شکارچی بیست و صید سه امتیازی

پایگاه خبری فوتبالی- رقابت‌ها لیگ برتر فوتبال بانوان در اوج حساسیت پیگیری می‌شود و سه تیم هم امتیاز در بالای جدول حضور دارند. در این میان سپاهان به لطف درخشش هاجر دباغی سایه به سایه نمایندگان کرمان در حرکت است.

به گزارش فوتبالی، پرونده هفته ششم لیگ برتر فوتبال زنان ایران بسته شد و خاتون بم، شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان سه تیم 15 امتیازی بالای جدول هستند که هر هفته ناچار به کسب سه امتیاز اند تا از کورس رقابت عقب نمانند.

اگر خوش‌بینانه به لیگ چهاردهم نگاه کنیم، می‌توان خاتون بم، شهرداری سیرجان، سپاهان و شاید در آینده ذوب آهن یا ملوان را با شانس های خیلی کمتر نسبت به سه تیم نخست، به عنوان مدعیان معرفی کرد.

تکلیف خاتون و شهرداری سیرجان به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ و نایب قهرمان آسیا مشخص است و شاید اکثر اهالی فن رقابت‌ اصلی قهرمانی را میان همین دو رقیب سنتی بدانند؛ اما در این میان نباید از سپاهان غافل شد.

سومین تیم برتر لیگ گذشته، در لیگ جاری نیز نشان داده که یک سپاه منسجم است. هرچند که اگر برد های خفیف بیشتری نسبت به دو تیم بالاتر از خود کسب کرده باشد.

اگر سپاهان را موشکافی کنیم، در نوک پیکان خط حمله هاجر دباغی حضور دارد. بازیکن شماره بیست که هر بازی عملکردی در حد و اندازه شماره پیراهنش دارد و علاوه بر بیان محمودی در سپاهان، چشم امید و عصای دست مریم ایراندوست هم در تیم ملی است.

در بازی دباغی 22 ساله، می‌توان پختگی بسیاری دید. او بسیار تاکتیک پذیر است، خود را با تعداد مهاجمینی که در کنار یا پشت سرش بازی می‌کنند وفق می‌دهد و توانایی بالایی در استفاده از هر دو پا و گلزنی با سر را هم دارد.

اگر فلش بک به بازی های دوستانه تیم ملی زنان ایران با ازبکستان بزنیم، در دیداری که با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسید، هاجر دباغی با یک حرکت انفرادی از گوشه راست باکس با دریبل های ریز و حرکات فیک، عملاً خط دفاعی ازبک‌ها را نابود کرد و با یک پاس کات-بک زیبا و منجر به گل کار خوب خود را عالی کرد.

تکنیک بالای هاجر دباغی مثال زدنی است. اگر صرفاً عمکلرد بی‌نظیر او در سال 1400 را محدود به سه ماه اخیر و لیگ برتر کنیم، بازهم مهاجم تیم سپاهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 7 گل زده و 4 پاس گل در 6 دیدار، تنها بخشی از آمار خیره کننده دختر خمینی‌شهری است.

دباغی روز گذشته و در دیدار سپاهان و همیاری در نقش ناجی ظاهر شد. درحالی که همه پیش‌بینی بازی راحتی برای زردپوشان می‌کردند، نماینده ارومیه بسیار قدرتمندانه ظاهر شد و سپاهان را به چالش کشید.

در دقیقه 20 بازی، هاجر دباغی از ارسال مریم رهیده از روی نقطه کرنر نهایت بهره را برد و بالاتر از تمامی مدافعین همیاری جهش کرد و با ضربه سر دروازه این تیم را گشود. گلی که منجر به کسب سه امتیاز بازی برای سپاهان شد و این تیم را در کورس شانه به شانه جدول نگه‌داشت.

دباغی در پایان بازی و در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار فوتبالی هم، بسیار حرفه‌ای به سوالات پاسخ می‌داد. او از سختی همزمانی اردوهای تیم ملی در فواصل بازی های هفتگی لیگ دم نزد و گفت که همه بازیکنان موظف‌اند که در خدمت کادر تیم ملی و باشگاه‌ها باشند.

مهاجم گلزن تیم سپاهان در بخش دیگری از صحبت‌هایش، گلزنی را وظیفه یک مهاجم دانست و گفت که به رقابت در جدول گلزنان فکر نمی‌کند و تمام تمرکزش روی پیروزی سپاهان و کسب سه امتیاز هر بازی است.

هاجر دباغی اکنون با 7 گل زده و میانگین گل 1.16 در هر بازی، به جایگاه سوم جدول برترین گلزنان لیگ تکیه زده است. بدون شک اگر همین روند خوب دختر با اخلاق تیم سپاهان حفظ شود، او یکی از امید های تیم ملی در جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا است که کمتر از 35 روز دیگر آغاز خواهد شد.

1377