پس از عبور از رکورد چلسی مورینیو؛ سیتیزن‌ها در آستانه شکستن رکورد ليورپول

پس از عبور از رکورد چلسی مورینیو؛ سیتیزن‌ها در آستانه شکستن رکورد ليورپول

پایگاه خبری فوتبالی - تیم فوتبال منچستر سیتی انگلستان بعد از عبور از رکورد آبی های لندنی که با کسب پیروزی برابر لیدز یونایتد به دست آمد، حالا تنها یک قدم تا شکستن رکورد سی و نُه ساله قرمزهای لیورپولی فاصله دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های انگلیسی، با پیروزی مقابل لیدز یونایتد، منچستر سیتی از مجموع چهل و یک مسابقه‌ی لیگ برتری که در سال ۲۰۲۱ به انجام رسانیده است، سی و سه مرتبه به پیروزی رسیده تا رکورد ژوزه مورینیو در زمان هدایت تیم فوتبال چلسی که شامل سی و دو پیروزی در سال ۲۰۰۵ بوده را شکسته و با رکورد لیورپول که در سال ۱۹۸۲ و در لیگ سطح اول فوتبال انگلیس به ثبت رسیده بوده، برابری کند. سیتیزن ها حالا سه بازی دیگر فرصت دارند تا این رکورد را نیز شکسته و به تنهایی، رکورددار بیشترین تعداد پیروزی لیگ سطح نخست فوتبال انگلیس در طول یک سال کامل میلادی شوند.

این در شرایطی است که شایعاتی مبنی بر احتمال به تعویق افتادن رقابت های هفته‌ های پیش روی لیگ برتر فوتبال جزیره هم به گوش می‌ رسد و ممکن است گسترش مجدد ویروس کووید نوزده و بیماری کرونا، مانع شکستن رکورد سی و نُه ساله‌ی لک لک های آنفیلد شود.

منچستر سیتی در سال های گذشته تحت رهبری پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی سابق بارسلونا و بایرن مونیخ، موفق شده که به عناوین و افتخارات فراوانی دست یابد و رکوردهای زیادی هم به ثبت رسانده است. چندین قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و جام اتحادیه فوتبالی انگلستان و همچنین یک بار حضور در مسابقه‌ی پایانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته نیز بخشی از موفقیت های سیتیزن ها به همراه این سرمربی اسپانیایی بوده است.

9404