نرسیدن قطر به فینال در عجیب ترین بازی تاریخ (عکس)

نرسیدن قطر به فینال در عجیب ترین بازی تاریخ (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی قطر نتوانست از فرصت میزبانی رقابت های جام عربی استفاده کند و از صعود به فینال بازماند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، حتی احتساب 19 دقیقه زمان تلف شده توسط شیمون مارسینیاک داور 49 ساله و لهستانی نیز نتوانست به میزبان جام جهانی 2022 کمکی بکند و قطر در حضور 42 هزار و 405 تماشاگر که بخش اعظم آن را تماشاگران قطری تشکیل داده بودند، با گل دقیقه 90+17 یوسف بلایلی به الجزایر باخت.

 الجزایر با حضور 5 بازیکن در ترکیب خود که در تیم های قطری مانند السد، الغرافه، قطر اس سی و الریان حضور دارند، توانست در دیداری دراماتیک و دیدنی از سد قطر عبور کند و به دیدار پایانی رقابت های کأس العرب صعود کند. حالا آنها باید در دیدار پایانی به مصاف تونسی بروند که تیم های برانکو و کی روش را از دور رقابت ها حذف کرد.

دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام عربی، شب گذشته در استادیوم الثمامة یکی از ورزشگاه های میزبان جام جهانی برگزار شد. ورزشگاهی که گنجایش آن 40 هزار نفر اعلام شده اما شب گذشته شاهد حضور 42 هزار و 405 هوادار دو تیم بود.

یوسف البلایلی مرد نخست این دیدار حساس و زیبا بود. او بارها و بارها خط دفاعی قطر را آزار داد و به سوهان روح هواداران میزبان تبدیل شده بود. با این وجود این اسماعیل محمد بود که می توانست در دقیقه 13 روی پاس اکرم عفیف قطر را پیش بیندازد ولی ضربه سر او به گل تبدیل نشد.

 بغداد بونجاح مهاجم مطرح الجزایر در این بازی فرصت های خوبی گلزنی را از دست داد. او در نیمه نخست تنها چند سانتی متر برای گل کردن ارسال تند و تیز طیب مزیانی کم آورد. در نیمه دوم نیز شوت این بازیکن به تیر دروازه و زیر طاق دروازه سعد الشیب برخورد کرد و راهی به درون چارچوب پیدا نکرد.

در نیمه دوم جمال بن العمری روی ارسالی که توسط سعد الشیب دور شده بود، چند متر پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شلیکی دیدنی دروازه قطر را باز کرد. این نتیجه تا پایان بازی از سوی الجزایر حفظ شد. در حالیکه شیمون مارسینیاک 9 دقیقه زمان تلف شده اعلام کرده بود، قطر در دقیقه 97 روی یک ارسال و ضربه سر محمد مونتاری به گل تساوی رسید.

 پس از این گل استادیوم الثمامة منفجر شد و هواداران قطری سر از پا نمی شناختند. شاگردان فلیکس سانچز در هفتمین دقیقه از وقت های تلف شده از مرگ رهایی یافته و به گل تساوی رسیدند تا این بازی فوق العاده هیجان انگیز را به وقت های اضافه بکشانند اما اوضاع مطابق میل قطری ها پیش نرفت.

 این بازی عجیب و غریب با وقفه های طولانی همراه شد. در زمان های تلف شده بازی به خشونت کشیده شد و داور مسابقه برای بررسی کارت قرمز به بازیکن الجزایر به VAR مراجعه کرد اما در نهایت به یک کارت زرد بسنده کرد. در حالیکه 15 دقیقه از وقت های تلف شده گذشته بود، عبدالعزیز حاتم درون محوطه جریمه مرتکب خطا شد و شیمون مارسینیاک به نشانه خطای پنالتی برای الجزایر در سوت خود دمید.

اعلام این خطای پنالتی نیز نزدیک به 3 دقیقه از زمان بازی را گرفت و در نهایت یوسف البلایلی این پنالتی را به سمت دروازه قطر زد که با واکنش دیدنی سعد الشیب این توپ مهار شد اما در برگشت مجددا خود یوسف البلایلی توانست روی ریباند دروازه قطر را در دقیقه 90+17 باز کند و با خوشحالی عجیب و غریبی به سمت کمک داور مسابقه پرید.

در حالیکه داور این بازی عجیب را تا نوزدهمین دقیقه از وقت های تلف شده ادامه داد، در نهایت این بازی در دقیقه 109 با سوت شیمون مارسینیاک به پایان رسید و الجزایر توانست در دیداری دراماتیک و فوق العاده دیدنی و به لطف درخشش یوسف البلایلی از سد قطر عبور کند و به دیدار پایانی راه یابد.

۴۱۵۴