گزارش‌روز؛ 7 بازیکن سرشناس آلمانی که هم‌اکنون در تیم‌های آماتور بازی می‌کنند

گزارش‌روز؛ 7 بازیکن سرشناس آلمانی که هم‌اکنون در تیم‌های آماتور بازی می‌کنند

پایگاه خبری فوتبالی - تعدادی از بازیکنان مطرح فوتبال ژرمن ها وجود دارند که هم اکنون در تیم های آماتور کشور آلمان بازی می‌ کنند!

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های آلمانی، برخی از بازیکنان مطرح و سرشناس شاغل در بوندسليگا هستند که بعد از پایان دوران حرفه ای بازی خود، در تیم های آماتور فوتبال ژرمن ها، ادامه‌ و تتمه دوران بازی خود را پیگیری می کنند. در این بخش، به بررسی وضعیت هفت نفر از این گونه بازیکنان سرشناس فوتبال آلمان می پردازیم:

1- کوین گروس‌کروتز (متولد 1988):

یکی از اعضای تیم قهرمان جهان در جام جهانی 2014 برزیل، او دو قهرمانی با دورتموند در سال های 2011 و 2012، یک قهرمانی جام حذفی در سال 2012 و بازی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2013 را در کارنامه خود دارد؛ کوین گروس‌ کروتز در حال حاضر در تیم بوگن‌ هایزن بازی می کند.

2- داوید ادونکور (متولد 1984):

ادونکور دو بار از فوتبال خداحافظی کرد. او مدتی به عنوان کمک مربی فعالیت داشت ولی در سال 2021 در باشگاه بوگن‌ هایزن به بازی مشغول شد؛ ادونکور سابقه بازی در دورتموند، رئال بتیس و تیم ملی آلمان را در کارنامه خود دارد.

3- فلیکس کروس (متولد 1991):

فلیکس کروس که البته معروفیت خود را به لطف برادرش، تونی کروس دارد اما سابقه بازی حرفه ای را در کارنامه دارد؛ کروس در وردربرمن و یونیون برلین در دسته دو بوندسلیگا 80 بازی انجام داده است. او در سال 2021 به فعالیت حرفه ای خود خاتمه داد و در نوامبر سال 2021 در تیم آماتوری فورتانا پانکو به بازی مشغول شد.

4- لارس بندر (متولد 1989):

بازی لارس و برادرش اسون بندر در تی اس وی براننبرگ یک بمب خبری بود. خبری که چطور یک باشگاه منطقه ای می تواند این دو بازیکن حرفه ای را داشته باشد. لارس بندر 32 بار در لیگ قهرمانان اروپا، 30 بار در لیگ اروپا و 256 بار در بوندسلیگا بازی کرده است. لارس بندر دوره حرفه ای خود را در بایرن سپری کرد؛ البته پیش از بایرن، او در مونیخ 1860 عضویت داشت، لارس بندر 19 بار پیراهن تیم ملی آلمان را نیز پوشیده و 4 بار هم برای مانشافت گلزنی کرده است که مهم ترین آن ها، گل او به دانمارک در تورنمنت یورو 2012 می باشد.

ناگفته نماند که لارس بندر تنها یک بازی در تی اس وی براننبرگ انجام داده است که می توان آن را نمادین در نظر گرفت؛ تی اس وی براننبرگ، باشگاه دوره نوجوانی لارس بندر می باشد.

5- اسون بندر (متولد 1989):

برادران دو قلو بندر همزنان در دیداری برای تی اس وی براننبرگ بازی کردند. کارنامه اسون نیز مانند لارس قابل توجه می باشد؛ 265 بازی در بوندسلیگا، 21 بازی در لیگ اروپا و 7 بازی برای تیم ملی آلمان. اسون بندر از مونیخ 1860 به بروسیا دورتموند رفت و در فصل 2017 به لورکوزن پیوست.

6- مارسل یانسن (متولد 1985):

مارسل یانس، ملی پوش سابق آلمان را با گل دوم به اروگوئه در مسابقه‌ی رده بندی جام جهانی 2010 به یاد داریم. یانسن 45 بازی برای تیم ملی و 200 بازی برای گلادباخ، بایرن مونیخ و هامبورگ انجام داده است. او در سال 2015 در سن 29 سالگی بازی حرفه ای فوتبال رو کنار گذاشت؛ یانس در تیم ذخیره هامبورگ در لیگ منطقه ای بازی می کند.

7- لوکاس سینکیویچ (متولد 1985):

اگر بدشانسی مصدومیت گریبان سینکیویچ را نگرفته بود، کارنامه حرفه ای بهتری از او شاهد بودیم. او 6 بار در لیگ اروپا برای لورکوزن بازی کرد و در مجموع 76 بار در بوندسلیگا توپ زد. سینکیویچ متولد لهستان است ولی تابعیت آلمانی دارد. او سه بازی برای تیم ملی آلمان نیز انجام داده است. او در حال حاضر کمک مربی تیم زیر 23 سال فورتانا دوسلدورف است و گاهی برای تیم لووینش ویدرزدورف نیز بازی می کند.

9404