حضور گواردیولا و پیکه در مراسم خداحافظی آگوئرو/ لاپورتا هم صحبت کرد (تصاویر)

حضور گواردیولا و پیکه در مراسم خداحافظی آگوئرو/ لاپورتا هم صحبت کرد (تصاویر)

پایگاه خبری فوتبالی - پپ گواردیولا، جرارد پیکه و خوان لاپورتا نیز در مراسم خداحافظی مهاجم آرژانتینی آبی اناری های بندر بارسلون که با ناراحتی بسیار و با چشمانی اشکبار از دنیای بازی فوتبال برای همیشه خداحافطی کرد، حضور داشتند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های اسپانیایی، همان طور که پیش بینی هم می شد، سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی سابق منچستر سیتی انگلستان و کنونی بارسلونای اسپانیا به دلیل مشکلات مربوط به ناراحتی قلبی، از دنیای بازی فوتبال خداحافظی کرد. سرخیو آگوئرو ساعتی پیش با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی در استادیوم نیوکمپ بندر بارسلون، به صورت رسمی این موضوع را تأیید کرد.

گلزن آرژانتینی در این زمینه به خبرنگاران رسانه ها چنین گفت: "این کنفرانس برای اطلاع رسانی به شماست تا به شما بگویم که تصمیم گرفته ام از فوتبال حرفه ای کنار بروم. این لحظات سختی است ولی بابت تصمیمی که گرفته ام، خوشحالم. علت آن وضعیت سلامتی ام در یک ماه گذشته است. من تحت نظر پزشکان بودم و آن ها به من گفتند که بهتر است فوتبال را کنار بگذارم. من 10 روز پیش این تصمیم را گرفتم. هر کاری که وجود داشت را انجام دادم تا ببینم که آیا امیدی هست یا خیر ولی نقطه امیدی نبود. از 5 سالگی که توپ فوتبال را پیدا کردم، همیشه دوست داشتم فوتبال بازی کنم. رویای من حضور در لیگ دسته اول بود و هرگز به اروپا فکر هم نمی کردم. اتلتیکو در 18 سالگی روی من حساب باز کرد. نهایت احترام را برای هواداران سیتی قائلم که می دانند چقدر این تیم را دوست دارم و همچنین هواداران بارسلونا که خیلی خوب با من رفتار کردند و تیم ملی آرژانتین که از همه بیشتر دوستش دارم. به نظرم هر کاری برای پیروزی انجام دادم و با سر بالا و با حس خوشحالی می روم. نمی دانم در زندگی چه چیز دیگری در انتظارم خواهد بود ولی افرادی هستند که دوستم دارند و بهترین ها را برایم آرزو می کنند و ممنونم از خبرنگارانی که با من خوب رفتار کردند."

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا نیز در این نشست خبری صحبت کرد و گفت: "من کنار شما هستم ولی گویا نماینده تیم های دیگری هم امروز کنار من و شما حاضر هستند. از همه ممنونم که آمدند. شما تصمیم درستی گرفتید و از حمایت ما برخوردار خواهید بود. تو بازیکن مشهوری شدی و یک گلزن به دنیا آمدی و به خاطر استعدادت به خیلی چیزها دست یافتی. ما برای شما بهترین ها را آرزو می کنیم."

سپس آگوئرو درباره دوران حضورش در بارسلونا گفت: "من چیزی که در بارسا تجربه کردم را در جای دیگری تجربه نکردم. مردم این جا خیلی با تعصب هستند و این کوچک و بزرگ ندارد و این موضوع من را خیلی شگفت زده کرد... می خواستم به تیم کمک کنم اما این شرایط پیش آمد. برای بارسلونا بهترین ها را آرزو می کنم. شما بازیکنان جوانی دارید که می خواهند یاد بگیرند و من از این بابت برای باشگاه خوشحالم."

پپ گواردیولا و جرارد پیکه نیز در نشست خبری خداحافظی سرخیو آگوئرو حضور داشتند.

آگوئرو درباره لحظات اول با خبر شدن از بازنشستگی اش گفت: "الان خوب هستم ولی طبیعی است که دو هفته اول سخت بود. وقتی اولین آزمایش فیزیکی را در کلینیک دادم، پزشکان به من گفتند که احتمالا باید فوتبال را کنار بگذارم. وقتی به من گفتند که قطعا باید کنار بروم  چند روز طول کشید تا  آن را هضم کنم. بله روز های اول سخت بود. این اتفاق برای من در 33 سالگی رخ داد ولی همان طور که گفتم، به دوران حرفه ای خودم افتخار می کنم و خدا را شکر که این اتفاقات (در دوران حرفه ای) برای من رخ دادند.

"همیشه می خواهید به بردن عناوین بیشتر ادامه دهید اما من برای عناوینی که کسب کرده ام خوشحالم و به آن افتخار می کنم. به نظرم بهترین کار را برای خودم و باشگاه کردم؛ چون همان طور که می دانید، بازیکن همیشه بخشی از تیم است و هر کاری که انجام دادم، برای کمک به تیم و باشگاه بوده است."

آگوئرو در خصوص بهترین لحظه دوران ورزشی اش گفت: "گل زیبایم به ایندیپندنته. در راسینگ چیز زیادی ندارم اما آن گل در 17 سالگی لحظه زیبایی بود و بعد از آن در اتلتیکو مادرید وقتی اولین گلم را در اروپا زدم، خیلی لحظه خاصی بود. برای سیتی گلم به QPR که اولین گل من در لیگ برتر بود و آخرین لحظات خوب هم بازی در تیم ملی بود که کنار هم تیمی هایم بودم."

گلزن آرژانتینی درباره‌ی آینده بدون فوتبال گفت: "خوشبختانه پزشکان علت بیماری من را پیدا کرده اند. اکنون می توانم لحظات بیشتری را با دوستان بگذرانم. فوتبالیست بودن آسان نیست؛ شما دائم باید تمرین کنید و بازی کنید و به سفر بروید برای همین فوتبالیست ها لایق احترام زیادی هستند. من به فوتبال مرتبط خواهم بود و از زندگی بیشتر لذت خواهم برد."

آگوئرو در پاسخ به این سوال که چگونه تو را به یاد بیاوریم، گفت: "اکنون آرام خواهم بود و برای مدتی هیچ کاری نمی کنم. من نمی توانم بگویم که چطوری من را به یاد بیاورید و ترجیح می دهم مردم با توجه به چیزی که لیاقت آن را دارم، من را به یاد بیاورند. هر نامی که می خواهند، بگذارید برای من انتخاب کنند."

9404