موج مصدومیت ستاره‌های والیبال ایران؛ کریمی تازه‌ترین قربانی

موج مصدومیت ستاره‌های والیبال ایران؛ کریمی تازه‌ترین قربانی

پایگاه خبری فوتبالی- در چند ماه گذشته مصدومیت پرتعداد ستاره‌های والیبال ایران به معضلی بزرگ تبدیل شده است. پاسور تیم ملی تازه‌ترین بازیکنی است که دچار این مشکل می‌شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، سه‌شنبه‌شب در نخستین دقایق مسابقه گرین‌یارد مازیک بلژیک مقابل دینامو مسکو روسیه بود که مچ پای چپ «جواد کریمی» پیچید تا این بازیکن زمین را لنگان‌لنگان ترک کند. البته هنوز شدت مصدومیت کریمی مشخص نیست ولی موج مصدومیتی که در ماه‌های اخیر در میان ستاره‌های والیبال ایران ایجاد شده، اوضاع را نگران‌کننده کرده است.

«بردیا سعادت» نخستین بازیکن از این سیاهه مصدومیت بود. پس از اینکه نام او از فهرست تیم اعزامی به المپیک توکیو خط خورد، به کره جنوبی رفت تا برای تیم باشگاهی جدیدش بازی کند. اما وقتی قرار بود به ایران برگردد تا در تمرینات تیم ملی و تیم جوانان شرکت کند در این کار تاخیر کرد. در نهایت هم وقتی برای حضور در مسابقات جوانان جهان به ایتالیا رسید، مشخص شد دچار مصدومیت است. حتی رسانه‌های کره جنوبی خبر دادند که باشگاه ویکستورم قرارداد او را به‌دلیل پارگی عضله شکم فسخ کرده است.

این بازیکن به تیم چیسترنا ایتالیا پیوست تا بازی در سری آ را تجربه کند اما چند هفته اول لیگ را به‌طور کامل از دست داد. در هفته‌های اخیر هم فقط برای چند امتیاز وارد زمین می‌شود و هنوز تا رسیدن به آمادگی کامل فاصله دارد.

«علی‌اصغر مجرد» زمانی مصدوم شد که هنوز لیگ برتر ایران آغاز نشده بود. این بازیکن که در این فصل از سپاهان راهی شهرداری ارومیه شده بود، در دوران آماده‌سازی پیش‌فصل و در یک بازی تدارکاتی به‌شدت آسیب دید و فصل را به‌طور کامل از دست داد. این بازیکن درحال حاضر مشغول طی‌کردن روند درمانی خود است و در بهترین شرایط در زمان آغاز اردوهای تیم ملی، آماده بازگشت به میدان خواهد بود.

با آغاز مسابقات باشگاهی در کشورهای مختلف اروپا، علاقمندان والیبال در انتظار درخشش ستاره‌های ایران بودند ولی اخبار مصدومیت آنها بیشتر از هرچیز دیگر بود. «سیدمحمد موسوی» که در این فصل برای تیم فنرباغچه ترکیه بازی می‌کند در هفته نهم لیگ ترکیه دچار شکستگی استخوان مچ پای راست شد. این مصدومیت در امتیازات آغازی بازی با قزل‌تپه رخ داد و پس از گذشت حدود یک ماه، هنوز اجازه بازگشت موسوی به میدان را نداده است.

«میثم صالحی» پس از فصل درخشانی که لیگ ایران و ترکیب تیم ملی داشت، برای رقم‌زدن تجربه‌های جدید به تیم اولشتین لهستان رفت و پیراهن شماره ۱۰ این تیم را هم بر تن کرد. اما این بازیکن حتی فرصت پیدا نکرد که جای خود را در تیم جدیدش پیدا کند. مصدومیت کتف باعث شده که در هفته‌های اخیر حتی نام صالحی در فهرست ۱۴ بازیکن اولشتین هم قرار نگیرد. این بازیکن قرار است به‌زودی در همان کشور لهستان زیر تیغ جراحی برود؛ عملی که دوران نقاهتی حدود چهارماهه در پی خواهد داشت. به‌این ترتیب صالحی هم در بهترین شرایط از اردیبهشت می‌تواند امیدوار به بازگشت باشد.

برخلاف این بازیکنان، «صابر کاظمی» با یک مصدومیت سخت که او را به طور کامل از میدان دور کند روبرو نیست اما این بازیکن جوان هم شرایط جسمی مطلوبی ندارد. این ستاره جدید والیبال ایران، فصل گذشته نمایش درخشانی در لیگ داشت و از عوامل اصلی قهرمانی فولاد سیرجان بود. او سپس در لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو نمایش خوبی داشت و در قهرمانی آسیا هم ستاره‌ای بی‌بدیل بود. وقتی تیم ملی از مسابقات قهرمانی آسیا به تهران بازگشت، کاظمی روی ویلچر وارد فرودگاه شد تا همه را نگران کند.

پس از قهرمانی آسیا، و درحالی که به تیم شهرداری ارومیه پیوسته بود، به دلیل قرارداد فصل گذشته‌اش همراه با فولاد سیرجان به مسابقات باشگاه‌های جهان رفت و پس از آن هم نوبت مسابقات لیگ برتر شد. این تعدد مسابقات، فشار زیادی را بر کاظمی تحمیل کرد و باعث شد که او در تصمیمی جنجالی، اعلام کند که همراه با فولاد سیرجان به مسابقات باشگاه‌های جهان نمی‌رود.

در هفته‌های گذشته بسیاری از بازیکنان درباره فشردگی لیگ هشدار داده‌اند اما شاید بازیکنانی مثل کاظمی بیشتری خطر را در این زمینه احساس کنند. این بازیکن که در پست پشت‌خط‌زن بازی می‌کند، در طول بازی بسیار تحت فشار است. بازیکنان این پست بیشترین احتمال آسیب‌دیدگی را در والیبال دارند و حالا با شرایط جسمانی او، همه نگران هستند که مصدومیتی شدیدتر پیدا کند.

حالا در جدیدترین اتفاق، کریمی هم در نخستین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا دچار مصدومیت شد. این بازیکن در اواخر فصل گذشته هم به دلیل آسیب‌دیدگی، چند بازی مهم پایان فصل تیم باشگاهی‌اش را از دست داد و در اوایل اردوی تیم ملی هم به دلیل اضافه‌وزن نتوانست نظر «ولادیمیر آلکنو» را جلب کند. اتفاق نگران‌کننده درباره کریمی این است که مصدومیت و احتمال دوری از میدان، باعث بالارفتن دوباره وزن او هم شود.

«بهروز عطایی» سرمربی تیم ملی والیبال ایران که باید تیم خود را در لیگ ملت‌ها، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی هدایت کند. این مصدومیت‌های پرتعداد از هم‌اکنون می‌تواند چالش بزرگی برای او باشد. چالشی که شاید میزان آمادگی بازیکنان را در آغاز اردوها پایین بیاورد.

۴۱۵۴