پیش بازی خاتون بم-ملوان بندرانزلی/ دوئل جعفری و جهانی‌چی در گام ششم

پیش بازی خاتون بم-ملوان بندرانزلی/ دوئل جعفری و جهانی‌چی در گام ششم

پایگاه خبری فوتبالی- در گل سر سبد رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال زنان، خاتون در خانه به مصاف ملوان می‌رود. دیداری که سه امتیاز آن برای بقا در کورس بالای جدول حیاتی است.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر فوتبال بانوان ایران وارد هفته ششم خود شد و با برگزاری 6 دیدار همزمان از فردا پیگری خواهد شد. از این رو خاتون بم در یک مصاف بسیار حساس در ورزشگاه فجر میزبان ملوان است.

خاتون هفته گذشته را با یک برد پرگل مقابل زارع باتری پشت سر گذاشت و برای رقابت بر سر جام قهرمانی چاره‌ای جز پیروزی در دیدار های پیش‌رویش ندارد.

کسب چهار پیروزی و یک شکست مقابل شهرداری سیرجان، نماینده بم را بیش از هر زمان دیگری بابت از دست رفتن قهرمانی نگران کرده و این تیم در هر هفته از لیگ نیم نگاهی به نتیجه بازی دیگر نماینده کرمان دارد.

21 گل زده و تنها 2 گل خورده، آمار بسیار درخشانی است که شاگردان مرضیه جعفری تا بدین جای لیگ از خود بجا گذاشته‌اند. ترکیب یک خط حمله بسیار زهر دار و یک خط دفاع مستحکم دُر گرانی است که خاتون از آن بهره کامل را برده است.

از نکات جالب پیرامون تیم بم می‌توان به حضور زهرا قنبری و نگین زندی در رتبه‌های اول و دوم جدول گلزنان لیگ اشاره کرد. زوج ملی پوش خط حمله خاتون روی هم رفته 15 گل به ثمر رسانده‌اند و نقش کاملاً پر رنگی در پیروزی‌های پرافتخارترین تیم لیگ دارند.

در سوی دیگر ملوان بندزانزلی راه دور و درازی را از رشت تا بم سفر کرده است. شاگردان معصومه جهان‌چی هفته قبل عنوان صدرنشینی لیگ را یدک می‌کشیدند اما یک باخت تلخ مقابل سپاهان آن‌ها از عرش دور کرد و به رده چهارم جدول برد.

سه پیروزی، سه تساوی، یک باخت، 7 گل زده و 4 گل خورده آمار قوی سپید تا بدین جای لیگ برتر است و چهره جدیدی از ملوان و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته به انظار عموم گذاشته است.

از هادیه کر می‌توان به عنوان تنها نماینده ملوان مدعو به جدیدترین اردوی تیم ملی فوتبال نام برد. همچنین پروین فرهادی، کیمیا کافی، هلیا پیلتن و عاطفه ایمانی از دیگر بازیکنان شاخص این تیم به شمار می‌روند.

اگر نگاهی به 4 تقابل اخیر دو تیم خاتون و ملوان داشته باشیم، آمار کاملاً به سود نماینده بم است و خاتون در هر چهار دیدار قبلی برنده از زمین بازی خارج شده. آخرین مصاف دو تیم هم به 20 دی فصل 1398 بازمی‌گردد که نتیجه این دیدار با برتری 6-0 بمی‌ها همراه بوده.

حال باید دید که خاتون به روند شکست ناپذیری مقابل ملوان و پیروزی‌های پرگل خود مقابل این تیم تداوم می‌بخشد یا ملوان دست به شگفتی می‌زند و با کسب امتیاز به خانه بازمی‌گردد.

1377