کارشناس فوتبال زنان: تیم ملی به دیدارهای دوستانه بیشتری نیاز دارد

کارشناس فوتبال زنان: تیم ملی به دیدارهای دوستانه بیشتری نیاز دارد

پایگاه خبری فوتبالی- مربی اسبق تیم ملی فوتبال زنان گفت: اگر دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال زنان زیاد شود، کیفیت بازی ملی‌پوشان بالا می‌رود و می‌توانند در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران خود را برای شرکت در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند. این مسابقات از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی هند برگزار می‌شود. ایران که برای نخستین بار سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده، در گروه اول با هند، چین و چین تایپه همگروه است.

مریم حسن‌زاده اظهار داشت: صعود تیم ملی فوتبال زنان ایران به جام ملت‌های آسیا اتفاق خوبی بود و زحمات چندین ساله ما به ثمر نشست. رییس جدید فدراسیون نسبت به روسای پیشین نگاه بهتری نسبت به تیم ملی دارد.

وی افزود: تیم ملی فوتبال زنان در سید چهارم آسیا قرار دارد و با شرایط سختی روبروست. همه رقیبان از ایران باتجربه‌تر و بهتر هستند و تیم چین هم در سطح اول آسیا قرار دارد و بسیار فوق‌العاده و هماهنگ هستند. این تیم توانست در جام جهانی فوتبال زنان نمایش خوبی ارایه دهد. تیم‌های همچون چین‌تایپه و تایلند هم ضعیف نیستند و به همین دلیل کار سختی در آسیا داریم.

مربی سابق تیم ملی فوتبال زنان عنوان کرد: نباید فکر کنیم در این مرحله چه اتفاقی می‌افتد زیرا دختران باید از این پس در آسیا عرض اندام کنند. فدراسیون فوتبال هم باید با برگزاری دیدارهای دوستانه و اردوهای پیوسته سرمایه‌گذاری بیشتری روی تیم ملی فوتبال زنان کند.

وی یادآور شد: ملی‌پوشان شانس آوردند که به جام ملت‌های آسیا صعود کردند؛ در واقع آن روی سکه در این دوره به تیم ملی فوتبال زنان نشان داده شد. فدراسیون با برنامه‌ریزی و برگزاری اردو در کیش و حتی در بلژیک زمینه صعود تیم ملی فوتبال زنان به جام ملت‌های آسیا را فراهم کرد. اکنون نگاه فدراسیون به فوتبال زنان همسو با فوتبال مردان است.

حسن‌زاده ادامه داد: در دوره گذشته تاحدودی از تیم ملی فوتبال زنان حمایت می‌شد اما برنامه‌ریزی نداشتیم. در هر صورت اکنون برای موفقیت باید برنامه‌ریزی‌ داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: لیگ برتر فوتبال با ۱۲ تیم برگزار می‌شود و این امر یک پوئن مثبت محسوب خواهد شد. در کنار آن اگر دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال زنان زیاد شود، کیفیت فنی ملی‌پوشان نیز بالا می‌رود و می‌توانند در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

مربی ساق تیم ملی فوتبال زنان همچنین درباره حضور شهرداری سیرجان در جام باشگاه‌های آسیا گفت: سیرجان تیم خوبی است و این بازیکنان در تجربه اول آسیایی خود با جان و دل بازی کردند. اگر بازیکنان بتدریج در بازی‌های بین المللی حضور یابند، شاهد رشد فوتبال زنان خواهیم بود.

7474