انتقاد عقاب‌ها از فدراسیون جهانی والیبال/ احتمال برگزاری فینال لیگ ملت‌‌ها در لهستان

انتقاد عقاب‌ها از فدراسیون جهانی والیبال/ احتمال برگزاری فینال لیگ ملت‌‌ها در لهستان

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون والیبال لهستان ضمن انتقاد از سیاست‌های فدراسیون جهانی، خواهان میزبانی مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ شد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که فدراسیون جهانی والیبال، میزبانان مرحله گروهی لیگ ملت‌های 2022 را معرفی کرد، یانوش اوزنانیسکی، مدیر اجرایی فدراسیون والیبال لهستان اعلام کرد که کشورش خواهان میزبانی مرحله نهایی لیگ ملت‌‌ها شده است.

اعلام میزبانان لیگ ملت‌‌های 2022 توسط فدراسیون جهانی والیبال، اعتراضات و مناقشاتی به دنبال داشت به ویژه اینکه دادن میزبانی به فیلیپین در حالی که این کشور، جایگاه و تیمی در مسابقات ندارد، همه را غافلگیر کرد.

مدیر اجرایی فدراسیون والیبال لهستان (ملقب به عقاب‌ها) گفت: فدراسیون جهانی در حال تبدیل  لیگ ملت‌ها به رویدادی صرفا مالی است که در آنها پول، حرف اول را می‌زند. نظر من این است که در 3 سال گذشته، ورزش بهانه‌ای برای مقاصد مالی FIVB بوده است در حالی که ورزش باید حرف اول را در سازمان‌های مدیریتی بزند.

یانوش اوزنانیسکی ادامه داد: انتخاب میزبانان VNL ما را غافلگیر کرد چون به غیر از لهستان از فرانسه، اسلوونی و صربستان هم خبری نیست. کنفدراسیون والیبال اروپا باید فکری برای جایگاه خود در میادین جهانی بکند.

او در پایان تصریح کرد:‌ ما تقاضای خود را برای میزبانی مرحله نهایی ملت‌های ملت‌ها به فدراسیون جهانی فرستاده‌ایم ولی نه به خاطر اهدافی که FIVB دارد.

لهستان در حالی خواهان میزبانی مرحله نهایی لیگ ملت‌ها در روزهای 29 تیر تا 2 مرداد 1401 شده که از 19 تا 23 مرداد سال آینده، برگزارکننده جام واگنر هم خواهد بود.

7474