پیش‌بازی رئال‌مادرید - اتلتیکومادرید؛ روند طلسم‌شکنی‌های کارلتو گریبان‌گیر سیمئونه هم می‌شود؟

پیش‌بازی رئال‌مادرید - اتلتیکومادرید؛ روند طلسم‌شکنی‌های کارلتو گریبان‌گیر سیمئونه هم می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - در حساس ترین مسابقه‌ از رقابت های این هفته لالیگا، امشب دو تیم رئال و اتلتیکو در شهرآورد پایتخت اسپانیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب هفته هفدهم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا یا همان لاليگا، امشب یک‌شنبه بیست و یکم آذر ماه سال 1400 هجری شمسی مصادف با دوازدهم دسامبر سال 2021 میلادی و از ساعت 23:30 به وقت تهران، در دربی یا همان شهرآورد مادرید، پایتخت اسپانیا، شاگردان کارلو آنچلوتی در تیم رئال مادرید در استادیوم سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید و با قضاوت متئو لاهوز، داور سرشناس اسپانیایی رو در روی شاگردان دیگو سیمئونه در دیگر تیم پایتخت نشین اسپانیایی یعنی اتلتیکو مادرید صف آرایی خواهند کرد. آخرین مصاف تیم های مادریدی، بازی برگشت فصل قبل بود که با تساوی یک یک به پایان رسیده بود و کریم بنزما برای رئالی‌ ها و لوئیس سوارز برای اتلتی‌ ها گلزنی کرده بودند.

شهرآورد امشب مادرید از این جهت یک دربی ویژه خواهد بود که برای اولین بار پس از شیوع ویروس و بیماری کرونا، دربی پایتخت ماتادورها تماشاگر خواهد داشت.

قبل از انجام مسابقات هفته هفدهم لالیگا، فاصله‌ی رئالی‌ ها که در صدر جدول رده بندی این لیگ قرار دارند، با نزدیک‌ ترین رقیب تعقیب کننده‌ی آن ها، هشت امتیاز می باشد. به نظر می‌ رسد که اگر کهکشانی ها دربی امشب را هم ببرند، با خیال راحت به سوی قهرمانی در فصل جاری لالیگا خواهند رفت. رئال‌ مادرید پنج سال و چند ماه است که دربی پایتخت اسپانیا را به رقیب همشهری خود یعنی اتلتیکو نباخته و حالا هم با روحیه و در شرایط بسیار خوب به استقبال نخستین دربی فصل جاری می‌ روند. نکته‌ی جالب این که کارلو آنچلوتی در دربی های لالیگایی مقابل اتلتیکو، هرگز برنده نشده و انگیزه‌ی شخصی هم برای پیروزی در این دیدار دارد.

در واقع، رکورد دوازده برد، سه تساوی و یک شکست از شانزده بازی، تیم کارلو آنچلوتی را با سی و نُه امتیاز به جلو پیش برده است. رئال مادرید در هر نُه بازی اخیر خود در تمام رقابت ها به شکلی باورنکردنی پیروز شده است، از جمله پیروزی دو هیچ مقابل اینتر در لیگ قهرمانان اروپا؛ در حالی که آن ها در هفته گذشته نیز با گل های وینیسیوس جونیور و لوکا یوویچ برابر رئال سوسیه داد به پیروزی دو بر صفر رسیده بودند. تیم کارلتو اکنون و قبل از تعطیلات زمستانی، سه بازی در لالیگا در پیش دارد که شامل همین دربی امشب با اتلتیکو، کادیز و اتلتیک بیلبائو خواهد بود.

اما در طرف مقابل، اتلتیکو مادرید اگر بخواهد با تیم‌ های مدعی لیگ برای صدرنشینی رقابت کند، از اهمیت دربی امشب مادرید آگاه خواهد شد، اما قهرمان فصل گذشته اسپانیا در هفته های اخیر به سختی توانسته ثبات خود را حفظ کند. شاگردان دیگو سیمئونه آخر هفته گذشته در خانه با نتیجه دو بر یک مقابل مایورکا شکست خوردند و در نتیجه، به رتبه‌ی چهارم جدول رده بندی لالیگا سقوط کردند. اتلتیکو روز سه‌ شنبه در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد یک برد بزرگ کسب کند و با کسب پیروزی سه بر یک مقابل پورتو پرتغال، به عنوان تیم دوم گروه بی، جایگاه خود را در مرحله‌ی حذفی چمپیونزلیگ ثبت کرد. قهرمان اسپانیا قبلاً در هفت بازی از پانزده بازی خود در این فصل در لیگ، امتیاز از دست داده اما آن ها دومین تیم گلزن برتر لالیگا در این فصل پس از رئال مادرید هستند و بیست و هفت بار به گل رسیده‌ اند؛ اگر چه احتمال غیبت لوئیس سوارز در دربی حساس امشب وجود دارد که ضربه بزرگی برای تیم سیمئونه خواهد بود.

روخی بلانکوس از زمان پیروزی یک بر صفر در سانتیاگو برنابئو در فصل 2016-2015، لوس بلانکوس را در لالیگا شکست نداده است؛ اگر چه پنج بازی از هشت دیدار اخیر لیگ بین این دو تیم بدون برنده به پایان رسیده است؛ از جمله تساوی یک یک در واندا متروپولیتانو در ماه مارس.

اما خبر خوب برای رئال مادرید این است که کریم بنزما آماده بازی شده و می تواند کهکشانی ها را در این دربی حساس همراهی کند. بنزما به خاطر آسیب دیدگی، دیدار اخیر رئال برابر اینتر در لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد و پیش بینی می شد که به دربی هم نرسد اما نشريات اسپانیایی اطلاع داده اند که بنزما در تمرین اخیر رئال مادرید، کارلو آنچلوتی را غافلگیر کرده چرا که بدون مشکل در کنار دیگر بازیکنان تمرین کرده و این نشان می دهد که او به بازی حساس برابر اتلتیکو مادرید می رسد. گلزن ملی پوش فرانسوی بهترین بازیکن رئال مادرید در فصل جاری بوده است. او با زدن ۱۲ گل در صدر جدول بهترین گلزنان لالیگا نیز قرار دارد و با توجه به جدایی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو از لالیگا، شانس اول آقای گلی در این رقابت هاست.

تا امروز ۲۲۷ مرتبه دربی مادرید برگزار شده که رئال برنده ۱۱۲ دیدار بوده و اتلتیکو دقیقاً نصف رقیبش یعنی ۵۶ دیدار را برده است؛ ۵۹ بازی هم مساوی شده است.

از بین دربی‌ های مادرید، ۱۶۸ دیدار در لیگ برگزار شده که رئال در ۸۹ بازی پیروز میدان بوده و اتلتیکو هم ۳۹ بازی را فتح کرده است. ۴۰ بازی بین این دو تیم هم با نتیجه تساوی خاتمه پیدا کرده است.

رئال مادرید ۱۱ دربی آخر لالیگایی را به اتلتیکو مادرید نباخته است. آخرین برد تیم تحت هدایت دیگو سیمئونه در دربی های لیگ، به فوریه ۲۰۱۶ برمی‌ گردد.

پس از این که در ۱۴ دربی متوالی، نتیجه‌ی تنها یک جدال مساوی شد، در ۱۱ دربی آخر شهر مادرید شاهد ۷ تساوی بوده‌ ایم. ۴ بازی دیگر را هم رئال برده است.

کهکشانی ها هنوز در فصل جاری لالیگا، در خانه‌ خودشان شکست نخورده اند. ۵ برد و ۲ تساوی برای شاگردان آنچلوتی در سانتیاگو برنابئو ثبت شده است.

برترین گلزن تاریخ دربی مادرید، سه سالی می‌ شود که در این دیدار غایب است. کریستیانو رونالدو ۲۲ مرتبه دروازه اتلتیکو را در دربی های پایتخت اسپانیا باز کرده است.

علاوه بر برترین گلزن دربی مادرید، باسابقه ترین بازیکن این دیدار هم دیگر در آن حضور ندارد. سرخیو راموس که ۴۳ مرتبه در این دیدار به میدان رفته و فصل قبل از این حیث رکورددار شد، در ابتدای این فصل به تیم پاری‌ سن‌ ژرمن منتقل شده است.

کارلو آنچلوتی در دوره قبلی حضورش در مادرید، طی ۲ فصل ۱۱ مرتبه با اتلتیکو رو به‌ رو شد که حاصل کارش ۳ برد، ۳ تساوی و ۵ شکست بود. اگر چه عملکرد کارلتو در دربی ها خوب نبود، ولی قهرمانی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا با برتری چهار بر یک در دربی مادرید و مقابل همین رقیب همشهری به‌ دست آمد.

برای رئال مادرید در مصاف امشب با اتلتی ها، دنی سبایوس که البته چندان هم در ترکیب سفیدپوشان قرار نمی‌ گیرد، تنها بازیکن مصدوم به شمار می رود. کریم بنزما هم که آسیب دیده، ولی به احتمال فراوان تا سوت شروع دربی آماده خواهد شد.

اما در سمت دیگر ماجرا، لوئیس سوارز، استفان ساویچ و کیران تریپیر، هر سه نفر در لیست بازیکنان مصدوم اتلتیکو مادرید در جدال امشب برابر رئالی ها هستند که البته همگی هم از بازیکنان کلیدی تیم سیمئونه به حساب می‌ آیند.

ترکیب احتمالی رئال مادرید برای دربی امشب با اتلتیکو:

کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی، کروس، کاسمیرو، مودریچ، آسنسیو، وینیسیوس و بنزما

ترکیب احتمالی اتلتیکو مادرید برای دربی امشب با رئالی ها:

اوبلاک، فلیپه، ارموسو، کندوگبیا، یورنته، لمار، کوکه، دی‌ پائول، کاراسکو، کونیا و آنتوان گریزمان

9404