سپاهان شاکی جدید بازیکن گابنی و گل‌گهرسیرجان/ زردها خواهان سه بر صفر شدن بازی شدند

سپاهان شاکی جدید بازیکن گابنی و گل‌گهرسیرجان/ زردها خواهان سه بر صفر شدن بازی شدند

پایگاه خبری فوتبالی- روند انتقال اریک بایناما از فوتبال گابن به تیم گل گهر سیرجان به سوژه اصلی این روزهای فوتبال ایران تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی، همه چیز از جایی شروع شد که باشگاه گل گهر سیرجان تصمیم گرفت یک بازیکن تستی را در شروع فصل جدید به خدمت بگیرد. اریک بایناما پس از شرکت در تست‌های فنی و حضور در چند دیدار تدارکاتی، نظر مساعد امیر قلعه نویی و سایر اعضای کادر فنی تیم را جلب کرد و در فهرست گل گهر برای شروع فصل جدید قرار گرفت.

همانطور که قبلا هم نوشته ایم بر اساس قوانین فدراسیون فوتبال ایران در خصوص جذب نفرات خارجی، هر بازیکنی که از کشوری مثل گابن وارد فوتبال ایران می‌شود، باید بین سال‌های 2020 تا 2021 حداقل چهار بازی ملی در کارنامه داشته باشد. به همین خاطر باشگاه گل گهر رسما از فدراسیون فوتبال گابن در مورد این بازیکن استعلام گرفت و آنها در نامه‌ای اعلام کردند که این فوتبالیست دقیقا در چهار دیدار ملی حاضر بوده است. فدراسیون فوتبال ایران، این نامه را نپذیرفت و مستقیما با فدراسیون فوتبال گابن ارتباط برقرار کرد و آن‌هم در جوابی دیگر، فهرست چهار مسابقه‌ای که این بازیکن در آنها حاضر بوده را اعلام کرد تا موانع از سر راه صدور کارت بازی این بازیکن در فوتبال ایران کنار بروند اما آنطور که از راستی آزمایی ها و جستجو در اینترنت مشخص شده، این بازیکن در تیم ملی گابن، سابقه بازی ندارد و حقیقت آن است که فدراسیون فوتبال گابن در مورد اریک باگناما با فدراسیون فوتبال ایران صادق نبوده است، از چهار مسابقه‌ا‌ی که آنها به عنوان بازی ملی اریک معرفی کرده‌‌اند سه مسابقه اصلا برگزار نشده است و در یک بازی هم اصلا در لیست حضور نداشته است.

در حقیقت آنچه مشخص است بر اساس اسناد و مدارک او یک مهره ملی‌پوش نیست و با توجه به قوانین وضع شده نباید با یک باشگاه ایرانی قرارداد امضا کند. در حالی که باشگاه‌های پیکان و استقلال از باشگاه گل‌گهر برای استفاده از این بازیکن در بازی های رودر رو شکایت کرده اند حالا خبر می رسد که باشگاه سپاهان هم هفته گذشته از نماینده فوتبال سیرجان به دلیل استفاده غیرقانونی شکایت کرده است و باید دید که شکایت سپاهانی ها در موعد قانونی بوده یا نه. 

آنچه مشخص است کمیته انضباطی قرار است روز دوشنبه درباره این پرونده جلسه ای را برگزار کرده و بلافاصله رای خود را صادر کند اما در صورتی که این پرونده به کمیته استیناف و دادگاه بین المللی ورزش کشیده شود، عواقب خاص خودش را خواهد داشت. 

در هر حال هر چه هست هم باشگاه گل گهر و هم فدراسیون فوتبال و بخش بین الملل در این باره باید پاسخگو باشند و سوال اینجاست که آیا بخش بین الملل فدراسیون در این ماجرا قصور بیشتری دارد یا بخش بین الملل باشگاه گل گهرسیرجان؟ 

عکس از خبرگزاری فارس

7655