گزارش‌روز؛ رانگنیک از نقاط ضعف منچستریونایتد آگاه شده است

گزارش‌روز؛ رانگنیک از نقاط ضعف منچستریونایتد آگاه شده است

پایگاه خبری فوتبالی - رالف رانگنیک در دومین تجربه هدایت منچستر یونایتد، یازده تغییر را در ترکیب اصلی برابر یانگ بویز ایجاد کرد و با توجه به مسجل بودنِ صعود شیاطین سرخ به عنوان صدرنشین به دور حذفی رقابت ها، این یک مأموریت مهم برای مربی آلمانی بود تا سایر شاگردان خود را در این دیدار تشریفاتی بهتر بشناسد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه انگلیسی Manchester In Focus، قرمز های شهر منچستر ترکیب قدرتمندی در اختیار دارند و در برخی پست ها، رالف رانگنیک برای انتخاب، دچار دردسر شیرینی شده است. او در اواسط هفته گرینوود و الانگا را به جای رونالدو و رشفورد در خط حمله قرار داد و این در حالی است که کاوانی و مارسیال نیز در دسترس نبوده اند.

در پست دفاع مرکزی، اریک بایی در ترکیب قرار گرفت و قرار است که رافائل واران به زودی به میادین بازگردد. در خط دروازه نیز دو دروازه بان برجسته وجود دارند که برای حضور در ترکیب در رقابت هستند.

کیفیتِ برخی بازیکنانِ ذخیره یکسان نیست:

رانگنیک با گزینه هایی که در خط حمله و خط دفاع دارد، آسوده خاطر خواهد بود. با این حال خط هافبک از مدت ها قبل به عنوان نقطه ضعفی در شیاطین سرخ مطرح بوده است.

در هفته گذشته، فرد و اسکات مک تومینای نمایش خوبی در برابر کریستال پالاس از خود نشان دادند. رانگنیک واقعاً خوشحال بود و در کنفرانس مطبوعاتیِ خود پس از بازی گفت که این زوج تقریباً عالی ظاهر شدند. این زوج در اواسط هفته استراحت کردند تا برای دیدار مقابل نوریچ سیتی آماده باشند. با این حال، جانشینانِ این زوج نتوانستند نمایش موفقی داشته باشند و خود را به رانگنیک اثبات کنند.

دونی فن ده بیک توپ را به راحتی در اختیار بازیکنان یانگ بویز قرار داد تا به گل برسند و این اشتباه، نمایش او را در این بازی زیر سؤال برد. برای دونی آسان نبود تا در کنار ماتا بازی کند و این در حالی بود که نمانیا ماتیچ به یک دفاع میانی تبدیل شده بود.

دیگر گزینه یونایتد در خط هافبک، پل پوگبا است که تا آغاز سال ۲۰۲۲ به میادین باز نخواهد گشت و قرارداد او نیز رو به اتمام است. به نظر می‌رسد که دوران حرفه ای او در اولدترافورد در ماه های پایانی خود قرار دارد.

با توجه به شیوه ای که رالف رانگنیک در آلمان و اتریش داشته است و همچنین سابقه مصدومیت های طولانی مدتِ پوگبا، بعید به نظر می‌رسد که مربی آلمانی به سران باشگاه توصیه کند تا حقوق سنگینی را برای تمدید قرارداد ستاره فرانسوی پرداخت کنند. این فصل به پنجمین فصل از شش فصلی تبدیل می‌شود که پوگبا عاجز از حضور در ترکیب ابتدایی تیم در بیش از ۳۰ بازی در لیگ جزیره بوده است.

ممکن است که ماتیچ از در اختیار نداشتن فرصتی برای نشان دادن توانایی های خود در خط هافبک به رانگنیک ناراحت شده باشد اما کاملا واضح است او تنها یک راه حل بسیار موقتی برای خط هافبک یونایتد خواهد بود.

تصمیم فن ده بیک در ارسال پاس کوتاه که منجر به گلِ یانگ بویز شد؛ به شدت از سوی مربی جدید منچستر یونایتد، مورد نقد قرار گرفت. رانگنیک در مصاحبه خود پس از بازی گفت: "ما می‌ توانستیم به راحتی توپ را دفع کنیم و با ارسال توپ به جلو، موقعیت های خطرناکی ایجاد کنیم. این را به شاگردانِ خود، پیش از بازی متذکر شدم اما آن ها همچنان با سبک خودشان به بازی ادامه دادند؛ ارسال یک پاس ۵ متری و انتظار برای دریافت آن توپ."

اما رانگنیک از نمایش تیم در برابر یانگ بویز چه آموخت؟ 

دونی فن ده بیک بازیکن خوبی است که شاید تنها در تصمیم گیری سریع در پست هافبک دفاعی مشکل دارد. این لزوما ایراد بزرگی نیست. این همیشه خواسته زیادی از دونی بود که در حضور پرتعداد بازیکنان هجومی به خط هافبک تیم، ثبات ببخشد. در سراسر تابستان گذشته، هواداران یونایتد خواستار جذب یک هافبک دفاعی بودند که باشگاه در این مورد ناموفق ظاهر شد. بازیکنان جذب شده عالی بودند اما همچنان حفره ای عمیق وجود داشت که باعث شد اوله گونر سولشر شغل خود را از دست بدهد.

رانگنیک به خوبی از ضعف یونایتد در پست هافبک دفاعی آگاه شده است. احتمالا همچون هواداران، از این ضعف از مدت ها قبل باخبر بوده است و حالا با چشمان خود به این مشکل نظاره می‌کند.

فرد و مک تومینای در کنار همدیگر عموما خوب کار می‌ کنند و با تغییر سیستم به 2-2-2-4 نمایش بهتری نیز ارائه دادند. این زوج در این سیستم، کمتر از قبل، تحت فشار قرار گرفت. پیش از حضور رانگنیک، این زوج تحت هدایت سولشر در سیستم ۴-۲-۴ قرار می گرفتند که باعث انزوای آن ها شده بود.

با این که فرد و مک تومینای بهترین گزینه در زمان فعلی در خط هافبک به شمار می‌ روند؛ اما شک و تردید در میان هواداران یونایتد به این زوج همچنا ن قابل توجه است.

رالف رانگنیک مایل بود تا دونی فن ده بیک نظر او را در مورد خط هافبک تغییر دهد اما این اتفاق در برابر یانگ بویز رخ نداد.

بعید به نظر می‌ رسد که این مربی موقت، درخواست بودجه زیادی برای نقل و انتقالات زمستانی داشته باشد. اما اگر این اتفاق رخ دهد؛ به احتمال بسیار زیاد برای تقویت خط هافبک تیم اقدام خواهد شد. خط هافبکی که به شکل خیره کننده ای، نقطه ضعف شیاطین سرخ در ماه های اخیر بوده و بازی برابر یانگ بویز، بار دیگر ثابت کرد که عمق کافی در این منطقه از زمین وجود ندارد.

9404