آنالیز لک توسط مهدی واعظی؛ پیشرفت حامد در قیاس با هفته‌های ابتدایی

آنالیز لک توسط مهدی واعظی؛ پیشرفت حامد در قیاس با هفته‌های ابتدایی

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه‌بان اسبق پرسپولیس درباره تفاوت نمایش حامد لک در این فصل با عملکرد او در فصل گذشته توضیحات جالبی داد.

به گزارش فوتبالی، حامد لک که فصل گذشته نقش مهمی در تکرار قهرمانی پرسپولیس داشت، از شرایط آرمانی فصل گذشته تا حدودی فاصله گرفته و به جز سه بازی، در بقیه دیدارها نتوانسته دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

مهدی واعظی دروازه‌بان اسبقش پرسپولیس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فوتبالی درباره این موضوع اظهار داشت: در برخی بازیها دچار یکسری اشکالات فنی هستیم که باید این نواقص رفع شود تا تیم به ایده‌ال‌های خود نزدیک شود. پرسپولیس از اول فصل دچار یکسری مشکلات مالی و مدیریتی بود و در 2 بازی این تیم مقابل استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان در لیگ قهرمانان با توجه به اینکه در پیش فصل قرار گرفت نتوانست آن آمادگی لازم را از لحاظ بدنی و تاکتیکی به دست بیاورد که این موضوع روی عملکرد همه بازیکنان از جمله لک تاثیرگذار بود.

واعظی افزود: حامد دروازه‌بان خوبی است و شرایط تمرینی خوبش باعث شده تا واکنش‌های خوبی هم در بسیاری از بازی‌ها داشته باشد اما متاسفانه در جریان بازی گذشته گلی را دریافت کرد که بسیاری او را مقصر می‌دانند.

واعظی با این مقدمه سراغ آنالیز گل خورده لک از هوادار می‌رود: باید از دو بخش تکنیکی و تاکتیکی به این قضیه نگاه کرد. در بخش تکنیکی حامد باید واکنش بهتری نشان می‌داد اما در بخش تاکتیکی بازیکن‌هایی که در تیر یک و 2 قرار می‌گیرند، وظایفی دارند که به نظر من به درستی وظایف خود را انجام ندادند. در صحنه گل دوم هوادار، به جز لک، 4 بازیکن دیگر پرسپولیس هم بودند اما نتوانستند مانع گلزنی بازیکن هوادار شوند البته که حامد می‌توانست عکس‌العمل بهتری نشان بدهد هر چند تصمیم‌گیری در صدم ثانیه این مشکل را به وجود می‌آورد و شاید او در تایمینگ دچار مشکل شده باشد چون باید در صدم ثانیه تصمیم می‌گرفت.

از دید واعظی، لک به نسبت هفته‌های ابتدایی لیگ نمایش به مراتب بهتری داشته است: وضعیت حامد نسبت به هفته‌های اول  که انتقادهای زیادی از او می‌شد، خیلی بهتر شده  و بازی با پایش را تقویت کرده است هر چند این جریان هم یک بحث تاکتیکی و تکنیکی دارد. وقتی ما به یک دروازه بان راست‌پا قرار است پاس بدهیم باید نحوه پاس به شکلی باشد که توپ روی پای راست او قرار بگیرد تا بتواند در پرسی که انجام می‌شود توپ را به راحتی پاس داده و یا یک ضرب دور کند اما اکثر پاس‌هایی که به حامد داده می شد او باید ابتدا کنترل می کرد ولی از بازیهای اخیر پرسپولیس مشخص است این مشکل نیز رفع شده و داود فنایی تمرینات اختصاصی را نیز برای حامد در نظر گرفته است.

آخرین بخش صحبتهای واعظی، به جدایی بوژیدار رادوشوویچ از پرسپولیس اختصاص دارد: قطعا رادو رفتنی بود و حداقل نوع آمدن و رفتن او این موضوع را نشان می‌داد. او دیگر ثباتی در فوتبال ایران نداشت. شاید پرسپولیس آخرین تیم رادو باشد اما رفتن رادو قطعا روی عملکرد لک هم بی‌تاثیر نخواهد بود و مربیان پرسپولیس باید هر چه زودتر یک رقیب خوب برای گلر اول تیمشان پیدا کنند.

7655