هشدار فدراسیون فوتبال به باشگاه گل گهر پیش از بازی مقابل شهرخودرو/ بهتر است بازیکن گابنی فیکس نباشد!

هشدار فدراسیون فوتبال به باشگاه گل گهر پیش از بازی مقابل شهرخودرو/ بهتر است بازیکن گابنی فیکس نباشد!

پایگاه خبری  فوتبالی- هر چند پیش از بازی شهرخودرو – گل گهر خبر آمد که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در دستوری موقت به باشگاه گل گهر سیرجان، اجازه نداده تا این باشگاه سیرجانی از اریک بایناما استفاده کند اما نام او در لیست 20 نفره گل گهر وجود داشت.

به گزارش فوتبالی، از هفته ششم لیگ بیست و یکم جنجال بزرگی در لیگ برتر صورت گرفت و استقلالی ها بعد از دیدار با گل گهر اعلام کردند به استفاده تیم گل گهر از اریک بایناما اعتراض دارند و استفاده تیم سیرجانی از این بازیکن غیر قانونی بوده است.

داستان از این قرار است که طبق دستورالعمل جذب بازیکن خارجی، بازیکن باید در دو سال گذشته در 4 بازی ملی به میدان رفته باشد اما شواهد نشان می‌داد که این ویژگی شامل حال اریک بایناما نشده و ظاهرا یکی از دو نامه‌ای که فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر بازی کردن این بازیکن در 4 بازی ملی فرستاده، جعلی بوده است.

این ماجرا باعث شده که باشگاه‌های استقلال، پیکان و سپاهان سه تیمی که اریک بایناما مقابل آن‌ها به میدان رفته به فکر شکایت از گل‌گهر بیفتند تا شاید با اثبات غیرقانونی بودن حضور بایناما در میدان، نتیجه بازی را سه بر صفر به سود خودشان کنند اما هنوز حکمی در این خصوص صادر نشده است و قرار است تا دوشنبه در این باره تصمیم گیری شود. البته باشگاههای استقلال و پیکان از گل گهر به صورت رسمی شکایت کرده‌اند اما هنوز خبری از شکایت باشگاه سپاهان نیست.

اریک بایناما به ترتیب در بازی برابر استقلال و پیکان، 69 و 80 دقیقه در ترکیب اصلی حضور داشته و در بازی برابر سپاهان از دقیقه 78 به زمین مسابقه رفته است اما در بازی روز گذشته گل گهر برابر تیم شهرخودرو که با برتر2-1 شاگردان قلعه نویی به پایان رسید علیرغم اینکه روی نیمکت ذخیره ها حضور داشت فرصت بازی پیدا نکرد تا این بحث ایجاد شود که گل گهر بعد از مشخص شدن ابعاد مختلف این پرونده احساس نگرانی کرده یا اینکه  حکم دستور موقت برای این بازیکن صادر شده است. برخی خبرها حاکی از آن است که باشگاه گل گهر از فدراسیون فوتبال و مخصوصا کمیته انضباطی استعلام کرده و این کمیته به باشگاه اعلام کرده تا اعلام رای پرونده، بهتر است باشگاه گل گهر ریسک نکند و بایناما را در ترکیب اصلی نگذارد. کاری که دیروز باشگاه گل گهر انجام داد. باید منتظر ماند و دید در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چه تصمیمی در خصوص این پرونده پیچیده خواهند گرفت.

9697